Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een Toshiba Externe HD 2 TB gekocht (3,5 inch met 3.0 USB) en die heb ik geformateerd naar FAT32 op een Mac.

Maar hij herkent 'm niet...

Iemand een suggestie of idee? En wat wordt er bedoeld met een 'externe voeding'? Deze heeft een adapter.

Alvast veel dank, ik zou graag iets gaan opnemen ;-)

EJK

Geplaatst:

EJK,

Welkom op dit forum !

Heb jij in het USB-Menu "Wis harde schijf" al geprobeerd ? - Reden: er worden dan enkele Files toegevoegd die er voor zorgen dat opnames enkel met deze SAT-801 kunnen bekeken worden (paring dus). 

Externe voeding van een harde schijf is eigenlijk een must voor deze ontvanger daar zijn eigen voedingsblok nogal "krap" bemeten is.

Succes,

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Geplaatst:

Ik vermoed dat USB 3.0 niet tot de mogelijkheden van de M7 sat801 behoren, de decoder is nog van voor het USB 3.0 tijdperk.

Als er nog een geheugen stick in de la ligt formateer die dan eens fat32 en kijk of de usb 2.0 stick wel gevonden wordt.

Vult u rustig aan !!!

Geplaatst:

@Johan, USB 3.0 is hier niet het probleem - 3.0 is toch steeds "Downwards" compatibel - Heb zelf enkele 3.0 versies probleemloos werkend. 

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Geplaatst:

Dank Marc en Johan!

Ja wis harde schijf geprobeerd; kan niet; want de schijf wordt niet herkend; dan kun je 'm ook niet wissen. En met een adapter is er externe voeding. Dus... dat is het niet helaas.

Maar wat wel? :-(

Geplaatst:

Ik vermoed toch dat je harde schijf niet compatibel is.

Zou die wel moeten zijn overigens maar de bugs van de M7 decoders zijn wereld beroemd, helaas.

Tja, en dat je de schijf niet kon wissen was al uit je vraag op te maken. ...

Een testje met een usb 2.0 stick zal mijn stelling waarschijnlijk wel bevestigen.

Vult u rustig aan !!!

Geplaatst:

Zie ook mijn nieuwe posting onder "Vraag over aansluiten externe HDD" in deze rubriek

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...