Ga naar inhoud


2 schotels 1 ontvanger


Skyhopper

Aanbevolen berichten

Ben ik het bezit van een vaste schotel met de tripel LNB voor Astra 1,2 en 3 en een draaibare schotel. Nu wil beide schotel aansluiten op mijn ontvanger. Hoe kan ik dat doen. Heb een VU+Solo2 maar kan helaas geen 2e kabel naar de schotel aanleggen.  Heb wel een diseqc switch maar dat werkt niet. Wie weet een oplossing?

The Sky is the limit...

Humax 5400 (2x)

ToH 3.4 - 9.7b

Schotel:

Motorbest.- 90cm.

Vast 19gr. Astra - 60 cm.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sprietje interessante tekening.

 

Kan je zoiets ook eens doen voor een opstelling met een actuator? En indien je quad Lnbs gebruikt?

aangepast door wolverine

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je Quad-lnb's gebruikt, zul je meerdere committed switches nodig hebben waarvan je de uitgang naar de diverse ontvangers aansluit. Die hebben dan niet de beschikking om naar de draaibare schotel te kijken. Je kunt moeilijk een draaibare schotel vanuit 4 ontvangers aansturen.

Anderen zullen wel weten of het met een actuator ook kan.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De commited Switches en het aansturen van de actuator met slechts 1 tuner lijkt me logisch.

 

Dus idd wachten op een ander forum maar zal hiervoor een aparte thread aanmaken

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt een actuator ook met diseqc (diseqc 1.2) aangestuurd?

Dan zal dit ook gewoon werken, hoor.

Maar ook ik heb verder geen verstand van actuators.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze bestaat maar is beperkt in satellieten

 post-41606-0-95127700-1443640966.jpg

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...