Ga naar inhoud


Ellende Canaldigitaal


Ga naar oplossing Opgelost door DIGIWIEW,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat een ongelofelijke ballen tent.

Inmiddels alweer 18 jaar lid, tot mijn grote spijt !!

Altijd een settopbox pakket gehad, die werd maar duurder en duurder en duurder, later nog een HD-Pakketje erbij voor 5,- per maand, op zich niet slecht.

 

Maar nu, geen settopbox meer, regering zegt dit eist dat blablabla, zal wel - geloof er niks van !?.

Ik wil dus opzeggen, bellen lukt niet, neemt niemand op, nog een keer, nog een keer...

Uiteindelijk iemand aan de lijn, blablabla, laat ik me toch weer om lullen voor een jaar Fam.HD Pakket voor 17,95,- per maand (2 euro korting).

Maar nu gaat het fout !! Wordt er gewoon 90,- + 5,- van mijn rekening afgeschreven voor settopbox en HD-pakket ??

Dus storneren en bellen, geen probleem meneer komt allemaal goed zei ze lacherig. Oké ik wacht.

Een maand niks...

Wordt er 125,90 afgeschreven, 90,- + 2X17,95,- Fam.HD-Pakket. ???

Weer storneren en bellen, ooohh ja ik zie het al, oké er wordt 90,- terug gestort NEE hoeft niet is al gestorneerd, ja ja er wordt 90,- teruggestort. Jij je zin ik wacht wel..?!

2 weken later...

Brief in huis, wij kunnen niet incasseren en u wordt binnen 14 dagen afgesloten + 25,- extra kosten als u niet betaald ????

Gloeiende gloeiende, weer bellen, Ja ja ik zie het al we gaan 35,90,- afschrijven komt goed.
NEE NEE, ik ben het zat ik wil het alsnog opzeggen.

Kan niet meneer uw hebt een jaar contract, ach krijg een zik en val D....

1 maand niks !?

Telefoon, Hallo Canaldigitaal, wij kunnen niet incasseren, ja klopt. Heeft uw hier al over gebeld, ja inmiddels 3 keer. Oké weet ik genoeg, klik tutututu -- UUUUhhhhh want ??

3 weken later, beeld weg CD werkt niet meer ??????
Oké ben ik er misschien toch nog vanaf ;-)

week later;

Rekening; 3X 17,95,- + 25,- afsluitkosten= 78,85,-

Krijg het heen en weer, weer bellen.

Mevrouw ik ga geen 25,- betalen terwijl jullie het steeds fout doen. Bovendien ben ik het zat en wil van jullie af :mad: 
Als uw 78,85,- betaald kan ik uw contract over 10 maanden stop zetten, gloeiende gloeiende gloeiende, Ik betaal helemaal niks meer ik bel wel een advocaat, dat moet u dan maar doen, ik zal het noteren.

Conclusie;

Wel slim, ik moet 25,- extra betalen dat is precies de korting die ik eerst kreeg.

Zijn we weer op 19,95,- per maand ?!!!!

Dat is handelen met voorbedachte rade, wel doortrapt  :crazy: 
En ik trap erin, als ik nu weer niet betaal wordt ik weer afgesloten en komt de incasso  :(
 
Geen poot om op te staan dus  :cry:
 

Voor mij geen CD meer over 10 maanden gaat ie eruit en komt er nooit meer in !!

De aangetekende brief gaat deze week nog de deur uit  :sick: 

Dream Stream


Geplaatst:

Beste dreamtx

Een prachtig verhaal. Mooi dat je dit op het sat4all-forum hebt geplaatst. Dan weten we dat CanalDigitaal nog steeds niets geleerd heeft maar eigenlijk wisten we dat al. De ene na de andere klacht.
Maar het lost je probleem alleen niet op. Je moet dit verhaal plaatsen op het CanalDigitaal forum. Het gebeurt wekelijks dat mensen daar met zulke verhalen komen over opzeggingen of wijzigingen van het abonnement. Ik weet zeker dat CanalDigitaal Satelliet dit tot tevredenheid voor je oplost.
 

Geplaatst:

Ik weet zeker dat CanalDigitaal Satelliet dit tot tevredenheid voor je oplost.

 

Dat kun je denk ik wel vergeten.

Ik zit hier met een onopgelost (ondanks de nodige correspondentie en forum posts) probleem wat me alleen maar drie onverkoopbare CD smart cards heeft opgeleverd (vanwege gestelde betalingsachterstand). Incasseren doen ze wijselijk niet meer. Maar beeld is weg. Gelukkig zijn er alternatieven zoals veel FTA en FTV elders uit de wereld.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
  • Moderator
Geplaatst:

Heb je dan met hun webcare afdeling gesproken?

Die lossen terechte klachten doorgaans wel op.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Dank voor het meedenken.

 

Volgens mij zijn alle stations gepasseerd. De discussie was ik ik wel of niet telefonisch had opgezegd. Een transcript van dat telefoongesprek heb ik ook desgevraagd nimmer gekregen.

Maar er zijn al weer een jaar of twee-drie verstreken zodat ik wellicht nog maar eens een keertje een poging waag al het me schikt.

 

Ik denk dat ik er alleen belang bij heb als mijn twee oranje en een grijze CD kaart verkoopbaar blijken. Indertijd was dat zeker nog wel het geval.

Een anders heb ik wegens geleden schade een tegenvordering op CD mocht men toch ooit gaan invorderen

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
  • Moderator
Geplaatst:

Verkopen kan je die kaarten, als ijskrabber.

Kaarten waar een betalingsachterstand op zit worden niet meer geactiveerd.

 

Of er na 3 jaar nog een telefoontranscript is, valt te betwijfelen.

Standaard is het credo "Wie eist, bewijst.

 

Juist voor problemen waar de klant vastloopt in de standaard contacten is webcare beschikbaar, die bij een serieuze klacht het wel oplossen.

Webcare is bereikbaar op het Canaldigitaal forum.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Zeg nooit nooit ..

Kaarten met betaling achterstand werden bij nieuwe klanten wel degelijk opnieuw geactiveerd voor een NIEUWE klant.

Beter een nieuwe klant dan geen klant, als je dat kan overbrengen buigt men in de gewenste richting.

Vult u rustig aan !!!

Geplaatst:

Beste dreamtx

 

Een prachtig verhaal. Mooi dat je dit op het sat4all-forum hebt geplaatst. Dan weten we dat CanalDigitaal nog steeds niets geleerd heeft maar eigenlijk wisten we dat al. De ene na de andere klacht.

Maar het lost je probleem alleen niet op. Je moet dit verhaal plaatsen op het CanalDigitaal forum. Het gebeurt wekelijks dat mensen daar met zulke verhalen komen over opzeggingen of wijzigingen van het abonnement. Ik weet zeker dat CanalDigitaal Satelliet dit tot tevredenheid voor je oplost.

 

ik ben bang van niet  :( 

Ze doen er echt alles aan om je vast te houden, zowieso voor het komende jaar.

Want dat is wat de wet voorschrijft, daarna kun je pas per maand opzeggen.

De telefoniste zijn zeer goed geïnstrueerd, bij moelijke vragen moeten ze altijd overleggen :cry: 

Ik heb ook tegen haar gezegd, dat ze op deze manier hun eigen graf aan het graven zijn en iedereen wegloopt :P 

 

Mijn enige kans om er van af te komen is bellen en vragen hoe ze er bij komen dat ik weer een nieuw abbonement wilde

Ik heb nergens getekend, en de gesprek opnames zijn er vaak niet meer  ;)

Dream Stream

  • Moderator
Geplaatst:

Wanneer ik je verhaal goed begrijp heb je steeds alle geïncasseerde bedragen gestorneerd.

Dat betekent dat je dus 3 maanden gekeken hebt zonder enige vergoeding.

Elke provider of verzekering zal dan de dienstverlening staken.

 

Het is hier al eerder aan de orde geweest, bij het veranderen van je abonnement loopt de administratieve verwerking iets achter.

Rond het midden van de maand kijkt de computer of er de komende maand een dienst geleverd wordt en kom je op het incasso bestand wat aan het einde van de maand naar de bank gaat.

Wanneer je in de laatste 2 weken je contract verandert, gaat het mis, en wordt dat bedrag van in jou geval het settop box pakket geïncasseerd.

In de daarop volgende maand wordt dit automatisch bij het klaarzetten van de volgende incasso bestanden vastgesteld en krijg je het geld weer terug.

 

Dit is op dit forum een aantal keren aan de orde geweest, en wanneer je het systeem zijn gang laat gaan komt het automatisch weer in orde.

 

Echter, wanneer je zelf de incasso gaat storneren, gaat het administratieve proces mis.

Het automatische systeem gaat de eerste vordering toch proberen alsnog te incasseren, en het systeem is niet in staat hier nog uit te komen.

De credit nota kan namelijk alleen tot stand komen wanneer er geld binnen gekomen is.

 

Na 3 maanden geen inkomsten wordt het beeld op zwart gezet en ontstaat er een pat stelling.

 

Webcare is dan de afdeling die dit weet recht te breien.

 

De fout zit in de administratieve software, die wel ten onrechte geïncasseerde bedragen na verloop automatisch terug kan betalen, maar niet geprogrammeerd is om op het meetmoment gerechtvaardigde nota's te storneren indien achteraf blijkt dat na het meetmoment de grondslag voor de nota vervallen is.

 

Dit is niet exclusief Canaldigitaal, maar komt eigenlijk bij alle grote nutsbedrijven voor.

 

Roepen dat je geen nieuw verdrag bent aangegaan gaat je niet helpen, je hebt je oude verdrag niet expliciet opgezegd, waarmee er nog steeds een vordering voor het jaarlijkse bedrag blijft staan.

 

In jou geval zou ik het verhaal duidelijk op schrift zetten, onderbouwd met documentatie en data's en via een pm aan webcare vragen dit probleem uit de wereld te helpen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Beste dreamtx

Ik zit dagelijks op het forum van CanalDigitaal en klachten over abonnementen komen met de regelmaat van de klok voor.
Ik heb nog niet gezien dat bij een terechte klacht het probleem niet door CanalDigitaal Satelliet wordt opgelost. Dat kunnen ze zich niet veroorloven in het openbaar.
 

Geplaatst: (aangepast)

 

 

Echter, wanneer je zelf de incasso gaat storneren, gaat het administratieve proces mis.

Het automatische systeem gaat de eerste vordering toch proberen alsnog te incasseren, en het systeem is niet in staat hier nog uit te komen.

De credit nota kan namelijk alleen tot stand komen wanneer er geld binnen gekomen is.

 

Na 3 maanden geen inkomsten wordt het beeld op zwart gezet en ontstaat er een pat stelling.

 

Webcare is dan de afdeling die dit weet recht te breien.

 

De fout zit in de administratieve software, die wel ten onrechte geïncasseerde bedragen na verloop automatisch terug kan betalen, maar niet geprogrammeerd is om op het meetmoment gerechtvaardigde nota's te storneren indien achteraf blijkt dat na het meetmoment de grondslag voor de nota vervallen is.

 

Dit is niet exclusief Canaldigitaal, maar komt eigenlijk bij alle grote nutsbedrijven voor.

 

 

 

Dit verhaal is nou precies wat ze die mensen, bij elke afdeling die ik de afgelopen maanden aan de lijn heb gehad, moeten vertellen zodat ze dit kunnen uitleggen aan de klanten !? In plaats van een zwam verhaal dat alles goed komt, is geen probleem meneer, we gaan het rechtzetten, u hoeft niets te doen.

Alles maar dan ook alles wat ze me belooft hebben voor de telefoon zijn ze niet nagekomen.

Uiteraard klopt jouw verhaal, snap ik ook, ik kom namelijk niet uit een ei  :confused: 

Maar storneren is de enige macht die je hebt.

Bovendien vind ik het onzin dat je eerst iemand zijn bankrekening leeg plundert om het vervolgens na 1-1,5 maand weer terug te storten.

Ik heb een maand daarvoor mijn KPN abonnement ook gewijzigd maar dan van een dure naar een goedkopere, dan gebeurt er vervolgens een maand niks, geen afschrijving, niks. Vervolgens krijg je netjes een factuur met alle verrekende bedragen en alles is geregeld, er wordt dan alleen een rest bedrag afgeschreven, in mijn geval 5,87,-

Dat is hoe het hoort, geeft een goed gevoel, wordt je blij van  :) 

En dat is het gevoel wat een bedrijf een klant moet geven, koste wat het kost !!

 

Het gaat al jaren fout bij CD, daarom werkt er geen gediplomeerd personeel meer maar alleen nog nutheads  :crazy: 

Service, prijs en kwaliteit verliezen ze ver uit het oog en dat zal hun ondergang worden  :mellow:

aangepast door dreamtx

Dream Stream

  • Moderator
Geplaatst:

satellietforum.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Eerst nog maar eens een mail gestuurd naar hun financiële afdeling, volgende stap is forum  :mellow:

aangepast door dreamtx

Dream Stream

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...