Ga naar inhoud


Triax lnb arm vastzetten zonder schoren?


lujo

Aanbevolen berichten


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Met de juiste volgorde van monteren moet het lukken je koekblik niet te vervormen.

Ik schreef ook niet dat het onmogelijk is maar je hebt wat  fingerspitzengefühl nodig en daar zie ik in de praktijk nog wel eens dat het ontbreekt.

Een klein beetje spanning tijdens het monteren en je hebt je koekblik vervormd.

Monteer je de schoor goed heb je geen vervorming in rust. Bij wind krijg je wel weer vervorming als de schoor zijn werk moet doen.

Er is zeer weinig voor nodig om het koekblik te vervormen.

 

Die Triax dingen zijn gemaakt van een legering van koekblik en pisbakkenstaal. Ze vervormen heel snel. Ik spreek uit ervaring.

Eigenlijk zijn die zwabberarmen helemaal niet geschikt om meerdere LNB´s te dragen. Het leveren van zijsteunen zou Triax van huis uit al mee moeten leveren. Een paar €uro meer en het probleem is opgelost.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een onzin allemaal over de materiaalsterkte van de schotel.
Een Triax 110 is gemaakt van 1,0mm dik staalplaat. Een "kwaliteitsschotel" als een Gibertini is van dunner staalplaat gemaakt.
Een Gibertini OP 85 L van 0,8mm, een Gibertini OP 100 L van 0,9mm, een OP 125 L van maar liefst 130cm hoog van 1,0mm staalplaat.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een onzin allemaal over de materiaalsterkte van de schotel.

Een Triax 110 is gemaakt van 1,0mm dik staalplaat. Een "kwaliteitsschotel" als een Gibertini is van dunner staalplaat gemaakt.

Een Gibertini OP 85 L van 0,8mm, een Gibertini OP 100 L van 0,9mm, een OP 125 L van maar liefst 130cm hoog van 1,0mm staalplaat.

 

Kijk hier kan je wat mee.

Top.

aangepast door VuMAD
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou echt niet Drs.IJzerbout. Gelukkig heb ik helemaal geen aandelen, dat is weer een kopzorg minder.
Maar noem jij nu eens een schotel die betaalbaar is, je voor de ontvangst van de Astra 19,2, 23,5 en 28,2 normale lnb's kunt gebruiken met een kop van 60mm en waarvan de rail ook schuin gezet kan worden. :P
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor de één betaalbaar is, is voor de ander weer niet.

Ik zelf ga liever voor goede kwaliteit en betaal er dan wat meer voor.

Multifeed ontvangst heb ik altijd een compromis gevonden. Ik zou persoonlijk liever een CAS90 of CAS120 van Kathrein nemen.

Dan 2 daarvan met 2 LNC´s ieder. Ik weet dat dit zo´n beetje de duurste oplossing is maar je krijgt kwaliteit om van te watertanden.

Je weet mijn mening over Triax. Echt ik vind die zwabberbakarmen echt niks. Maar dat is nou eenmaal mijn mening.

Als je uit de professionele wereld komt dan weet je hoe het ook anders kan.

Gelukkig heb ik zat plaats om mijn schotels te plaatsen en ze staan niemand in de weg.

De schotels die ik momenteel heb zijn van Technisat en meer dan 25 jaar oud. Helaas niet meer te koop. Ze zijn nog als nieuw en hebben al 3 grote verhuizingen achter de rug en ik heb er echt veel plezier van. Maar zeker niet goedkoop geweest destijds.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik zelf ga liever voor goede kwaliteit en betaal er dan wat meer voor.

(...)

De schotels die ik momenteel heb zijn van Technisat en meer dan 25 jaar oud. Helaas niet meer te koop. Ze zijn nog als nieuw en hebben al 3 grote verhuizingen achter de rug en ik heb er echt veel plezier van. Maar zeker niet goedkoop geweest destijds.

Het is dus maar net hoe je het bekijkt. Per saldo ben je in ieder geval wel goedkoop uit met zo'n levensduur.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die ervaring deel ik ook. :)

 

Het gescherm met plaatdiktes zegt overigens weinig tot niets.

Denk je nu echt dat een plaatdikte verschil van tienden van een millimeter de schotel weerstand tegen vervormen beter of slechter maken.

Het verschil in ontwerp van de schotel maakt dat er meer of minder vervorming optreed.

 

Maar alle waren naar zijn geld is het gezegde en je krijgt waarvoor je betaald.

Doet M7 een dure kwaliteit schotel in zijn verkoop pakket worden er minder abonnementjes afgesloten, dus dat werkt niet.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...