Ga naar inhoud

welke decoder kiezen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Bij deze wilde ik graag uw mening over 2 decoders vragen.

Het geval is dat ik een 2e decoder wil voor de slaapkamer (en reserve als de decoder in de huiskamer kapot zou gaan)

De decoder is voor spanje en zal over het algemeen weinig gebruikt worden, hooguit een paar uurtjes per week.

Veel vraag daarom niet van de decoder. Opnemen, timeshift enz zijn niet echt belangrijk.

De keuze is tussen een philips dsr 7141 pace en een topfield tf 7700 hsci inclusief de astoncrypt dvb CI module.

Het gaat om gebruikte (gereviseerde) decoders. Prijs is bijna gelijk.

Graag uw mening, ervaring en eventueel toelichting.

Bij voorbaat dank.

Geplaatst:

Ik vermoed, om CD te kijken. het eerste type, die je aangaf, heeft bij mijn ouders jaren dienst gedaan, en had eigenlijk weinig kuren.

Gaf wel eens problemen dat hij te pas en onpas in fabrieksinstelling kwam, maar dat was een eenvoudige ontvanger zonder poespas.

Voordeel dat deze bij een nieuwe fastscan lijst deze automatisch inlaad.

Andere type is me niet bekend, maar als het gaat over een aston module, zie welke versie het is, en als je wenst te kijken naar mezzo live hd, fox sport int 2, motor sport hd, zal je zelfs al heb je een geldige kaart, geen beeld hebben.

Als dit toestel maar enkel uren perweek wordt gebruik,+ reserve ontvanger, zou ik optie 1 kiezen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Zijn het wel "HD-ontvangers"? Oftewel kunnen ze MPEG4 ontvangen, anders heb je er volgend jaar bijna niks meer aan voor de Nederlandse zenders.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

@ sattv: bedankt voor je advies.

@ alex: ja, beide zijn hd ontvangers en als ik mij niet vergis is de philips decoder cd gecertifiseerd. (Van de topfield weet ik dat niet zeker)

Geplaatst: (aangepast)

Het is nu net wat je wil zien? Want niemand weet welke uitbreiding die nano01 encryptie zal hebben.

Op het info kanaal staat/stond, welke decoders geschikt zijn voor die codering. Staat die er niet bij, is het wel riskant.

Net even gekeken, en op: http://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/apparatuur/beveiligde-zenders/staat het model erop, die U zou kopen, die de nieuwe beveiliging aankan, mocht u (in de toekomst) deze zenders willen ontvangen.

reden edit: site bijgevoegd, controle eerste type ontvanger met de beter beveiligde zenders.

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

@ sattv: bedankt voor je advies.

@ alex: ja, beide zijn hd ontvangers en als ik mij niet vergis is de philips decoder cd gecertifiseerd. (Van de topfield weet ik dat niet zeker)

Geplaatst:

Heren ,Die Certificatie is een niets zeggende gegeven,je krijgt geen garantie dat  het over 1 jaar nog werkt ,met a.w. gecastreerd.

Daar heb je een punt in, maar ik vrees optie 2 met aston en als het dan een ouder model is dan 1.07, deze nog sneller e.o.l. kan zijn. Ik zie niet op de site, dat ze garantie geven op de werking met de witte module, laat staan eventueel die orca module.

Als vervang toestel en sporadisch gebruik, zou ik optie 1 nemen, maar das dan de mijne, iemand anders heeft daarin een ander recht.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...