Ga naar inhoud


Ubuntu 14.04 LTS Beginners vragen en ervaring


mauspartyhouse

Aanbevolen berichten


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wel, dan bevind ik me kennelijk in goed gezelschap van jullie.....

De afgelopen maanden heb ik namelijk gestoeid met Mint, nota bene de meest gebruikersvriendelijke onder de vele Linux-versies.

Mij lukte het ook niet om Bluetooth werkend te krijgen en ook meer basale zaken waren slechts na veel gepuzzel te activeren.

Zo ben ik bij voorbeeld een hele ochtend bezig geweest om via USB aangesloten desktopspeakertjes tot leven te brengen.

(Tja, wie denkt er aan om eerst een instelling in het BIOS te wijzigen?)

 

Hier ook terug dus naar die vermaledijde Windows (7) en ik voelde me meteen weer vertrouwd.

Linux Mint heb ik op de PC laten staan (dual boot) als reserve want het moet gezegd: voor o.a. surfen werkt het wonderwel ondanks de huisbrowser Firefox (die het in Windows-omgeving juist om de haverklap laat afweten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou zeggen aan alle gebruikers die het lastig vinden om met linux te werken probeer eerst eens een versie in een virtual machine te draaien.

 

daar kan je dan al eens wennen aan het linux systeem.

 

zou ook minder problemen moeten opleveren met drivers etc....

 

zo heb ik een paar jaar geleden mijn wederhelft proberen overtuigen van de voordelen van linux.

 

maar ze zag er het nut niet van in dus nu gebruikt ze eigenlijk enkel een tablet en smartphone en voor mij doet win wat het moe doen.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens, probeer te voorkomen dat dit topic het zoveelste topic gaat verworden van voor- en tegenstanders van Windows versus Linux.

 

Schoemaker blijf bij je leest, oftewel, welk OS je ook gebruikt en je jezelf op je gemak voelt is de juiste keuze voor jou.

 

Daarom stel ik ook altijd voor aan mensen die willen ruiken aan Linux om een dual boot op te zetten of een virtuele machine in te richten.

Mijn voorkeur gaat uit naar een dual boot, waardoor je ook weet welke beperkingen je op die betreffende machine tegen gaat komen.

 

Is Linux klaar voor het grote publiek dat uit de 'klik en go' cultuur komt van Windows ... Nee, daar is nog een lange weg te gaan ... maar we zijn onderweg.

Zodra fabrikanten van chipsets of andere computer onderdelen mee gaan naar die Linux wereld, komt er ook een andere wereld.

 

Van mij mag iedereen Windows blijven gebruiken, die personen voelen zich goed bij HUN vrije keuze ... alleen ik maak de mijne .... en die wijkt af  :P

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je begrijpt er nog steeds niets van. Ik en alle critici die hier aan het woord kwamen zijn allemaal warm voorstander van Linux. We willen dolgraag, we zijn er van overtuigd dat er onder de motorkap een prachtig staaltje techniek ligt. Maar het komt er aan de buitenkant niet uit. Je hangt het maar steeds op aan drivers. Zal best dat daar ook een probleem zit maar op functioneel niveau zit het ook niet goed. Zo begrijp ik die hele software manager niet. Dan geeft die aan dat er een update voor Linux is. Dan zeg ik doe maar, komen er vervolgens voor mij onduidelijke URL's voorbij die niet meer bestaan of zo, en dan is het einde oefening.

 

Geloof me, ik heb zo'n beetje alle distributies wel geprobeerd onder VMWare. Veel van die distributies zijn dan weer gebaseerd op een andere distributie dus alles bij elkaar blijft het de wet van behoud van ellende.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens, probeer te voorkomen dat dit topic het zoveelste topic gaat verworden van voor- en tegenstanders van Windows versus Linux.

 

Schoemaker blijf bij je leest, oftewel, welk OS je ook gebruikt en je jezelf op je gemak voelt is de juiste keuze voor jou.

 

Daarom stel ik ook altijd voor aan mensen die willen ruiken aan Linux om een dual boot op te zetten of een virtuele machine in te richten.

Mijn voorkeur gaat uit naar een dual boot, waardoor je ook weet welke beperkingen je op die betreffende machine tegen gaat komen.

 

Is Linux klaar voor het grote publiek dat uit de 'klik en go' cultuur komt van Windows ... Nee, daar is nog een lange weg te gaan ... maar we zijn onderweg.

Zodra fabrikanten van chipsets of andere computer onderdelen mee gaan naar die Linux wereld, komt er ook een andere wereld.

 

Van mij mag iedereen Windows blijven gebruiken, die personen voelen zich goed bij HUN vrije keuze ... alleen ik maak de mijne .... en die wijkt af  :P

Lollig dat je anderen min of meer vraagt 'on topic' te blijven, maar dit zelf ook niet doet.

Anway, ik vind het prima om een dynamisch topic te zien.

 

On topic,

Ik kan je mening volgen als Ubuntu niet zou uitdragen dat het een 'klik en go' OS is.

Hierdoor wordt je door Ubuntu op het verkeerde been gezet.

Of toch niet omdat het exemplarisch zou zijn op mijn laptop....?

Nou..., daar ben ik inmiddels wel van overtuigd.

Ik heb namelijk ook veel goede zaken gezien die prima out of the box werken.

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als newbie op Linux ben ik nog lang zover niet gezien bovenvermelde reacties, maar....

Ik wilde toch eens ruiken aan en spelen met Linux, en ik had nog een oude, niet meer gebruikte laptop met Vista. Dus Vista eraf en Linux Mint erop.

Installatie probleemloos. Ziet er allemaal behoorlijk Windows-like uit. Internetverbinding (bekabeld en WiFi) probleemloos. Aansluiting op werkgroep was ook niet moeilijk, dus ik kan nu vanuit Windows files overzetten naar de laptop en met Linux files overhalen uit de Windows PC. Ook afspelen van files (foto's, muziek, video) die op de Windows PC staan met de laptop/Linux gaat zonder meer (omgekeerd ook). Openen van Office en pdf documenten loopt ook goed. En vanmorgen Skype geinstalleerd en dat werkt ook. Tot nu toe heel tevreden. Verder ben ik nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...