Johan45 Geplaatst: 20 januari 2016 Geplaatst: 20 januari 2016 Die opmerking was niet voor jou bedoeld. Vult u rustig aan !!!
feypozo Geplaatst: 20 januari 2016 Auteur Geplaatst: 20 januari 2016 Ok even een update. Heb kleine schotel hangen 80 x 90. Uitrichten naar Astra 23.5 is gelukt, alleen signaal krijg ik niet boven de 37% Ik heb uitgericht op transponder 11836H. Een aantal Ned zenders doen het , eurosport, sbs9, eurosport doen het nog niet.
Moderator ceesv Geplaatst: 20 januari 2016 Moderator Geplaatst: 20 januari 2016 Staat de skew van de LNB goed? De lnb langzaam verdraaien in de klem en op maximale kwaliteit of S/N richten. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 20 januari 2016 Geplaatst: 20 januari 2016 (aangepast) Heb je ook al geprobeerd om de lnb wat naar voren en achteren te schuiven totdat je maximaal signaal hebt?Maak nu eens een nieuwe foto nu hij op de Astra 23,5 gericht staat. Laat daarbij ook de bovenzijde van de schotel zien en het balkon boven je. Hoeveel cm ruimte is er tussen de bovenzijde van de schotel en het plafond? Heb je de schotel uitgericht met de satellietontvanger en een tv op het balkon? 20 januari 2016 aangepast door Sprietje
feypozo Geplaatst: 21 januari 2016 Auteur Geplaatst: 21 januari 2016 Ik zit 56 cm van het balkon en 25 cm vanaf de muur.
Sprietje Geplaatst: 21 januari 2016 Geplaatst: 21 januari 2016 Nou beste feypozo, ik heb toch niet de indruk dat het balkon boven je een deel van de signalen weg neemt. Ik denk dat je de schotel toch echt eens optimaal moet uitrichten om een beter signaal te krijgen maar dat werkt niet goed als je dit doet met twee personen die naar elkaar moeten roepen of het beter of slechter wordt. Ik adviseer je toch om of de satellietontvanger en een tv-tje bij de schotel te zetten of om er een signaalblieper tussen te zetten. Je hebt per slot van rekening al ontvangst van de Astra 23,5. Het is dus een kwestie van optimaliseren en dat kan ook met een signaalblieper. En denk er aan, het is echt millimeterwerk met het verstellen van de schotel en dan bedoel ik niet op de mast maar op de buitenrand van de schotel. 1
feypozo Geplaatst: 21 januari 2016 Auteur Geplaatst: 21 januari 2016 Ok Sprietje gaat het zo weer proberen. In iedergeval bedankt voor je hulp, en al die andere ook natuurlijk.
Frans B Geplaatst: 21 januari 2016 Geplaatst: 21 januari 2016 Zoals ceesv al aangaf, draai de LNB wat rechter. Naar mijn gevoel staat die veel te schuin. System Administrator (niet van deze site)
Sprietje Geplaatst: 21 januari 2016 Geplaatst: 21 januari 2016 Nou ik weet niet of de lnb te schuin staat. Hij moet 22,5 graden schuin staan en dat lijkt redelijk te kloppen.
Johan45 Geplaatst: 21 januari 2016 Geplaatst: 21 januari 2016 Dat is dan 1/8 van een cirkel. De stand op de foto zal er inderdaad niet veel van afwijken. Vult u rustig aan !!!
Sprietje Geplaatst: 21 januari 2016 Geplaatst: 21 januari 2016 (aangepast) Johan, werk jij altijd met cirkels van 180 graden? 21 januari 2016 aangepast door Sprietje
Frans B Geplaatst: 21 januari 2016 Geplaatst: 21 januari 2016 Volgens mij staat hij no op 40 graden ongeveer. Dat kan dus het zwakke signaal verklaren. System Administrator (niet van deze site)
Sprietje Geplaatst: 21 januari 2016 Geplaatst: 21 januari 2016 Hij staat onder een hoek van 20 graden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen