Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi, Vrijdag namiddag is dit begonnen, op alle zenders hevige blokjes.  Ik heb 4 lnb's hangen en op allemaal heb ik blokjes. Rare is s'avonds gewoon weer normaal beeld. Deze ochtend rond 7 uur weer blokvorming nadien perfect beeld.  Nu op dit moment weer hevige blokvorming.  :angry:

Signaal is 99% als ik geen blokjes heb met blokjes daalt dit wel sopms naar 70% 

Op mijn vier toestellen heb ik dit.  ik heb een Schotel Maximum E85 met 4 * LNB Titanium QUATRO multiswich sab.  3 * et4000 xtrend en 1 gigablue hd  ontvangers

Er is niets veranderd, er zijn geen bomen of wat dan ook die in de weg staan.  :rolleyes:

Ik heb wel op sommige zenders perfect beeld als ik rondzap.  Dit ook op de vier verschillende lnb's.  bv nu bbc1 goed beeld 

Is er iets veranderd of is het een natuur probleem (zonnevlammen)

Wie weet hierop een antwoord?

Sab multiswitch 17/8  GT-U3X38 DVB-T  UHF antenne   Maximum e85   4 * LNB Titanium QUATRO multiswich
3* Xtrend ET 4000 en 1 gigableu HD quad plus met 3 tuners DVB-S2

Belgacom TV
Samsung LE40C750 LCD

Geplaatst:

Voor dit probleem zijn er meerdere oorzaken mogelijk.

1e. schotel is verdraaid of verzakt

2e. stoorzender in de buurt (zendamateur)

3e. dect telefoon dicht bij de decoders of kabels

System Administrator (niet van deze site)

Geplaatst:

Voor dit probleem zijn er meerdere oorzaken mogelijk.

1e. schotel is verdraaid of verzakt

2e. stoorzender in de buurt (zendamateur)

3e. dect telefoon dicht bij de decoders of kabels

schotel is niet verdraaid anders zou dit blijvend zijn.  Nu was het bv vrijdag namiddag en na 17.00 uur weer perfect beeld.  Als de schotel zou zijn verdraaid dan zou ik slecht beeld blijven hebben.

stoorzender zou kunnen, maar denk het niet

dect telefoon hebben we in huis maar die zijn niet verplaats of anders in gebruik.

Stel dat mijn Sab multiswitch 17/8 defect zou zijn, zou dit deze problemen kunnen veroorzaken?? Dat is het enige wat voor mij zou kunnen.  Hoe kan ik deze testen??

Sab multiswitch 17/8  GT-U3X38 DVB-T  UHF antenne   Maximum e85   4 * LNB Titanium QUATRO multiswich

Belgacom TV
Samsung LE40C750 LCD

Geplaatst:

Om er achter te komen dat de multiswitch niet goed meer werkt, de antenne kabel rechtstreeks

op de lnb aansluiten

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Om er achter te komen dat de multiswitch niet goed meer werkt, de antenne kabel rechtstreeks

op de lnb aansluiten

Gaat dat met quatro lnb's ??  moet daar altijd geen switch tussen??

Belgacom TV
Samsung LE40C750 LCD

Geplaatst: (aangepast)

Probeer de HH als je daar zenders op kan vinden of VH

Horizonaal = 18V
Verticaal = 13V
Hoge band = 22Khz
Lage band = 0Khz

HH is Horizontaal / Hoge band (18V-22Khz)
HL is Horizontaal / Lage band (18V-0Khz)

VH is Verticaal / Hoge band (13V-22Khz)
VL is Verticaal / Lage band (13V-0Khz)

aangepast door satencom

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

nieuwe testen gedaan.  alles losgekoppeld aan de switch.  powerledje brand als alles nog aangekoppeld was was dit uit.

Nadien de lnb's terug een voor een aangesloten de eerste 3 werken, maar de laatste kop niet lampje gaat uit en de tv heeft geen signaal meer.  Dus kop eerst veranderd opnieuw aangesloten en weer het zelfde probleem, powerled uit en geen signaal meer op de tv.

kop terug losgekoppeld en ik kan weer kijken, buiten dus naar de kanalen die op de laatste kop zitten.  28.2 geen ontvangst. op de anderen wel.

Het ligt niet aan de lnb 28.2 want deze is vernieuwd.  De andere lnb's werken blijkbaar.

Dus nu naar de leverancier bellen en vragen om de switch  te mogen komen ruilen daar deze switch nog maar 1 jaar oud is.

Belgacom TV
Samsung LE40C750 LCD

Geplaatst:

Er is niets veranderd, er zijn geen bomen of wat dan ook die in de weg staan.  :rolleyes:

Het ligt niet aan de lnb 28.2 want deze is vernieuwd.  De andere lnb's werken blijkbaar.

Blijkbaar is er dus wel wat veranderd.

En je maakt een foute veronderstelling, iets wat nieuw is kan best kapot zijn.

Geplaatst:

Heb net contact gehad met SAB daar opperden ze dat eventueel de stroomadaptor stuk kon zijn, daar de power led niet altijd brand.

Heb dit nu geprobeert met een andere stroomadaptor die ik nog liggen had (18v)en de powerled van de switch gaat feller branden.  De laatste lnb terug aangesloten en blijkbaar momenteel beeld op alle lnb's.

Ga nu een paar dagen testen en dan beslissen wat ik ga opsturen om te herstellen.  Als het de adaptor is dan is het geen probleem, de vrouw kan blijven kijken naar haar favoriete zenders.  De rezerve adaptor kan wel even blijven hangen aan de switch.  De switch stuk betekend opsturen en toch een week zonder favoriete tv zenders.  (we hebben nog als rezerve belgacom tv, maar kijken via de schotel naar veel meer zenders)

@rs2000  iets nieuw kan inderdaad stuk zijn maar deze lnb had ik onlangs ook gebruikt en deze werkte een maand geleden nog 100% dus veronderstelde ik toch dat deze nog deftig funtioneerde.

Belgacom TV
Samsung LE40C750 LCD

Geplaatst:

Je moet wel de goede stroomadapter gebruiken

Extern voeding voor SAB multiswitch 17/8 - 16vDC en 1000mA.

Geplaatst:

Blijkbaar is het toch die stroomadaptor die de geest aan het geven was,  sinds ik mijn rezerve stroomadaptor gebruik (ooit gekocht voor een laptop) gebruik geen problemen meer.

Ga nu proberen een nieuwe adaptor te bestellen bij de leverancier.

Belgacom TV
Samsung LE40C750 LCD

• 2 weken later...
Geplaatst:

Vroeg aan mijn leverancier (Belgische internetwinkel) of het mogelijk was mij een nieuwe trafo op te sturen,  antwoord was stuur jouw defecte trafo op zodat ik deze kan doorsturen naar SAB daar gaan zi deze nakijken en dan eventueel mij een nieuwe opsturen, welke ik dan ween naar je zal opsturen.  dit zou 3 weken duren eer ik een nieuwe trafo had.

Dan even naar SAB getelefoneerd daar het uitgelegd, simpel meneer, geef per mail je adresgegevens op en ik zorg voor een nieuwe trafo.  Dit gedaan en ja 2 dagen later via DHL een nieuwe trafo.

Waarom kon de winkelier dit ook niet geregeld hebben??  Het opsturen naar hem zou mij al meer hebben gekost dan de waarde van een nieuwe trafo. De leverancier heeft mijn vertrouwen in ieder geval niet meer.  toen ik hem belde voor het probleem uit te leggen moest ik ook alles opsturen, zelfs als ik alles kwam brengen moest ik nog weken wachten voor het opgelost was.  onbegrijpelijk.

Met de levering van mijn schotel heeft hij me ook iets anders meegegeven dan wat ik uiteindelijk vroeg.

Belgacom TV
Samsung LE40C750 LCD

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen