Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hey ik ben repsaj en dit is mijn eerste post

wij hebben thuis sinds een paar weken satelliet via tv vlaanderen

mijn pa vergeet dikwijls iets op te nemen of max aantal opnames zijn bereikt en hij kijkt veel op nederland 1 en 2 (als ik iets op itv wil zien wat een engelse zender is en hij neemt iets op canvas en op ned 1 op kunnen we daar niet naar kijken)

nu hebben wij ontdekt dat er veel terug te kijken valt via hbtv

dat staat op onze solo 2 maar als wij dit willen afspelen drukken wij 2 keer op de rode knop en opent er een nieuw menu van hbtv ned 1 of 2 en kunt ge daar uit kiezen welk programma terug wilt zien , het probleem is nu dat dit allemaal lukt maar als je dan een prog gekozen hebt start het maar hoort hij enkel geluid en hebben wij zwart beeld

hoe moeten wij nu hbtv verwijderen en terug installeren want ik heb het gisterennamiddag samen met mijn pa geprobeerd maar verder dan wat ruzie en slappe lach zijn wij niet geraakt

moet dit via menu instelling extensions en dan hbtv verwijderen want wij kunnen er niet aan uit

hij heeft een vu+ solo 2 met open pli

wij hebben ook ontdekt sinds vorige week dat je dit toestel zelf kunt updaten :) nu als wij updaten blijft er na de update elke keer staan dat er nog 25 paketten kunnen ge-update worden maar na een nieuwe update blijft dat er gewoon staan , voor de rest werkt dat toestel gewoon goed   

Geplaatst:

Ik denk dat je beter de box opnieuw kun flashen.

hey gast bedankt maar wat is flashen en hoe doe je dat ? (als ik alles er af doe moet mijn pa er opnieuw mee naar de winkel voor die software er terug op te zetten)

mijn pa heeft vrijdag naar tv vlaanderen gebeld , die vrouw aan de telefoon had nog nooit van hbtv gehoord en zei dat we onze schotel terug moesten laten uitrichten maar hbtv is via internet dus kan mij ni voorstellen dat dat er iets mee te maken heeft en de schotel hebben ze een maand geleden pas geplaatst door een schotel plaatser 

Geplaatst: (aangepast)

De hbtv plugin word volgens mij al een tijdje niet meer ondersteund en is vervangen door open uitzending gemist.

Om Hbtv( open uitzending gemist)  te verwijderen.

Ga ne naar menu---> aplicaties--> rode knop

Zoek onder extensions hbtv of open uitzending gemist en klik op de OK button.

Selecteer Ja en het word verwijderd.

Daarna terug naar aplicaties en nu de groene knop downloaden.

weer naar extesions om open uitzending gemist te selecteren klik hier weer op OK

en ja om plugin te instaleren.

Na instalatie is Open utzending gemist terug te vinden onder de blauwe knop.

aangepast door Alventali

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Geplaatst:

hey bedankt man , ik heb alles wat je gezegd hebt maar als we dan open uitzending gemist openen kunnen we een programma selecteren maar dan blijft het beeld weer zwart , enig idee hoe dat zou komen ? 

Geplaatst:

Ja maar als je woonachtig bent in Belgie.

Kun je met een Belgisch IP adres dus de Nederlandse uitzending gemist niet bekijken. (geoblocking)

Dan zou je dus ook geen utzending gemist via de site van de NPO kunnen bekijken.

Groetjes Alv

Geplaatst:

ja das dom , ik wil vanavond streetlab kijken maar zij willen andere progs kijken , hoe komt het dat soms maar 1 ding kunnen opnemen op itv en andere op vier  en dan niet meer naar iets anders kijken , bij telenet gaat dit wel 

• Moderator
Geplaatst:

Wanneer je 2 kabels van je schotel naar je ontvanger hebt lopen, en je ontvanger goed hebt geconfigureerd zou dit wel moeten kunnen.

Heb je slechts 1 antennekabel naar je ontvanger lopen zijn slechts bepaalde combinaties van kijken en opnemen mogelijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Wanneer je 2 kabels van je schotel naar je ontvanger hebt lopen, en je ontvanger goed hebt geconfigureerd zou dit wel moeten kunnen.

Heb je slechts 1 antennekabel naar je ontvanger lopen zijn slechts bepaalde combinaties van kijken en opnemen mogelijk.

nee daar zitten 2 kabels in , en als zender opstaat staan daar een gele a en b rechtsonder in de hoek , wij hebben tv vlaanderen - dan oostenrijkse en duitse zenders - en dan nog engelse itv en channel 4 

Geplaatst:

Als ze beide geel zijn betekend het dat beide tuners gebruikt worden op dat moment.

Als je zeker weet dat je geen opname aan het doen bent en er niemand met een tablet via b.v vu player aan het kijken is.

Dan is het mischien eens raadzaam om ff de ethernet kabel er uit te trekken.

Als het dan wel goed is. 

Zou ik eens een woordje gaan spreken met die gene die de software er voor je op gezet heeft.

Groetjes Alv

Geplaatst:

met 2 aansluitingen kan je enkel meer dan 2 zenders hebben als ze op dezelfde transponder zitten.Als je 2 kanalen opneemt op 2 verschillende transponders dan is de kous af.Je kan dan enkel een 3de bekijken die op 1 van de twee transponders zou zitten.Als je dus van  TVV op 2 verschillende transponders opneemt/kijkt dan kan je geen engelse (of duitse) meer kijken.Hbbtv zou dan wel moeten werken want is normaal over internet.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

hey iedereen bedankt voor jullie uitleg , jullie kunnen beter een satteliet winkel beginnen :D , die uitleg heb ik allemaal nie gehoord 

hebben jullie dan ook hetzelfde probleem dat je dan maar die bepaalde zenders kunnen kijken of hebben jullie dan meer aansluitingen op zo ne box ?

Geplaatst:

ik heb een duo 2 met 4 sat aansluitingen en ook 4 kabels komende van de schotel.Kan soms tot 8 opnames doen.Hangt gewoon af van welke kanalen tesamen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...