Ga naar inhoud


Ik wil Oscam gaan gebruiken


Aanbevolen berichten


Het eerste wat in mij opkomt is dat je DVBAPI niet aan staat op alle boxen.

# oscam.conf generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn SVN r11030
# Read more: http://www.streamboard.tv/svn/oscam/trunk/Distribution/doc/txt/oscam.conf.txt

knipper de knip

[dvbapi]
enabled                       = 1

knipper de knip

Via de WebIF naar Config >> DVB-Api en een vinkje zetten bij ENABLED.

Daarna SAVE en om alles goed in te lezen een restart.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog iets,kom je op elke box wel in de WebIF van Oscam?

Hierin zie je dan ook duidelijk of je cs378x connected is met user/password.

De bovenste twee laten zien wat je op de CLIENT onder status ziet als DVB Api op Enabled of Disabled staat.

De laaste laat zien op de SERVER Box wat je hebt als er een verbinding is tussen de client en de server, hier maakt het niet uit of op de client DVB-Api Enable of Disabled is.

Hier zie je wel of je login gelukt is met betreffend protocol.

 

post-45009-0-12655800-1444929644_thumb.png

post-45009-0-55493400-1444929652_thumb.png

post-45009-0-69097300-1444930070_thumb.png

aangepast door donpedro

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Makkelijker kan ik het niet maken....

 

OSCAM Server.rar uitpakken op je PeeCee. Daarna naar je oscam directory op je serverbox kopieren.

OSCAM Client1.rar uitpakken opje PeeCee. Daarna naar je oscam directory op je clientbox kopieren.

 

WebIf staat op poort 16200.

Alles al ingesteld op jouw IP adressen en op je gekozen cs378x poort.

 

 

OSCam ServerBox.rar

OSCAM Client1.rar

Link naar reactie
Delen op andere sites

En uiteraard op iedere box - dus OOK de clients!! OSCam installeren... Weet dat het een beetje dom klinkt, maar het wordt nogal eens vergeten. Laten ze de clients op CCcam staan en dan verwonderen dat het niet draait...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mimisiku: Ik heb op alle boxen oscam. Dus dat zat wel goed. Ik heb het gedaan zoals jij mij hebt beschreven. rar binnen gehaald. en toen de bestanden allemaal vervangen op zowel de duo als de et500.

 

Daarna beide boxen op de oscam zetten en de softcam her-startenen ja hoor ik heb beeld boven via de oscam. Geweldig. Dank voor uw hulp. Toch ga ik de bestandjes eens goed bestuderen en kijken wat ik nu fout heb gedaan. of als dit weer iets anders is. absoluut geen wantrouwen maar nieuwsgierig. Want over het algemeen ben ik wel vrij secuur in overnemen. Dit is klaar voor mij. Iedereen bedankt voor jullie geduld en uitleg en hulp DANK :D  :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je overstapt op Oscam is geduld je enige vijand  :P

@Mimisiku, het juiste duwtje in de goede richting.

 

@Klaver, De files er opzetten is 1, maar hopelijk begrijp je ook waarom deze nu wel werken.

Maak nu gelijk een backup van deze werkende versie op elke box, om vervolgens tijdens aanpassingen altijd weer terug te kunnen vallen op je backup als uitgangspositie.

 

Op naar de volgende stap ... 

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Donpedro, dat doe ik wel. Wat het begrijpen betreft dat bekijk ik nog. ik vergelijk. Het wil mij niet aan dat de ene mij iets verstrekt wat fout is en de andere wat goed is. Wat de oplossing betreft van Mimisiku: dit is perfect, de instellingen op het geheel van mij toegerust. Geweldig. Wat betreft de tijd....ja het duurt even maar dan is het beeld er en nadien werkt het vlot. geen wachten meer....wat bij cccam ook niet hoefde. Maar ik kreeg het euvel dat de ene keer hij wel decodeerde en de andere keer niet en zodra ik cccam opnieuw op-start  werkte het wel. maar verder werkte het hier goed. en ja ik wist dat oscam beter was, maar had toch geen problemen, waarom zou ik dan veranderen. Dus nu wel, ben blij dat het werkt. Mooi dat dit forum er is en er mensen zijn die hun neus erin steken en meehelpen SJAPPO

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Klaver

Toch moet je voorzichtig zijn met uitspraken. De oplossing is zo goed als de informatie die wordt aangeleverd. Er is geen configuratie gelijk. Iedereen heeft een andere opstelling. Denk alleen maar aan de IP adressen die modems uitdelen. Ieder thuisnetwerk is anders qua instellingen. Wat bij de één dus goed werkt zal bij een ander niet werken (zonder aanpassingen). Het is dus een kwestie van aannemen, lezen en leren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...