Ga naar inhoud


[Strong 8000] Strong 8000 met v22 Patch V9


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem.

Ik ben nog niet zo lang met het gebeuren bezig maar ik ben al een heel eind op weg. Ik programmeer mijn eigen gold kaartjes en dat gaat allemaal goed. Nu wilde ik iets meer (zoals K kanalen want die deden het niet) en ben ik met de fun kaarten aan de gang gegaan. Ik heb hier twee decoders en één heeft een firmware update gekregen. Daar draait nu v22 V9 op. Toen ik hier een beetje rond aan het lezen was, kwam ik er achter dat de SRT8000 voorzien moet worden van V20 V9b firmware en de SRT8100 firmware v22 V9.

Ok, heel leuk tot zover. Ik heb hier nu dus één decoder die voorzien is van v22 V9. Dat moet dus een 8100 zijn denk je. MIS!!!! Er zit een klein stickertje achterop dus is het een 8000 volgens jullie op het forum. Dit ding zou dus verkeerd geflased zijn volgens jullie maar hij werkt wel. Ik natuurlijk achterop de andere decoder gekeken en daar zit een grote sticker achterop met firmware v15.

 

Wat ik nu wil:

Dat ik fun cards kan gebruiken in de decoders.

Mijn vraag aan jullie:

- Wat moet ik nu in die originele 8100 (grote sticker) flashen,

- Hoe krijg ik die 8000 zover dat ie ook fun cards lust? Daar zit nu dus blijkbaar verkeerde firmware in

 

Help! Help! Help!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat kan dus de rede zijn van het niet werkend krijgen van je funcard.

omdat er op de srt8100 versie van de strong nog geen allcam files werken.

als je een strong heb 1800 dan zit er firm v22 in heb je een 8000 dan zit er firmversie v20 in en dan natuurlijk eventueel de pacthes voor de firm.

Maar dat veroorzaakt dus je problemen.

suc6

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nou het leukste want het is geen 8100. Het blijkbaar een oude 8000. Dit kon je toch zien aan de sticker achterop? Hij heeft namelijk een kleine sticker. (50mm X 24 mm) Het blijkt dus dat die 8000 geflashed is met software voor de 8100. Maar in principe moet dat helemaal niet kunnen toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Fox-Web,

 

Klop dat er iets niet klopt maar ga er van uit dat je niet kan "down-graden"

Of de Strong met V15/20 ge-upgrade kan worden naar V22 is mij niet bekend maar lijkt mij mogelijk, dan zou je zeggen dan kan ik ook weer "down-graden" maar pas op he, want de versie V22 is op verzoek van C+ aangepast dus mogelijk iets meegegeven waardoor je Strong V22 na het "downgraden" niet meer werkt.

 

V8

 

"fortuna vitrea est"

VU+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Shit! Dus je zegt eigenlijk niet doen! Da's dan wel balen want die andere is wel een 8100 en daar werkt fun helemaal nog niet op. Schiet ik weer niet veel mee op zo. In ieder geval bedankt voor de info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...