Ga naar inhoud


Astra 3 (23.5) Spanje


feypozo

Aanbevolen berichten

Sprietje, ik ben weer met vakantie en jullie hebben mij al wel eens meer geholpen ik zit een Cadiz, en ik ontvang zowel de 19 als 23,5 maar de 23,5 is echt de signal heel slecht bij een klein windje is rtl4HD gelijk weg, ik heb nog even geprobeerd om deze beter af te stellen maar het lukt niet..nu vroeg ik mij af of het te maken kon hebben met dat stukje muur...deze is vanaf beneden genomen als je er boven staat is de schotel wel vrij...de 19 ontvang ik met 98 % de 23 maar 45 %..ik heb een schotel van 1.20 en ik weet ook niet of dit er ook mee te maken heeft deze is helemaal ron 1.20 is dus niet ovaal...

Foto bijgevoegd...bedankt

 

Gr uit het zonnige zuiden

 

post-34550-0-27330200-1472805953_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


als er wind is is er al uitval...

 

is het brandpunt evenwel niet op de LNB

en of je schotel is wankel

staat zo te zien een feedmount welke is in het midden dus op de feedarm?

Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar de 23,5 LNB staat in het midden en de astra 19,5 aan de rechterkant daar heb ik perfect beeld op...met een schotel van 1,20 kan ik niet zeggen dat deze niet vrij stabiel staat maar als ik mijn meter erop zet dan merk ik wel dat deze vrij gevoelig is..het is net of ik niet de 23,5 volledig te pakken heb...begrijp het niet echt...1,20 meter zou toch geen probleem moeten zijn toch....alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik zie is dat de multihouder bij lange na niet schuin genoeg staat maar dat zou alleen maar slechte ontvangst opleveren voor de Astra 19,2 op de vrijhangende lnb.

Ik meet dat die 14 graden schuin staat terwijl die 32 graden schuin moet staan.

 

Ook de skew van de 23,5-lnb staat helemaal niet goed. Die staat bijna recht dus skew nul terwijl die op 27 graden moet staan.

Het grootste probleem is meestal dat mensen een veel te dunne mast hebben voor een schotel van 120cm. Vooral in Cadiz waar je de volle zeewind hebt, moet je een mast van 60mm gebruiken.

Maak eens een foto van de bevestiging van de schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik zie is dat de multihouder bij lange na niet schuin genoeg staat maar dat zou alleen maar slechte ontvangst opleveren voor de Astra 19,2 op de vrijhangende lnb.

Ik meet dat die 14 graden schuin staat terwijl die 32 graden schuin moet staan.

 

Ook de skew van de 23,5-lnb staat helemaal niet goed. Die staat bijna recht dus skew nul terwijl die op 27 graden moet staan.

Het grootste probleem is meestal dat mensen een veel te dunne mast hebben voor een schotel van 120cm. Vooral in Cadiz waar je de volle zeewind hebt, moet je een mast van 60mm gebruiken.

Maak eens een foto van de bevestiging van de schotel.

Sprietje dank je wel, ik weet dat deze idd niet stabiel staat, ik moet een ander stevige mast hebben, ik heb daar boven niet echt veel mogelijkheden, maar zelfs bij windstil krijg ik het niet hoger dan 50% dus het zal wel met de LNB te maken hebben..ik zal morgen nog eens een kijkje nemen en een paar fotos maken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Draai eerst maar eens an de skew, dat zal al het nodige uitmaken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Tonskidutch, de borstwering op deze foto is niet horizontaal omdat de foto niet recht op de borstwering genomen is, dus dit is een fout uitgangspunt.
Wat wel een juist uitgangspunt is, zijn de twee antennemasten die verticaal staan.

Ik heb de foto eerst 0,4 graad verdraaid om de mast verticaal te krijgen en dan moet ik de foto nog 14 graden draaien om de multihouder horizontaal te krijgen.

Hij staat dus 18 graden verkeerd.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 jaren later...

Een kennis van mij is onderweg naar de Zuid Spaanse kust. Om precies te zijn Playa de Cabopino. Ik ben er voorzichtig vanuit gegaan dat Astra 3 daar met een combinatie Triax 80 cm schotel en een Inverto black ultra net voldoende signaal geeft om bij droog weer te kunnen ‘genieten’ van al het moois op de NL TV. De Duo lnb kan hij niet voldoende draaien om de skew conform die locatie in te stellen.  Meerdere kennissen van mij met oa. een Travel vision R7 85 en anderen met een Oyster Vision 3 (85) hadden daar ook ontvangst. Is mijn conclusie terecht? 

FBCB52B6-48D7-40D8-9203-7C06DBA11812.jpeg

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tijd zal het leren. Ik ben daar nooit geweest dus ik moet mij verlaten op de kennis alhier.

Wel apart als het destijds met een Travel Vision R7 en een Oyster 85 wel lukte. 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer was destijds?

 

Bedenk dat de transponder specificaties ondertussen veranderd zijn waardoor je meer signaal nodig hebt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...