Ga naar inhoud


s'Werelds eerste 4K set-top-box


Sprietje

Aanbevolen berichten


Hoop dat ie ook nog sd ondersteunt, want daar draait canaldigitaal nog grotendeels op :)

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop in principe nooit 'eerste' series... Vaak kinderziektes, uitzendspecs die ter elfde ure nog worden aangepast... En als laatste: pas interessant als er een behoorlijk aantal zenders beschikbaar zijn.. Dus eerst maar eens mijn net 2 jaar oude 50" laten verslijten. Kijk over 5 jaar wel verder (als mijn ogen het dan tenminste nog doen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, wat is de "eerste" set top box?  Technisat heeft er ook eentje.

Nu ben ik zelf totaal niet geinteresseerd... er is geen content die uitgezonden wordt door normale tv zenders, en zelfs HD is nog niet eens op alle zenders beschikbaar.... dus eerst maar even wachten tot HD gewoon geworden is. overigens van de meeste zenders is SD ook prima wat mij betreft...

 

post-39968-0-29064700-1444716893_thumb.jpg

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zullen er echt niet omheen komen.

Alles wat voor de Broadcasters wordt gemaakt, Beeldmixers, routers, camera´s en noem maar op kan al lang 4K.

Zo goed als niemand koopt nog HD.

 

Dit is gewoon de volgende generatie ontvangers, alhoewel de hele Broadcast workflow langzaam naar IP aan migreren is.

Technisat is tenminste eerlijk want UHD en 4K is niet  hetzelfde.

 

HD heeft een display pixel resolutie van 1.920 x 1.080. UHD is daarvan het 4 voudige. Het is wel een consumer én Broadcast standaard: 3.840 x 2.160 met een beeldverhouding van 1,78 : 1 integenstelling tot 4k. 4k is 1,9 x 1

 

4K is een productie en projectie standaard van 4.096 x 2.160

Men noemt het 4K omdat het horizontale aantal pixels ongeveer 4.000 is. En komt van het Digital Cinema Initiative.

Een DCI 4K stream baseerd op de JPEG2000 compressie met een bitrate tot 250 MBPS, 12 bit 4:4:4 color depth.

4K is niet alleen een resolutie, het legt ook vast hoe die inhoud wordt ge-encoded.

 

Natuurlijk wordt 4K weer te pas en te onpas gebruikt, het klinkt wel wat interessant dan UHD...dus het is weer dezelfde puinhoop als HD en full HD.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Drs.IJzerbout voor de uitleg.

Er zitten momenteel op de Astra 19,2 drie FTA zenders die in HEVC/UHD uitzenden. Het zijn:
SES Ultra HD Demo Channel op 10994H
Fashion 4K op 11112H
Pearl TV op 12344H

Als je momenteel over een flatscreen beschikt van 50 of 60 inch, dan zal het beeld heel wat opknappen als je met een UHD/4K-set-top-box een HEVC/UHD zender op zet want veel normale HD-uitzendingen zijn het woord HD niet waard.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Insight worden het er dan 4.

 

Ik heb naar de specs van die VU+Solo 4k gekeken maar zoals ik het begrijp kan ie geen 4K. Wel UHD.

 

http://www.mediafire.com/view/eyvl6v1u33j79vp/solo4k.pdf

 

Dus voor mijn begrip is dit verwarrend. De specs zijn wazig op z´n zachts gezegd.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op 9 juni is hier op sat4all al een topic over deze ontvanger geopend,

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/346891-vu-solo-4k/

 

Een beetje oud nieuws.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...