Ga naar inhoud


Knoeiboel op Ondertiteling VTM de laatse dagen


on1bes

Aanbevolen berichten

Hallo. De laatste dagen is het regelmatig een knoeiboel geweest op o.a. VTM ondertiteling. B.v. vrijdag o.a. in K3 zoekt K3 waren in het eerste gedeelte ofwel geen ondertitels ofwel kwamen ze meer dan 10 sec te laat - dus niet bij te regelen in ondertitel-menu. Ik kon gewoon geen ondertitels kiezen, ze werden gewoon niet aangeboden. Pas na de eerste reclame werden er weer titels aangeboden, en kon je ze ook inschakelen. Soortelijk problemen toen bij Lichaam van Coppens, en ook bij Project K van Koen Wouters. Telkens na de eerste reclame had men blijkbaar dat ginder gezien, en kon men ingrijpen. Ik veronderstel dat het dus niet alleen bij mij was ??. Maar wel heel vervelend.

:mellow:

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier is het perfect hoor, waarom zouden ze trouwens Nederlands talige programma's ondertitelen.

 

Ben hardhorig.  Deze ondertitels zijn een grote hulp.  Speciaal bij programma's met nogal wat achtergrond lawaai.  Of het geluidsbehang zoals sommigen dat noemen.  Achtergrond muziek, allerhande geluiden e.d.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik teste bij iemand ook de ondertiteling op een digibox, van de kabelaar op genoemde zender tijdens het nieuws.

De ondertitels kwamen een ganse tijd achter, bij het beeld, en de nieuwslezer.

Had dit getest via tv tt blz 888 en de box zelf. Hopeloos. Ook als test even het nieuws heropgevraagd met ondertiteling. Dit was tevens ook een ramp. Het is volgens mij geen tvv probleem, maar een probleem bij het vertrek bij de studio en waar het ontvangen moet zijn.

Want volgens mij werkt dvb-subtiteling goed, daar andere zenders het wel kunnen.

Misschien is dit voor commerciele zenders een lage prioriteit, die ondertiteling. Want, als ik mij nog goed herinner, zijn ze die ondertiteling opgelegd door hogere instanties, omdat deze vinden, dat mensen met een beperkte hoorbaarheid ook recht hebben op informatie ( nieuws bvb ).

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertiteling bij LIVE uitzendingen zijn nooit synchroon !!! - Heb je dus ook bij ARD/ZDF, BBC's en andere - Een LIVE-spraak-computer >>> ondertiteling vergt wat tijd.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb, maar weet niet waar, en kan een dome geweest zijn, dat bij een live programma, letter bij letter kwal als ondertiteling. En waarom lukte het dan wel analoog? Volgens mij, maar kan mis zijn, loopt het mogelijks mis, bij een omzetting. Maar het zal waarschijnlijk moeillijk blijven.

Zie maar eens vrt via dvb-t analoog via kabel, dvb-c en dvb-s. Je zal het geluid 4 keer anders horen, terwijl ik geen verschil zie in het beeld. Het is dan waarschijnlijk niet zo simpel om dit allemaal syncroon te krijgen.

Bij een linux, kan je het geluid vertragen t.o.v. Het beeld en omgekeerd. Misschien een optie bij de linux bouwers, om ook een optie bij dvb-subtiteling ook zelf bij te regelen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk hé, ik probeer hier wat nieuwe zaken aan te halen (@ Tonskidutch), en geen ouwe zeik op te rakelen. Ik ervaar hier nu nieuwe dingen die, toen het de vorige keer mis liep, niet waren, en dat mag best wel gezegd worden. En de mensen met een TVV kaart mogen hier best op reageren. Maar hou je aan de topic, en begin niet aan andere zaken. Mijn punt is dat je nu bijna letterlijk kon zien dat diegene die daar aan de knopjes zat (VTM, TVV of maakt niet uit) , het probleem niet in de hand had, en telkens pas NA de reclame het probeerde op te lossen, en met success. Dit bewijst dat er daar toch iemand meekijkt (of er voor betaald wordt) en geacht wordt om deze problemen op te lossen.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En dat zal de ondertitel afdeling zijn van de zender, niet de satelliet provider die het aangeleverde signaal op de transponder zet.

Die hebben namelijk geen knopje om de ondertitels te vervroegen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik ook, maar toen het geluid niet synchroon was destijds, kon men dat zelf verhelpen indien je een linux kasje had.

Kunnen de firmware bouwers het niet maken, om daar ook spelingen in te geven? Ze moeten het dan wel uitzenden, das een andere kwestie.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan nu nog altijd hé sattv4iedereen (met Open Pli toch), maar tot : 10sec vooruit of 20sec achteruit, maar dat was in dit geval nog net niet voldoende.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De problemen met TT 888 ondertiteling kunnen verschillende oorzaken hebben.

In het verleden heb ik problemen gezien die opgelost werden door de zender zelf.  En er waren ook problemen die veroorzaakt werden door de service provider. 

 

Maar waar de fout ook ligt, U hebt een contract met TVV of CDS.  Zij zijn Uw aanspreek punt.  U kunt namelijk niet bepalen waar de fout zit.  De Service provider (TVV/CDS) kan dat wel.  En indien de zender de oorzaak is moet de service provider actie ondernemen naar de zender zelf.

 

Onnodig te zeggen dat dit niet altijd soepel verloopt.

Het verstandigste is daarom beiden aan te spreken.  En als er één ernstig iemand bijzit (maakt niet uit bij wie) dan komt er overleg, en wordt het opgelost.

Echter het geduld wordt soms wel erg op de proef gesteld.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel waar. Ten tijde met het lipsync probleem bij de vrt heeft het ook lang geduurd. Echter hadden we het geluk dat het niet enkel M7 was maar bij alle service providers. Maar dit probleem bereikte meerdere mensen dan het probleem in dit topic. Want als ze al minder horen, gaan ze misschien ook minder snel bellen. En als de meeste gebruikers ervan geen pc hebben.

Laat staan, dat de gekende service providers hun contact knop soms goed weten te verbergen. Of je moet dan al een klantnummer ingeven, dat nu niet iedereen direct vindt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...