Ga naar inhoud


Astra 3 (23.5) Spanje


feypozo

Aanbevolen berichten


  • 3 weken later...
  • 3 weken later...

Ik zit met het zelfde probleem en ben een echte leek. Als ik dit allemaal lees "duizelt" het me een beetje.
Wij overwinteren in de Costa Calida (Mazarrón ) 
Momenteel gebruik ik een schotel ( 80 cm ) met een dubbele LNB ( Dit is overigens een LNB van Canal digitaal, die verkocht is voor een 60er schotel in Nederland. ) Ik heb de schotel in het begin laten installeren en heb tot nu toe redelijk beeld. (Overdag ontvang ik zelfs alle HD zenders, maar 's avonds niet, dan moet ik hem op SD zetten.)
Met de komende veranderingen van canal digitaal ben ik dus aan 't proberen om mijn schotel zodanig af te stellen dat ik alle HD zenders voor altijd goed kan ontvangen.

Ik dacht slim te zijn. . . . . .  en heb voor te testen een 60er schotel op een driepoot gepakt. Ik heb hier een enkele kop op gezet.
Binnen 10 seconden heb ik de Astra 1 gevonden. Vervolgens ga ik proberen door iets naar rechts of naar links te draaien om de astra 3 te vinden. Dit is me nog niet gelukt.

Ik heb inmiddels een andere LNB ( waarvan de koppen verder uit elkaar staan ) gekocht voor hier in Spanje.

Maar voor dat ik als een kip zonder kop aan mijn schotel ga klungelen, wil ik eerst een beetje weten hoe het zit en nog een beetje oefenen met mijn 60er schotel met enkele kop.
Kan en wil mij iemand op weg helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Klungelaar

De Astra 23,5 ontvangen in Mazarrón gaat echt niet lukken met een 60cm schotel en ook een schotel van 80cm is te klein.
Ik adviseer je om een schotel van 90cm breed en 100cm hoog te kopen en daar een 6 graden monoblock op te zetten zodat je de Astra 19,2 en 23,5 goed kunt ontvangen.
Zo'n schotel koop je in Cartagena voor €45,-.

Hoeveel aansluitingen wil je hebben?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Klungelaar

 

De Astra 23,5 ontvangen in Mazarrón gaat echt niet lukken met een 60cm schotel en ook een schotel van 80cm is te klein.

Ik adviseer je om een schotel van 90cm breed en 100cm hoog te kopen en daar een 6 graden monoblock op te zetten zodat je de Astra 19,2 en 23,5 goed kunt ontvangen.

Zo'n schotel koop je in Cartagena voor €45,-.

 

Hoeveel aansluitingen wil je hebben?

 

Beste Sprietje,

 

Bedankt voor je reactie.

 

Daar was ik al bang voor. Ik kan hier van een Engelsman een schotel van 1.4m kopen. (dus 1.4 x 1.4 m)   ( voor € 25,- )

Is dat aan te raden of kan een schotel ook te groot zijn.

 

Je praat over een 6 graden monoblock. . . . . uh. . . .  dit is voor mij abracadabra.   Wat is dat precies, waar kan ik die kopen, moeten daar 2 losse koppen in?

 

Wil dat zeggen dat men duoblock die ik extra heb gekocht en waarvan de koppen verder uit elkaar staan dan bij de duoblock die in Nederland wordt verkocht hier niet te gebruiken is?

 

Fijn dat je me hier mee wilt helpen / adviseren.

 

Waar bevind jij je trouwens als je in de costa Calida bent?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje,

 

Bedankt voor je reactie.

 

Daar was ik al bang voor. Ik kan hier van een Engelsman een schotel van 1.4m kopen. (dus 1.4 x 1.4 m)   ( voor € 25,- )

Is dat aan te raden of kan een schotel ook te groot zijn.

 

Je praat over een 6 graden monoblock. . . . . uh. . . .  dit is voor mij abracadabra.   Wat is dat precies, waar kan ik die kopen, moeten daar 2 losse koppen in?

 

Wil dat zeggen dat men duoblock die ik extra heb gekocht en waarvan de koppen verder uit elkaar staan dan bij de duoblock die in Nederland wordt verkocht hier niet te gebruiken is?

 

Fijn dat je me hier mee wilt helpen / adviseren.

 

Waar bevind jij je trouwens als je in de costa Calida bent?

1 aansluiting is al genoeg  ( maximaal 2 aansluitingen )

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schotel van die Engelsman is een primefocus schotel. Daar kun je geen dubbele kop op zetten. Als je hem alleen zou gebruiken voor de ontvangst van de Astra 23,5 kan het wel maar dan heb je geen Astra 19,2. Ik weet niet of je dat erg vindt? Je mist dan een aantal zenders van CanalDigitaal en de Duitse zenders.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schotel van die Engelsman is een primefocus schotel. Daar kun je geen dubbele kop op zetten. Als je hem alleen zou gebruiken voor de ontvangst van de Astra 23,5 kan het wel maar dan heb je geen Astra 19,2. Ik weet niet of je dat erg vindt? Je mist dan een aantal zenders van CanalDigitaal en de Duitse zenders.

 

 

De schotel van die Engelsman is een primefocus schotel. Daar kun je geen dubbele kop op zetten. Als je hem alleen zou gebruiken voor de ontvangst van de Astra 23,5 kan het wel maar dan heb je geen Astra 19,2. Ik weet niet of je dat erg vindt? Je mist dan een aantal zenders van CanalDigitaal en de Duitse zenders.

 

Is er geen mogelijkheid om op zo'n schotel een dubbele kop te zetten? Ik zou wel graag beide astra's kunnen ontvangen.

Kan ik dan wel die due LNB gebruiken waarvan de koppen iets verder uit elkaar staan.

 

En wat is een 6 graden monoblock?

 

Ben je toevallig hier in de buurt en wil je Mij en met mij nog vele anderen helpen? (uiteraard tegen betaling)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...