Ga naar inhoud


Kabel TV en RF signaal samenvoegen


mrki

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb kabel tv van ziggo en een satellietontvanger die heb ik met rf-modulator gekoppeld.
Ik wil allebei (kabel-tv+satellietontvanger) via een (1) coax-kabel op tv in mijn slaapkamer kijken.
Dus moet kabel-tv + rf-signaal met een coax-kabel naar slaapkamer.
Hoe kan ik dat aansluiten, wat heb ik daarvoor nodig?

 

:(

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je dat wil moet er wel een ingang en uitgang op de modulator zitten.

als het goed is dan is volgens mij kanaal 36 het video kanaal op de kabel deze zou je kunnen gebuiken.( UHF kanaal 35 592 mhz)

Of dit nog zo is weet ik niet maar je kan het gewoon uit proberen.

Ja het signaal zal er niet beter op worden van digitaal (satelliet) naar analoog (modulator) en waarschijnlijk weer digitaal (TV slaapkamer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kanaal 36 als vrij kanaal waar nu een analoge zender opzit werkt al tijden niet meer bij Ziggo die band zit mud vol. Ziggo geeft ook geen vrij video kanaal meer aan in zijn lijsten want wie gebruikt dat nu nog, vroeger met een video recorder misschien maar dat is verleden tijd om daar een schaars kanaal voor vrij te houden.

Werkt anders nog best met een oude video recorder en kanaal is er wel degelijk!

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeft niet zo moeilijk. Er zijn prima muxers en demuxers van Spaun te koop. TV loopt tot 872Nhz en de sat begint bij 975Mhz. Die kun je probleemloos mixen mits je goede coax en pluggen gebruikt. Op de slaapkamer kun je deze splitten naar de TV en de sat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat soort verhalen ken ik, als je accepteert dat je nu enkele kanalen mist zal het vast wel werken. Ik heb het over Ziggo kabel en daar is ieder kanaal bezet ik heb hier een lijstje met analoge en digitale kanalen na de integratie UPC/Ziggo. Een modulator is een dubbelzijband zender en die neemt heel veel bandbreedte in beslag, zoveel zelfs dat al zou er een minuscuul plaatsje vrij zijn voor een modulator dan stoort hij de naastgelegen frequenties. :crazy:

Ben net over naar internet van Ziggo, naast TV. Werkt nu zelfs beter met het signaal van mijn DVB-S-C ontvanger met een oude video recorder! het blijft wel een pal signaal in mono, maar dat vind ik niet erg.

Had inderdaad ook problemen bij de overgang naar de nieuwe Ziggo, signalen meer en minder sterkte  maar is nu juist beter met alle kanalen dezelfde sterkte. Dat was voor het video kanaal echter nooit een probleem, mogelijk omdat in de videorecorder een versterker zit?!

Zo zie je maar weer samen met de andere verhalen dat het wel eens kan verschillen bij de verschillende Ziggo's! :)

Verschillende oplossingen voor hetzelde probleem en geen zwart-wit.

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het ene Ziggo is het andere Ziggo niet, zo gezegd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Oh is dat zo,

 

Zowel UPC als Delta hebben nu in de meeste verzorgingsgebieden het zogeheten videokanaal buiten gebruik gesteld. De gewonnen bandbreedte wordt ingezet voor docsis of dvb-c multiplexen.

Je geeft zelf het antwoord.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeft niet zo moeilijk. Er zijn prima muxers en demuxers van Spaun te koop. TV loopt tot 872Nhz en de sat begint bij 975Mhz. Die kun je probleemloos mixen mits je goede coax en pluggen gebruikt. Op de slaapkamer kun je deze splitten naar de TV en de sat...

 

Ik heb op dezelfde manier kabel en satelliet gecombineerd in 1 coax kabel (maar dan met een goedkoop "splittertje" en een contactdoos van König). In de meterkast komen de coaxkabels van de kabel en satelliet bijelkaar en in de wandcontactdozen worden ze weer teruggesplitst in 2 separate kabels. Werkt prima! Moet er wel eerlijk bijzeggen dat het in mijn geval Caiway betreft. 

aangepast door Fred_M
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...