hansputters Geplaatst: 16 september 2015 Geplaatst: 16 september 2015 Hier: 64 cm schoteltje met CDS duo LNB (Astra 19,2 + 23,5), afstelling ok, vrij zicht en perfecte kabels. Ik betrap me er op dat de radio-ontvangst de laatste tijd wel heel regelmatig wegvalt bij stortbuien. Gevolg van de klimaatverandering? Hebben jullie hier ook last van? Zou een 78 cm schotel meer reserve bij slechte weercondities kunnen bieden?
Tonskidutch Geplaatst: 16 september 2015 Geplaatst: 16 september 2015 grotere schotel zeer zeker, mede wegens overgaan van QPSK op 8PSK door diverse tranponders Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
Sprietje Geplaatst: 16 september 2015 Geplaatst: 16 september 2015 Bij stortbuien vallen de zenders ook met grotere schotel weg. Als je wilt dat de ontvangst een stuk minder gevoelig wordt voor zware buien, dan zou ik toch nog een maatje groter gaan. Niet naar een 70cm schotel maar naar een 80-85cm schotel, bijv. een Triax 88.Je moet je ook bedenken dat er geen duo-lnb's voor een 70cm-schotel worden gemaakt dus als je die CanalDigitaal duo-lnb op een Triax 78 zet, klopt de afstand niet echt lekker.Beter dus een duo-lnb voor een 80-85cm schotel op een 80-85cm schotel.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen