Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb een V + Solo 2

Het valt me op als er telkens een onweer is dat het beeld uiteraard weg valt maar dan ook weg blijft tot dat je de reciever weer opstart.

probleem is als het aan het opnemen is, dat er heel die tijd ook geen beeld is.

Hoe komt dat dit niet hersteld of is dat zo bij die recievers ?

Heb al van zender gewisseld enz niets help alleen heropstarten, maar dat kon ik niet doen was aan het opnemen en dacht misschien neemt die het wel goed op.

maar dat was het ook niet geen goede opname dus mislukt telkens door een regenval was zelfs geen onweer deze keer.

Mot er iets van instellingen anders staan ?

Groeten Ritchie

Geplaatst:

Ik ga er ff vanuit dat je met herstarten de hele box herstart.

Ik denk dat alleen de softcam herstarten ook voldoende is.

Daarnaast welke softcam gebruik je.

Ik herken het probleem niet. 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Geplaatst:

T.s., zal volgens mij eerst moeten zorgen voor meer regenreserve ( beter afstellen, of grotere schotel).

Ik had het ook maanden geleden, en toen lag het aan mijn oscam. Gebruik je oscam, deze updaten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Dat probleem wijst inderdaad op een niet fijn genoeg afgestelde schotel,had ik ook een tijd geleden moest telkens volledig restarten, na even wat fijner afgesteld te hebben viel het beeld er veel minder vlug uit en hoefde indien het toch uitviel ook niet de box te herstarten.

(was nog een Philips tvv) hebben nu een Vu+solo2-v2.

Geplaatst:

Heb er een openli opstaan.

Heb gewoon de instalatie gevolgd meer niet.

Foto van softcam wil ik toevoegen maar dat lukt niet daar staat link.

Dus moet de foto ergens extern worden geupload vroeger deed ik dit bij imaghack maar weet niet meer hoe dit gaat is te lang geleden. Dus foto's lukt niet

ook van de de tuners vind ik niet waar deze staat op de reciever.

Geplaatst: (aangepast)

Beste Georges

Je bedoeld de richting van de schotel, deze staat goed afgesteld tot zelfs meer dan 80% haal ik altijd.

Is door professionele  firma geplaatst die niets anders dan schotels doen.

Daar ligt het probleem zeker niet aan

Groeten

aangepast door Ritchie30
Geplaatst:

Probleem is dat de softcam incorrecte data ontvangt door signaal uitval. Na een aantal keer geeft hij op om een echte vastloper te vermijden. Softcam herstarten is dan genoeg om beeld te krijgen...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...