Johan45 Geplaatst: 21 januari 2016 Geplaatst: 21 januari 2016 Johan, werk jij altijd met cirkels van 180 graden? Alleen vandaag . Moet 1/16 zijn. De stand van de lnb veranderd er niet mee. Dat is wel ongeveer in orde. Vult u rustig aan !!!
feypozo Geplaatst: 24 januari 2016 Auteur Geplaatst: 24 januari 2016 Vandaag weer ff bezig geweest met afstellen van schotel. Heb nu 50% signaal en alle kanalen doen het.Zou een andere LNB nog wat helpen, en zo ja welke ?
dunhans Geplaatst: 24 januari 2016 Geplaatst: 24 januari 2016 Op mijn samsung tv met ingebouwde satelliet-tuner heb ik ook maar 47 % signaalsterkte. En als je alle kanalen ontvangt dan is het toch goed? 1 Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1 / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2 / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 / Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.
feypozo Geplaatst: 24 januari 2016 Auteur Geplaatst: 24 januari 2016 Ik krijg op mijn UE46F6500SS 46" geen kwaliteit signaal te zien
Moderator ceesv Geplaatst: 24 januari 2016 Moderator Geplaatst: 24 januari 2016 Al die meters geven een relatieve aanwijzing, geen absolute getallen. Ze zijn onderling niet vergelijkbaar. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Johan45 Geplaatst: 24 januari 2016 Geplaatst: 24 januari 2016 Inderdaad, je kan ook niet de signaal meting van verschillend decoders naast elkaar leggen om te vergelijken. Bij gelijke merken treden er al verschillen op. De beste goedkoopste oplossing is een satelliet vinder met een piepertje en meter. Kost een kleine € 10,-- maar dan hoef je het afstellen niet helemaal op gevoel te doen. Als ik me niet vergis is dit advies hier al eerder gegeven door Sprietje .... Maar omdat ik er niets verder van lees dus nogmaals gegeven. Vult u rustig aan !!!
Sprietje Geplaatst: 24 januari 2016 Geplaatst: 24 januari 2016 De signaalsterkte is eigenlijk helemaal niet belangrijk. Het zegt eigenlijk meer over of de lnb wel voeding krijgt.Ligt het percentage boven de 15 à 20 %, dan kun je er van uit gaan dat de F-connectors goed op de coaxkabel zitten en dat de lnb's gevoed worden vanaf de ontvanger.Het belangrijkste bij het uitrichten van de schotel is de signaalkwaliteit. Die moet zo hoog mogelijk zijn maar zoals Cees al schreef, die waardes zijn relatief. Sluit je een andere ontvanger aan op diezelfde F-connector, dan kan het percentage ook 20-25% hoger of lager zijn.Ik ben helemaal geen voorstander van ontvangers die al heel snel 100% signaalkwaliteit aangeven. Dan kun je je schotel niet eens fatsoenlijk uitrichten want hoger als 100% gaat natuurlijk niet. Het fijnste werkt een satellietontvanger die bij een goede ontvangst 80% signaalkwaliteit aangeeft.
feypozo Geplaatst: 24 januari 2016 Auteur Geplaatst: 24 januari 2016 (aangepast) Geloof dat het toch gelukt is 24 januari 2016 aangepast door feypozo
Sprietje Geplaatst: 24 januari 2016 Geplaatst: 24 januari 2016 Ja 99% is veel te hoog om je schotel goed af te kunnen stellen.Stel je schotel eens op een zwakkere transponder af zoals bijv. 12129V waar SBS9 op zit.
Johan45 Geplaatst: 24 januari 2016 Geplaatst: 24 januari 2016 Toch maar een piepertje gebruiken van een € 10,-- of een Satlook Digital NIT van Cees, geschatte aankoopprijs rond de € 1100,-- Of iets wat hier tussen in valt ... Vult u rustig aan !!!
reynaertdevos Geplaatst: 25 januari 2016 Geplaatst: 25 januari 2016 Ik ben tevreden over de satfinder SF500, redelijk eenvoudig te gebruiken en per transponder te gebruiken. Prijs +-70€.
dunhans Geplaatst: 25 januari 2016 Geplaatst: 25 januari 2016 Je kan die 3 waarden -Bitoutfrequentie - Signaalsterkte - Kwaliteit signaal - vinden door: menu/ondersteuning/zelfdiagnose/signaalinformatie te kiezen. Inderdaad geven de samsung tv's vrij snel 100 % kwaliteit signaal, maar samen met de signaalsterkte en bitoutfrequentie kan je je schotel toch optimaal uitgericht krijgen. Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1 / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2 / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 / Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.
feypozo Geplaatst: 28 januari 2016 Auteur Geplaatst: 28 januari 2016 Ik heb een sat Finder gekocht en zit nu op (zie foto). Kan ik er nog meer uithalen door andere coaxkabel en of Lnb?
dunhans Geplaatst: 28 januari 2016 Geplaatst: 28 januari 2016 Ik zou er niks meer aan doen, prima zo! Kijken en genieten...... Je hebt nu dus alléén Astra 3 ontvangst? Haalt jouw tv nu nog steeds de canaldigitaal fastscan lijst binnen? Groeten Dunhans. Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1 / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2 / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 / Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.
feypozo Geplaatst: 28 januari 2016 Auteur Geplaatst: 28 januari 2016 Voorlopig laat ik hem ff zo. Nee fastcan HD kanalen gaat via 19.2 (nog)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen