Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi

ik heb een 500hd staan van een kennis en met opstarten alleen de afbeelding

van de dreambox. dus hij is dood

nu probeer ik via de computer  via usb er software op te zetten maar dat lukt niet

kan iemand mij vertellen wat ik er aan kan doen.

bvb dank

Geplaatst: (aangepast)

Dat is eenvoudig. Er zijn 2 manieren:

Via LAN d.m.v. de zogenaamde *STOP* modus.

Via de service poort (mini USB).

*STOP* modus kon je door de box van stroom af te halen. Even wachten. Standby knopje op de box indrukken en ingedrukt houden terwijl je de spanning er weer opzet. Wachten tot de groene LED 3 ,maal heeft geknipperd. Op de TV verschijnt een soort info scherm met daarop o.a. Het gevonden IP adres. Start je Internet browser en voer in de startbalk dit IP adres in. Je zit nu in de WebIF van de box. Onderaan staat een aanklikbare link om een nieuwe firmware te flashen. Let wel! Dit dient altijd een .NFI bestand te zijn.

Bezoek anders gewoon even de website van Dream voor alle opties..

De service poort kun je ook bedienen door eerst het VCP bestand te downloaden bij Dream en deze op je PC te installeren. Dit creëert een Virtuele Com Poort (VCP) op je PC.

Ander verhaal is:

Dit fenomeen treedt vaak op als je een verkeerde image geflashed hebt!! Denk aan een 'clone' waarin je een origineel bestand hebt geflashed of juist precies andersom: een 'clone' image in een origineel.

Let ook op dat er 2 versies bestaan van deze box! Een V1 waarin o.a. OpenPli in kan draaien (Bootloader #84) en een versie V2 met meer geheugen (Bootloader #89 inmiddels). Hierin draait géén OpenPli!!!

post-31054-0-16801800-1442425220_thumb.jpg

aangepast door Mimisiku

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...