Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De Technomate is duidelijk beter in ontvangst .Nu ontvang ik de volgende satellieten die ik eerst niet kon ontvangen 52.5 oost 60 oost op de ku band. 

Op de c band ontvang ik ook duidelijk meer.  De lnb is een Black ultra daar is een andere Feedhorn op gemaakt. Daar over een heb ik nog een trechter geplaats .

Ik denk dat dit nog wel beter kan met een originelen Feedhorn van Gibertini. De polarmount van gibertini heb ik hier en daar met de slijptol behandeld . Daar door draait  

die nu van 80 oost tot 70 west denk ik. De laatste satelliet die ik ontvangst 76.5 oost en west 58 west .Is de polarmount gammel ? Ik heb wel betere gezien  maar het werk

na behoren.

• Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst: (aangepast)

hoi Trust en December 10

Bedankt voor de info en ik kan daaruit opmaken dat deze polarmunt toch goed werkt in de
uitserste hoeken en de schotel niet gat "zwabberen" door de wind ?

Kan jij trouwens Nika tv en Life 78 ontvange op intelsat 904 60 oost ?
Nika tv zend uit op 10957 V fec 3700 en Life 78 zend uit op 10972 en fec 3300

Op 60 en 62 oost heb je ook nog veel C band frequenties die zijn echter wel h/v
Ik ben benieuwd of je die signalen ook binnen krijgt op C band.
Met de gibertini feed zou je optimaal signaal krijgen op de Ku band  t.o.v een gewone lnb

wat ik her en der gelezen heb in forems.

Even voor Turst, dat is een handige constructie die je daar hebt en mooi voor het omschakelen
van C band naar ku, een goed idee alleen komt er nu wel meer gewicht op de voorzijde van de Cnannelmaster antenne. Voor ku heb je flink wat signaal binnen en met de channelmaster feedhorn zal het nog beter zijn vermoed ik.

Er zijn hebt verschillende feeds ervoor in de handel, ook de Raven feed (superstore) zou goed presteren met een inverto black ultra met flens lnb. Ook voor c band is het intressant of je
43 West en 45 west h/v kan ontvangen dat zijn de zwakkere c band satelieten.

Dat wordt nog een hele takel klus als je de Chanelmaster 180 op het dak wilt hebben, maar dat loont de moeite ruimschoots, dan de fibo 120 verkopen en op naar een laminas 270 wat ik op een Engels forum las van Martin

Wel is dat veel werk met het opzetten van de metalen  constructies 

Mooie signaal waarden trouwens met de Channelmaster Foto`s  en mooi gevonden met de sg 2100 rotor ;)

aangepast door Phoenixx
Geplaatst:

hoi Trust en December 10

Bedankt voor de info en ik kan daaruit opmaken dat deze polarmunt toch goed werkt in de

uitserste hoeken en de schotel niet gat "zwabberen" door de wind ?

Kan jij trouwens Nika tv en Life 78 ontvange op intelsat 904 60 oost ?

Nika tv zend uit op 10957 V fec 3700 en Life 78 zend uit op 10972 en fec 3300

Op 60 en 62 oost heb je ook nog veel C band frequenties die zijn echter wel h/v

Ik ben benieuwd of je die signalen ook binnen krijgt op C band.

Met de gibertini feed zou je optimaal signaal krijgen op de Ku band  t.o.v een gewone lnb

wat ik her en der gelezen heb in forems.

Even voor Turst, dat is een handige constructie die je daar hebt en mooi voor het omschakelen

van C band naar ku, een goed idee alleen komt er nu wel meer gewicht op de voorzijde van de Cnannelmaster antenne. Voor ku heb je flink wat signaal binnen en met de channelmaster feedhorn zal het nog beter zijn vermoed ik.

Er zijn hebt verschillende feeds ervoor in de handel, ook de Raven feed (superstore) zou goed presteren met een inverto black ultra met flens lnb. Ook voor c band is het intressant of je

43 West en 45 west h/v kan ontvangen dat zijn de zwakkere c band satelieten.

Dat wordt nog een hele takel klus als je de Chanelmaster 180 op het dak wilt hebben, maar dat loont de moeite ruimschoots, dan de fibo 120 verkopen en op naar een laminas 270 wat ik op een Engels forum las van Martin

Wel is dat veel werk met het opzetten van de metalen  constructies 

Mooie signaal waarden trouwens met de Channelmaster Foto`s  en mooi gevonden met de sg 2100 rotor ;)

Die 1.8 m gaat zeker niet het dak op maar komt in de tuin op een paal tegen de schuur .

Maandag zet ik een echte feedhoorn voor de SMW lnb en ga een BU van flens voorzien , eens kijken wat dat oplevert .

post-30993-0-81134600-1448800917_thumb.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

ja dit is de optimale confuratie voor zwakke signalen met een orthomode feed die een betere crospolarisatie geeft en waardoor je

een goeie h/v filtering krijgt zodat zwakke signalen ook blokvrij binnen zullen komen.

Het signaal staat dan bijv op 40 %  dus wel laag t.o.v een bu lnb maar je quality schiet stukken omhoog als je een zwak tot matig signaal oppikt.

Dit had ik ook met de invacom quad lnb maar deze heb ik er even afgehaald om dat de frequentie van deze (nieuwe) lnb 3 Mhz afwijkt

waar mijn dreambox satelite xml iet goed tegen kan en ik de zwakkere zenders niet goed door krijg.

Ik zoek ook nog zo`n orthmode en wil ook deze set up hebben alleen let wel even op je smw scahkelink omdat het signaal per frequentieband esxtra geschakeld moet worden via een 22 khz scakelaar, dat worde even puzzelen met h/v en de frequentie en mischien heb je ook nog power insertors nodig voor je 24 v en je lnb stroom te voeden. Er komt even wat meer bij kijken

maar het is zeker een goeie setup.

De lnb`s zijn verkrijgbaar met conversion gain van 50 db en hoger, het beste is om de hoogste conversion gain te gebruiken

zodat je onvanger bij zwakke signalen ook uit de lock kan komen, ik ben zeer benieuwd hoe het expiriment verloopt!.

Bijv bij Nilesat quatar 10719 fec 22000.. Ontvang je nu ook meer oostelijke satelieten zoals 68,5 Oost ? Volgens mij moet dat nu wel lukken.. Succes met afstellen, mischien met nog wat foto`s ..

aangepast door Phoenixx
  • Moderator
Geplaatst:

De horizon bij trust is voorzien van de nodige obstakels, ik denk dat hij daardoor begrensd wordt.

Of het moet een erg hoge paal in zijn tuin worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

De horizon bij trust is voorzien van de nodige obstakels, ik denk dat hij daardoor begrensd wordt.

Of het moet een erg hoge paal in zijn tuin worden.

Goed onthouden Cees ,ik had met de Fibo op het dak signaal van 46 oost tot 61 west .

In tuin pikte ik ook 49 oost nog mee maar verlies een deel west .

Als de CM op de paal net over het schuurdak kan draaien lukt misschien 45 west net nog .

@ phoenixx. Het setje SMW lnb's hoort te worden aangesloten op een multiswitch welke op voorraad is , geen probleem dus .

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Op 60 oost is vrij makkelijk channel tv te ontvangen op 62 oost ontvang ik niets op C . op Ku ontvang ik niet Life 78 en Nika tv . ik heb wel signaal maar geen lock op deze kanalen . Al komt het toch wel 30 % binnen maar het is niet stabiel genoeg . 

December bedankt voor het rapport, ik heb hier ook Kuben tv op 60 oost (max 70 %) met goed weer, maar

ik durf de fibo er nu even niet heen te draaien i.v.m de sterke wind, doe ik morgen even ..

Wat betreft de smw, heb je die van iemand overgenomen trust ? en zo ja is daar nog aan te komen voor

een redelijke prijs want dit is best wel duur als je dit nieuw aanschaft ..

De schakeling van de multiswitch daar zou ik nog meer info van willen weten is dat soms ook een schakeling voor een quatro lnbmet 2 hoge en lage ingangen op het frequentie bereik ?

Mischien heb je daarvan meer info want ik weet even niet hoe dit werkt en hoe je dat in de ontvanger moet door schakelen..

Zit er ook versterking in de multi switch schakelaar en zo nee zijn deze te krijgen met ingebouwde versterker ?

Wat ik ooit heb gezien, maar dat is even wat anders dat is een voorversterker van 11 Ghz die je tussen de lnb en de feedhorn zet, dat schijnt ook goed te werken met gasfets maar deze zijn erg duur..

aangepast door Phoenixx
Geplaatst:

December bedankt voor het rapport, ik heb hier ook Kuben tv op 60 oost (max 70 %) met goed weer, maar

ik durf de fibo er nu even niet heen te draaien i.v.m de sterke wind, doe ik morgen even ..

Wat betreft de smw, heb je die van iemand overgenomen trust ? en zo ja is daar nog aan te komen voor

een redelijke prijs want dit is best wel duur als je dit nieuw aanschaft ..

Dat setje zat bij de schotel 

De schakeling van de multiswitch daar zou ik nog meer info van willen weten is dat soms ook een schakeling voor een quatro lnbmet 2 hoge en lage ingangen op het frequentie bereik ?

Dat setje is in feite een quattro lnb , en of er versterking in zo'n MultiSwitch zit ? misschien ter compensatie van e.v. verlies .

Mischien heb je daarvan meer info want ik weet even niet hoe dit werkt en hoe je dat in de ontvanger moet door schakelen..

Op zo'n MS zitten meerdere identieke uitgangen waar op elke uitgang één kabel voor de ontvanger aangesloten kan worden ( of meerdere kabels bij twin tuners enz.)

Vaak ook een ingang voor een terresterische antenne .

Zit er ook versterking in de multi switch schakelaar en zo nee zijn deze te krijgen met ingebouwde versterker ?

Wat ik ooit heb gezien, maar dat is even wat anders dat is een voorversterker van 11 Ghz die je tussen de lnb en de feedhorn zet, dat schijnt ook goed te werken met gasfets maar deze zijn erg duur..

tussen de lnb en de feedhorn ???  daar zou ik graag een afbeelding van zien  .

Geplaatst:

Hmmm...een voorversterker tussen LNC en feedhoorn? Daar ben ik ook benieuwd naar.

Zo leer je weer eens wat. :sick:

Turbo ?

Geplaatst:

Ik vermoed dat hij een LNA bedoeld.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

• Moderator
Geplaatst:

Maar tussen feedhorn en lnb?

Dus aan de ene kant zit een versterker ingang en aan de andere kant een zender met antenne?

De LNB heeft tenslotte een antenne als ingang.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

Applicatie gebied:

Features
• Large bandwidth
• Low noise figure
• High gain
• High IP3
• Reverse polarity protection
• Small mechanical dimensions
• Solder pin for direct power supply
• Remote power supply via output connector
Applications
• Analog and digital transmission systems
• Measurement and laboratory equip

Een ruisgetal van 2,3 dB is niet echt spectaculair.

Hij is breedbandig, kans op oversturing door ongewenste signalen is reëel.

Met 30 dB versterking overstuur je de achterliggende DVB LNB.

Dit zou het frontend kunnen zijn in bijvoorbeeld een reportagewagen setup.

De stabiliteit, en specificaties betaal je hier, maar ik ben bang dat dit bij DVB satelliet ontvangst niet echt gaat helpen.

http://www.gdsatcom.com/Electronics/Data%20Sheets/11841_F.pdf

Prijs op aanvraag zegt genoeg.

Deze heeft een noise figure van 0,7 dB,

KU LNA 10001100 A, Super Low Noise Preamplifier 10000 ... 11000 MHz

Die komt al dichterbij onze 5 euro LNB, daar staat op de sticker 0,1 dB noise. :D
( en die 0,1 dB is zelfs gemeten zonder dat er spanning op die LNB stond.)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...