Ga naar inhoud


aankoop satfinder


Ronenans

Aanbevolen berichten


Jeetje, jij stelt wel eisen zeg, dat zal moeilijk worden :D

 

Het is de vraag wat jij daarmee wilt doen, uiteraard op een satelliet uitrichten maar gebruik jij ook een DUO LNB en hoe intensief gebruik jij de Finder?

Ik heb onderweg regelmatig het probleem dat ik op de verkeerde satelliet ben afgestemd.

Daarom wilde ik een Finder hebben waarop je kunt aflezen op welke satelliet je bent afgestemd.

Ik heb nu al jaren de Schwaiger SF 9002 (voorheen SF 9000) en die bevalt uitstekend.

Ook prima geschikt om i.c.m. DUO LNB's en DiSEqC 1-2-3-4 .

 

Is wel wat aan de prijzige kant.

 

 

post-37183-0-11230100-1442343956_thumb.jpg

post-37183-0-41946700-1442344037.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, gemakkelijk in te stellen, is een moeilijk begrip.

Ik heb nog een duur toestel gehad (merk en type vergeten), waar je beeld kon zien, een soort spectrum, signaalsterkte, en je kon zelfs lnb's gaan uitmeten of ze nog goed werkten. Geheel complex toestel, dat mij echt beviel, hoe in te stellen.

Later had ik dan een goedkoop of goedkoper model, dat enkel beeld gaf en een nutteloze signaalmeting gaf.

Ondanks, dat dit een goedkoop en eenvoudig toestel was, had ik er meer last van om die te configureren, of dat duur complex toestel.

Ga je dagelijks/wekelijks schotel gaan uitrichten, en is je budget toereikbaar, dan zou ik toch niet te goedkoop gaan, en zien, dat deze beeld kan geven, een spectrum kan tonen, en overweg kan met simpele en complexere disicq switche's al of niet aanwezig in duo lnb's. En als het kan, ook eentje om deze te testen.Misschien kan het nuttig zijn, dat deze via usb o.d. een verbinding kan maken met een computer of laptop, voor essentiële update.

Maar om sporadisch een schotel uit te richten, vind ikzelf het een beetje weggesmeten geld, als het enkel voor astra 3 uit te richten is.

Schuim eens diverse webshops af, zou ik zeggen. Want moeilijk is een moeilijk begrip. Wat voor de ene moeilijk is is voor de andere gemakkelijk en vice versa.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit de digisat pro aangeschaft simpel makkelijk dingetje.

Voor die enkele keer dat ik eens schotel uit moest richten goed genoeg.

 

En moet zelfs bekennen dat ik die nog maar zelden gebruik.

 

Maak tegenwoordig eerder gebruik van de App satellite director.

Instructie video volgen om smartphone correct in te stellen.

Telefoon op de LNB arm leggen en richten zowel Azimuth als elevatie.

 

En met een egnigma2 reciever eventueel fijn stellen met de app enigma signal meter.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat ding wat Jürgen ook heeft en het is een ideaal apparaat.

Heb hem gebruikt om de vaste schotel met 4 lnb's uit te richten wat prima ging.

Nu heb ik hem aangesloten op de loop out van de 2e tuner waar ook de schotel met motor op aangesloten is.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit de digisat pro aangeschaft simpel makkelijk dingetje.

Voor die enkele keer dat ik eens schotel uit moest richten goed genoeg.

 

 

De DigiSat pro had ik ook voordat ik de Schwaiger SF9002 kocht.

Op zich een prima satineer maar als de schotel een beetje kritisch staat zoals b.v tussen bomen door dan is het wel handig om te kunnen zien welke Astra daar nu net tussen de bomen door piept.

 

Ik gebruik de Schwaiger best vaak als ik met de caravan onderweg ben.

Vroeger met de DigiSat pro duurde het soms 15 á 30 minuten voordat ik onder moeilijke omstandigheden Astra3 en zelf Astra1 te pakken had.

 

Met de Schwaiger is het nu een fluitje va een cent maar dat komt natuurlijk omdat je ziet op welke satelliet de schotel is afgesteld.

Dan is het alleen nog maar iets meer naar Oost of naar West en je hebt de juiste satelliet te pakken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik ergens ga richten neem ik tv,reciever,kabel,scart,haspel ,statief,schotel,lnb,diseq en tafeltje mee(en stoeltje).

Dikwijls zit er ergens een fout in de installatie waar je gaat depanneren en is het niet alleen uitrichten. Plechtig wordt er telkens beloofd dat alles in orde is.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gast Horsterhoek

Vraag op vraag.

Wie kan mij helpen bij het kiezen van een satfinder die doet wat hij moet doen?

Momenteel heb ik goed beeld met een Trias 64 cm schotel en een DUO LNB van Canal Digitaal, maar helaas bij een stevige regenbui is het gebeurd. Ik bezit de Samsung UE40J6370UE LCD TV en die heeft een interne goedgekeurde decoder van CD. Als ik dan mijn eigen DSR8141 decoder van CD er tussen plaats gaat het wel goed. Ik heb het vermoeden dat het aan 2 dingen kan liggen en dat zijn:

- het niet helemaal goed uitrichten van de schotel of

- een andere LNB met een lager ruisgetal (die van CD zitten zo rond de 0,6 dB en ze zijn er van rond de 0,1 dB.)  

Wie heeft een oplossing en v,w,b, de satfinder, deze wordt vrij weinig gebruikt en het liefst niet zo'n hele dure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...