Ga naar inhoud


Astra 3 (23.5) Spanje


feypozo

Aanbevolen berichten


post-36388-0-19574200-1453665435_thumb.jpg

 

Op mijn samsung tv met ingebouwde satelliet-tuner heb ik ook maar 47 % signaalsterkte. En als je alle kanalen ontvangt dan is het toch goed?

  • Like 1

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Al die meters geven een relatieve aanwijzing, geen absolute getallen.

Ze zijn onderling niet vergelijkbaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, je kan ook niet de signaal meting van verschillend decoders naast elkaar leggen om te vergelijken.

Bij gelijke merken treden er al verschillen op.

 

De beste goedkoopste oplossing is een satelliet vinder met een piepertje en meter.

Kost een kleine € 10,-- maar dan hoef je het afstellen niet helemaal op gevoel te doen.

 

Als ik me niet vergis is dit advies hier al eerder gegeven door Sprietje ....

Maar omdat ik er niets verder van lees dus nogmaals gegeven.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De signaalsterkte is eigenlijk helemaal niet belangrijk. Het zegt eigenlijk meer over of de lnb wel voeding krijgt.
Ligt het percentage boven de 15 à 20 %, dan kun je er van uit gaan dat de F-connectors goed op de coaxkabel zitten en dat de lnb's gevoed worden vanaf de ontvanger.
Het belangrijkste bij het uitrichten van de schotel is de signaalkwaliteit. Die moet zo hoog mogelijk zijn maar zoals Cees al schreef, die waardes zijn relatief. Sluit je een andere ontvanger aan op diezelfde F-connector, dan kan het percentage ook 20-25% hoger of lager zijn.
Ik ben helemaal geen voorstander van ontvangers die al heel snel 100% signaalkwaliteit aangeven. Dan kun je je schotel niet eens fatsoenlijk uitrichten want hoger als 100% gaat natuurlijk niet. Het fijnste werkt een satellietontvanger die bij een goede ontvangst 80% signaalkwaliteit aangeeft.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan die  3 waarden -Bitoutfrequentie - Signaalsterkte - Kwaliteit signaal -  vinden door:  menu/ondersteuning/zelfdiagnose/signaalinformatie te kiezen.

 

Inderdaad geven de samsung tv's vrij snel 100 % kwaliteit signaal, maar samen met de signaalsterkte en bitoutfrequentie kan je je schotel toch optimaal uitgericht krijgen.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou er niks meer aan doen, prima zo!     Kijken en genieten......

 

Je hebt nu dus alléén Astra 3 ontvangst?  Haalt jouw tv nu nog steeds de canaldigitaal fastscan lijst binnen?

 

Groeten Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...