Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

update, het lijkt opgelost, ik heb iets verzet maar vraag me niet wat, momenteel 167 kanalen gevonden terwijl hij op 50% van het zoeken is...
Alleen al hier vragen helpt blijkbaar!!

Ik was er al bang voor, we komen er niet uit.

Wij hebben een 90 cm schotel met een splinternieuwe inverto quad monoblock en kochten een vu solo se v2 ontvanger.

Met de oude ontvanger veel problemen omdat deze stuk was maar we ontvingen wel signaal met de nieuwe lnb op de homecast 9000.

Vu open pli 4.0 gedownload en ingeladen, start op en krijg pli pagina tot zover geen problemen maar zenders vinden, ho maar.

Ja 22 stuks op de 23.5 allemaal iran en farsi bible en dat soort dingen.

Ik weet niet wat ik fout doe, en dat terwijl het simpel moet zijn....

Het enige wat ons opvalt is dat de ontvanger geen stroom lijkt te geven aan de lnb, als we de sat finder aansluiten werkt deze dus niet terwijl hij dat normaal gesproken wel deed.
Andere kabel gemonteerd, zelfde verhaal MAAR we vinden wel die 22 zenders die we niet willen dus misschien krijgt hij toch stroom maar alleen als hij zoekt ofzo?

Wie o wie helpt me uit de brand, anders zit er weinig anders op dan verpakken en terug sturen want ik heb er nu al buik en hoofdpijn van.

Lien

aangepast door Silenlien

• Moderator
Geplaatst:

Lijkt erop dat je de ontvanger niet verteld hebt welke schotelkop gekoppeld moet worden met welke satelliet lijst in je ontvanger.

Ik bedoel de diseqc instelling van de ontvanger.

Heeft je oude ontanger wel gewerkt met de nieuwe lnb?

Zit farsi bible niet op de hotbird?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Het lijkt erop dat je de verkeerde kop van het monoblock in de houder van de schotelarm hebt gemonteerd.

Indien je de kop aan de oostkant vrij hebt hangen, staat die kop dichter bij de Hotbird satelliet en krijg je o.a. Iraanse zenders.

Als je de kop aan de westkant vrij hebt hangen, zou die (met de nodige schuinstand) op de Astra 23,5 gericht moeten staan en gaat je ontvangst weer kloppen. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Lnb is gemonteerd zoals aangegeven, op de linkerpoot van achteraf gezien.

Vond net 167 zenders maar die werden nu niet onthouden.
Bij de fastscan van canaal digitaal krijg ik telkens de melding 'zoeken mislukt'

Ik ben echt een te grote kneus om dit te kunnen blijkbaar.

aangepast door Silenlien

Dan heb je de oostkop dus vrijhangen?

Als de gemonteerde kop (in de houder) op Astra 1 (19,2) is gericht, hangt een vrijhangende kop aan de oostkant richting Hotbird. Vandaar die Iraanse zenders.

Die zitten namelijk niet op Astra 23,5.

aangepast door Eduard07

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Eduard07 zelfs jouw bericht klinkt me als appelmoes in de oren, de lnb is op de juiste poot gemonteerd volgens mijn man, of oost dan vrij hangt, ik heb geen flauw idee...  :confused:

Ik vind nu 167 zenders maar niets van canal digitaal.

Kan de ontvanger wel met de canal digitaal smart card omgaan?
Volgens de verkoper wel...

Je hebt het over een monoblock. Dus 2 koppen. (Hopelijk een voor een 80/90 cm schotel.)

Aan de westkant van de schotelarm moet 1 van 2 vrij hangen  en ruim 10 graden schuin naar boven staan.

Het lijkt erop dat je 167 zenders van de Hotbird binnenhaalt (kop verkeerd op de schotel gemonteerd) en je diseqc instelling AB ook niet goed hebt staan.

Welke satelliet heb je op A ingesteld en welke op B?  Wellicht moet dit ook andersom om Astra 1 binnen te halen. 

aangepast door Eduard07

• Moderator
Geplaatst:

Even een paar zaken op een rij.

Je locatie is van belang, in Nederland zijn de verschillende hoeken tussen de satellieten anders als in bijvoorbeeld Spanje.

Bij een bepaalde afmeting schotel en de plaats waar die schotel staat hoort een specifieke LNB, niet elke Duo lnb is hetzelfde.

De tilt hoek van de lnb is ook afhankelijk van je geografische positie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Sorry dat ik even niet reageerde, ik had familie op bezoek.

Eduard 07 inmiddels van alles geprobeerd, ben er echt helemaal klaar mee, ik heb besloten gewoon maar geen tv meer te kijken....

Geplaatst:

uhm je begint met de verkeerde vibes...

je moet niet stressen of dat pakketje VU+ al weer terug inpakken en retour sturen.

dat is je goed recht maar je neemt er geen tijd voor

neem je de tijd ervoor

ondanks die voetbal wedstrijd binnenkort

waarom heb je Openpli 4.0 erop?

waarom niet VTI 8.2.3?

de tuner configuratie is belangrijk en als je de verkeerde satpositie aanpijlt heb je de verkeerde zenders

167 klinkt naar astra 19,2Oost voor FTA geconfigureerd

configureer nog eens anders

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Tonskidutch ik koos voor pli omdat ze het daar op de sites waar je de vu kunt bestellen telkens over hebben....
Het werd me ook aangeraden door andere gebruikers, ik ben daar volledig op af gegaan.

Na veel geklooi (excuseer mijn taalgebruik) met oude kop, nieuwe kop oude ontvanger nieuwe ontvanger word op ditzelfde moment een scan uitgevoerd, geen idee wat ik gedaan heb maar het lijkt te werken :-)

Het ligt zeker niet aan de apparatuur maar puur aan ons en onze onwetendheid.
Ik hoop van ganser harte dat de tv het straks gewoon weer doet en we ons pas na een volgende verhuizing weer druk om hoeven te maken.

Mocht ik ooit besluiten toch niet meer met open pli te werken, kan ik dat dan nog verwijderen op een of andere manier?

Geplaatst:

gewoon flashen met usb stick klaar

als je LNB's wisselt, moet je altijd de receiver UITschakelen, eerst per menu en dan per knop achterop

je kunt je tuner stuk maken

bovendien switched de VU+ niet als je LIVE een LNB wisselt... kan dus betekenen dat ie ook niet fatsoenlijk wilt scannen over je Satellietpositie

oke

Ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Oke flashen dus

Uiteraard hebben we de stroom overal afgehaald, alles werkt nu, alleen zenderlijsten aanmaken lukt niet, we moeten nu de hele lijst door voor we kunnen zappen, nou ja so be it, misschien vinden we ooit nog een oplossing.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...