Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kan iemand NU op 12722 Astra1 VRT1 & 2 ontvangen om 15u20?

Ev ook andere vlaamse radiozenders checken, of ligt het aan m'n installatie, of zijn ze weer maar ne keer te meer aan het klungelen bij TVV ? Is BER 27500 of 23500?

Thnks

Geplaatst:

Hier bij mij geen enkel probleem geweest hoor.

Mss. ben je zelf gestruikeld. ;)

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

Geplaatst: (aangepast)

Vannacht is er onderhoud geweest aan die transponder.
Misschien dat t daardoor kwam.
Signaal komt hier nu stukken sterker binnen dan vh.
Kan dat iemand bevestigen ?

Netwerkonderhoud
In de nacht van woensdag 23 op donderdag 24 september en in de nacht van woensdag 30 op donderdag 1 oktober wordt na 01.00 uur netwerkonderhoud uitgevoerd. Hierdoor zijn die nacht de volgende tv- en radiozenders enige tijd niet te bekijken:

Tv-zenders:
* Brazzers TV Europe
* Eurosport 1 HD
* Hustler TV (SD)
* Ketnet op 12
* Man-X

Radiozenders:
* VRT Radio 1
* VRT Radio 2

aangepast door satfanatic

vr.gr. Satfanatic, 2x DM 500HD 1.6,  1x DM 7020HD OE 2.0,

Geplaatst:

@ Wimo01: Als je zonder iets te doen aan de apparatuur terug geluid krijgt kan het moeilijk bij me liggen, had het met de XP1000 en 2x VU+Duo...

Na een 20tal minuten alle zenders geleidelijk aan OK...

Laat ze maar eens onderhoud doen aan de zenders op 23°

Geplaatst:

Nouastra iris

Wat een uitspraak: alles OK, net hetzelfde als voorheen, zeer goed

Zoals ik in mijn natte zeem test al had aangegeven, is transponder 12722H de moeilijkst te ontvangen transponder van de Astra 19,2.
Met de standaard 60cm-schotel van CanalDigitaal en TV Vlaanderen met een flinke regenbui al niet meer normaal te ontvangen zonder blokken van het beeld.

Geplaatst: (aangepast)

Yep, dat vond ik al zo'n uitspraak (hij zal wel 'n schotel hebben van 150 cm. of zoiets), dacht dat 't aan mijn schotel zou liggen, maar heb sinds gisteren toch echt betere ontvangst.

Zal eens ff 'n flinke bui afwachten !

@ Sprietje, hoeveel signaal heb jij nu op deze transponder ?

aangepast door satfanatic

vr.gr. Satfanatic, 2x DM 500HD 1.6,  1x DM 7020HD OE 2.0,

Geplaatst:

Beste satfanatic

Je schreef gisteren dat je gemerkt hebt dat transponder 12722H nu sterker door komt nadat er onderhoud aan deze transponder was geweest.
Ik heb dit gecontroleerd door weer een natte zeem dubbelgevouwen voor de lnb te hangen en dit te vergelijken met de overige transponders van de Astra 19,2.
In eerste instantie leek je gelijk te hebben want het beeld op transponder 12722H was er een stuk eerder dan van de transponders 12480V en 12551V die zich beide in de CanalDigitaal fastscanlijst bevinden. Maar naar mate de zeem verder opdroogde, kwam het beeld van deze twee transponders ook door waarbij de freezers in de beelden van deze twee transponders veel sneller verdwenen dan de freezers in transponder 12722H. Die bleven maar aanhouden zelfs lang nadat transponder 12480V en 12551V al gewoon vloeiend beeld gaven. Toen ik de inmiddels al een flink stuk opgedroogde zeem van de lnb af haalde, werden de beelden op de 12722H ook vloeiend.

Ik kan dus niet anders concluderen dat transponder 12722H van M7 nog steeds de moeilijkst te ontvangen transponder is van de Astra 19,2. Het lijkt me ook wel erg onwaarschijnlijk dat door onderhoud in Nederland bij de uplink, de transponder makkelijker te ontvangen zou zijn. Dat kan alleen maar als de transponderspecificaties veranderd worden en dat is niet het geval geweest.

Geplaatst:

Vannacht is er onderhoud geweest aan die transponder.

Misschien dat t daardoor kwam.

Signaal komt hier nu stukken sterker binnen dan vh.

Kan dat iemand bevestigen ?

Netwerkonderhoud

In de nacht van woensdag 23 op donderdag 24 september en in de nacht van woensdag 30 op donderdag 1 oktober wordt na 01.00 uur netwerkonderhoud uitgevoerd. Hierdoor zijn die nacht de volgende tv- en radiozenders enige tijd niet te bekijken:

Tv-zenders:

* Brazzers TV Europe

* Eurosport 1 HD

* Hustler TV (SD)

* Ketnet op 12

* Man-X

Radiozenders:

* VRT Radio 1

* VRT Radio 2

Is er wat veranderd aan die transponder? Bijv. andere parameters, zenders erbij/eraf of hebben ze de transponder alleen maar een beetje afgestoft?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

• Moderator
Geplaatst:

Ruimtestof verwijderd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Yep, dat vond ik al zo'n uitspraak (hij zal wel 'n schotel hebben van 150 cm. of zoiets), dacht dat 't aan mijn schotel zou liggen, maar heb sinds gisteren toch echt betere ontvangst.

Zal eens ff 'n flinke bui afwachten !

@ Sprietje, hoeveel signaal heb jij nu op deze transponder ?

Nee geen 150cm maar een 88cm en ontvangst is heel goed (hier in Ieper) en Sprietje weet ook dat ik de schotel heel goed heb uitgericht, trouwens met zijn advies.Op alle transponders heb ik100% signaal en kwaliteit en op de 12721H is dat 98%, dus iets minder, maar nog steeds uitstekend, dat was zo voor het onderhoud en dat is nog steeds zo na het onderhoud,dus is er volgens mij qua signaalsterkte niets veranderd.

Geplaatst:

Tja, met een Triax 88 en een Inverto Black Ultra heb je flink wat regenreserve. Anders is het voor de mensen die de standaard 60cm-schotel met duo-lnb hebben van CanalDigitaal/TV Vlaanderen. Die hebben echt maar weinig regenreserve op die 12722H transponder.
Er zitten nogal wat Vlaamse radiozenders op en ook wat Vlaamse TV-zenders. De Vlamingen hebben dus het meeste last dat deze transponder moeilijk te ontvangen is.
Het is toch beschamend dat TV Vlaanderen en CanalDigitaal de moeilijkst te ontvangen transponder gebruiken van de vele tientallen transponders die op de Astra 19,2 zitten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen