Ga naar inhoud


digitaal geluid


Gast

Aanbevolen berichten

is er ook iemand die zijn topfield 4000 optical digitaal heeft aangesloten,ik heb namelijk een jvc 8000 serie gekocht(met optische kabel) maar ik krijg het niet voor elkaar'

iemand ervaring???

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zijn zeer weinig uitzendingen in echt db-geluid. Premiere wil het nog wel eens doen, en dan zie je (bij indrukken 'i') rechtsonder het db tekentje staan, naast de teletekst icoon. Dan kun je bij de geluidskanaal keuze kiezen voor db kanaal, is meestal de onderste, dan heb je signaal via de optische uitgang. Via je TV hoor je dan niets meer, dit is dan geblokkeerd. Het is of via TV, of via externe optische koppeling, via een (db)-versterker.

Bij normale uitzendingen is de optische uitgang gewoon ge-disabled.

 

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik het lees vraagt jan797 of het iemand gelukt is om het geluid van de TF4000 digitaal binnen te halen op een receiver/versterker met DA converter. Het geen waar jij het over hebt WWW is Dolby Digital 5.1 en dat wordt inderdaad niet veel ondersteund. Ik heb mijn TF4000 nu een week en ook via een optische kabel op mijn DD receiver aangesloten maar ben tot nu toe nog geen enkele DD uitzending tegen gekomen.

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

De Topfield stuurd (tenminste met de laatste software versie's) altijd

alle audio naar de digitale (optische uitgang) ongeacht of dit gewoon

Pcm is of AC-3 (DD). De versterker Decoder die je op de TF aansluit

moet wel met meerdere sample rates overweg kunnen. Meest gebruikte sample rate is 48 Khz. Ik gebruik zelf een Kenwood versterker welke geschikt is voor AC-3/DTS en dat werkt perfect op alle zenders incl. de radio stations.

 

gr.,

 

pascal

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...