Denisdaf Geplaatst: 5 oktober 2015 Geplaatst: 5 oktober 2015 Hallo, Stel, je hebt een makkelijk bereikbare plek, gewoon gelijkvloers om een antenne uit te richten. Dat doe je dan bvb. En eens die uitrichting ok is, ga je met het ganse zootje naar bvb 2 verdiepingen hoger, om daar dan de uitgerichte antenne echt te plaatsen. Kan men dan de elevatie als ok blijven beschouwen, en dus zo dat men enkel opnieuw de richting even moet bepalen en instellen? Reden van deze vraag ligt vrij simpel. Dan het lastigste werk gewoon zeg maar bvb in de tuin of bvb een terras gebeuren, en nadien binnen korte tijd de schotel opstellen waar die echt dient te komen. En, zo dit zou werken, hoeveel hoogte verschil kan men op deze manier als "geen probleem" beschouwen? Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot. Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen. Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.
D.Quijote Geplaatst: 5 oktober 2015 Geplaatst: 5 oktober 2015 Op 36.000 km waar de satelliet hangt maakt dat niet uit. Zolang die daar ook waterpas hangt M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Sprietje Geplaatst: 5 oktober 2015 Geplaatst: 5 oktober 2015 (aangepast) Beste DenisdafJa dat kan heel goed.Dat gaat prima met schotels als een Wavefrontier T90, een Maximum E85 en een Visiosat Big Bisat. Ook met normale schotels met multirail waar ik de afstellingen van berekend heb kan dat prima.Je moet dan wel een referentiepunt nemen ergens op de schotel. Bij een normale schotel zou je bijv. een electronische waterpas op de lnb-arm kunnen plaatsen en de hoek aflezen. Als de schotel dan verplaatst is naar het dak, stel je hem weer op dezelfde hoek af tot op de tiende graad nauwkeurig. Dan hoef je inderdaad alleen maar de draairichting (Azimuth) weer terug te zoeken en dat zou je bijv. met een kompas kunnen doen of m.b.v. de zonnestand. Dat laatste gaat verreweg het nauwkeurigste. Twee masten staan nooit beide tot op de tiende graad nauwkeurig gelijk. 5 oktober 2015 aangepast door Sprietje
Denisdaf Geplaatst: 5 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2015 (aangepast) Beste Denisdaf Ja dat kan heel goed. Dat gaat prima met schotels als een Wavefrontier T90, een Maximum E85 en een Visiosat Big Bisat. Ook met normale schotels met multirail waar ik de afstellingen van berekend heb kan dat prima. Je moet dan wel een referentiepunt nemen ergens op de schotel. Bij een normale schotel zou je bijv. een electronische waterpas op de lnb-arm kunnen plaatsen en de hoek aflezen. Als de schotel dan verplaatst is naar het dak, stel je hem weer op dezelfde hoek af tot op de tiende graad nauwkeurig. Dan hoef je inderdaad alleen maar de draairichting (Azimuth) weer terug te zoeken en dat zou je bijv. met een kompas kunnen doen of m.b.v. de zonnestand. Dat laatste gaat verreweg het nauwkeurigste. Twee masten staan nooit beide tot op de tiende graad nauwkeurig gelijk. PRACHTIG. Sorry dat ik even riep, ben te enthousiast om gewoon te praten. Bedankt, als ook aan D.Quijote Ik denk dat ik dan bij een volgend bezoek hier in de Algarve ( Morgen naar huis snif snif snif ) eerst deftig de juiste stand van de buis ge meten waar de schotel op moet staan ( en waar die nu ook op staat ) en dan een buis hier op het terras zetten die juist hetzelfde staat als die op het dak. Wacht maar mannen, eens ik zo slim ben als jullie hoef ik maar 1 ding extra te weten of te leren en ik ben slimmer dan jullie ;-) 5 oktober 2015 aangepast door Denisdaf Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot. Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen. Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen