Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mensen,

Zijn er nog mensen uit het oosten des lands die mij zouden willen helpen met het installeren van mijn Vu+ Duo?

Ik kom er niet meer uit, en heb ook weinig ervaring. (ik had voorheen een dsr8141 maar die gaat steeds meer kuren vertonen).

Ik zou ook naar de helper toe kunnen komen, dat is geen enkel probleem.

Help aub.

Met vriendelijke groeten,

Marco.

Geplaatst:

Als newbie, download pli op de site, en pak hem uit zoals die is ingepakt op een usb stick. Klik op de drive van de usb stick, maar wijzig NIKS aan de mappen (ook directories genaamd).

Zet de vu uit, en plaats de usb stick in de ontvanger. (als hij nog niet over de laatste bootloader beschikt, moet je dit eerst doen**).

Zet de vu aan met de schakelaar, en laat hem zijn werk doen. als hij meld, dat hij klaar is "finisched" zet hem met de schakelaar uit, haal de usb stick eruit, en zet hem aan. Laat hem rustig zijn gang gaan, en volg de stappen. Je zal taal,tunerconfiguratie,settingslijst kunnen downloaden en een softcam. Bij tunerconfiguratie stel je hem in poort1 astra 19,2 en poort2 23,5°.

Als alles verlopen is zoals het hoort, heb je beeld op FTA en je betaalkanalen. (kaart met chip naar beneden).

Je kan dan achteraf nog beter afstellen op je behoeften, maar dat is zeer kort, hoe je een vu duo programmeert.

Ik ga hierbij van uit, dat je een standaard schotelconfiguratie gebruikt met duo lnb.

** bij een verouderde bootloader, ga je met uitpakken dezelfde weg op, maar dan neem je wel het bootloader bestand. Dit duurt niet lang.
Er zijn wel uitgebreide uitleg aanwezig, hier op dit forum en andere plaatsen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

welkom Spiderz, wat zijn de problemen van de dsr 8141 dan, het kan ook aan schotel installatie zitten natuurlijk

En waar woon je ongeveer in de buurt ,er vast wel iemand die je kan helpen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Dank voor alle info. Woon bij De Lutte. En volgens mij is er wel het een en ander geïnstalleerd maar ik heb denk ik toch iets fout heb gedaan. Ik heb o.a. De taal ingesteld enz. En daarna kan ik alleen nog maar op configuratie klikken. Als ik dan op opslaan klok dan krijg ik weer dat balkje met configuratie te zien.

Geplaatst:

Satencom: de dsr 8141 heeft veel last van uitvallen, 1 minuut recordings , epg die maar niet laden wil enz. enz. Gewoon tijd voor een andere ontvanger. Deze gaat naar mijn zoon. (Is ook van hem hahaha) Dacht eerst nog aan een M7 maar na de recente gelezen te hebben ga ik die maar niet halen.

Geplaatst: (aangepast)

Oke dan kun je beter verder met de Vu+ Duo, je kun het beste het verhaal volgen sattv4iedereen

sattv4iedereen

Je zal taal,tunerconfiguratie,settingslijst kunnen downloaden en een softcam. Bij tunerconfiguratie stel je hem in poort1 astra 19,2 en poort2 23,5°.

aangepast door satencom

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...