Ga naar inhoud


Laptop accu word niet gezien


trust

Aanbevolen berichten

Ik heb een ASUS Z53M laptop zonder accu gekregen ,werkt prima met W7

Nu heb ik een nieuwe accu (geen originele ASUS) gekocht maar deze word niet herkend en er komt de melding "accu niet gevonden" .

De laptop probeert wel op te starten (melding : windows word gestart) met de accu maar de is te weinig geladen om dit te voltooien .

Verschillende manieren opgestart , zonder accu en deze later ingestoken , met accu en netstroom opgestart en daarna accu er even uit en weer in , kortom alle (?) tips die ik kon vinden uitgevoerd .

Via het bios menu het programma Battery Calibration gestart , dit programma loopt gewoon maar de accu word niet geladen ondanks dit wel op het scherm staat en de voortgangs indicator loopt , echter wanner ik de accu tijdens dit proces eruit haal , loopt die indicator gewoon door .

Ook het programma BatteryInfoView uitgevoerd maar ook hier word de accu niet gezien .

Vervolgens een bios update gedaan , maar die officiele versie was van 2008 , maar nog steeds een accu symbool met een X

Wie weet wat ik nog meer kan doen .

 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


Originele (of beter gecloonde) accu bestellen. Zit een chipje in die zich meldt aan de laptop. Ander saillant detail is dat juist dit detectiegedeelte kapot kan gaan door bijvoorbeeld kortsluiting in de oude batterij.. Mooiste zou zijn om een gelijke type te testen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja , origineel was stukken duurder en je mag toch verwachten dat accu's die verkocht worden als geschikt voor het type laptop dat je hebt , er ook in werken .

De (webshop) verkoper Gerrit  is zeer coulant , heeft er zelfs nog 2 van andere leveranciers opgestuurd maar helaas ook daar lukt het niet mee .

Alleen de eerste is nog maar betaald , toffe peer !

Steve heeft me uitgenodigd er mee langs te komen , gaat morgen gebeuren  .

De laptop word bijna niet gebruikt alleen als ik een enkele keer op locatie een plc moet uitlezen van een mobiele breker installatie .

Daar is uitrollen van een kabel haspel niet zo handig .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf ook hele slechte ervaringen gehad met Chinese clone batterijen. Ze halen zelfs in nieuwstaat niet de maximale accuduur en werden allemaal behoorlijk warm (enkele zelfs heet). Dan maar 120 Euro.. Werkt altijd.. Mijn oude Asus L2500 heeft inmiddels zijn 3de batterij en doet het nog steeds. Nu in bezit van dochter...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn laptop,IBM/Lenovo T60 heeft er al een jaar of 7 - 8 opzitten en heeft nu de 2 accu. Deze 2e China kloon heeft meer capaciteit, was stukken goedkoper en werkt perfekt. Gekocht bij Amazon. Had ie het niet gedaan dan had ik hem rechtsomkeert gestuurd.

Bij het opnieuw starten van de laptop komt er wel een melding dat het geen orginele Lenovo accu is en dat dat schadelijk kan zijn bla-bla.bla. Maar dat klik je weg en klaar is Kees.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn laptop,IBM/Lenovo T60 heeft er al een jaar of 7 - 8 opzitten en heeft nu de 2 accu. Deze 2e China kloon heeft meer capaciteit, was stukken goedkoper en werkt perfekt. Gekocht bij Amazon. Had ie het niet gedaan dan had ik hem rechtsomkeert gestuurd.

Bij het opnieuw starten van de laptop komt er wel een melding dat het geen orginele Lenovo accu is en dat dat schadelijk kan zijn bla-bla.bla. Maar dat klik je weg en klaar is Kees.

Sommige mensen hebben altijd geluk (en mooi weer ) :D

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...