Ga naar inhoud


Zoekgeraakt bij verhuizing?


Gast catw

Aanbevolen berichten

Het is hier erg rustig, zou dat komen door de verhuizing?

Eigenlijk is het tijd om je af te vragen of Tonskidutch naar de binnenlanden van Australië is vertrokken zonder internet-aansluiting of wel gewoon naar Germany.

 

Maar het zou ook zomaar kunnen zijn dat hij ergens tussen de verhuisdozen verdwaald is of auf dem Oktoberfest stecken.

 

Natuurlij kan een "nuchtere" (= geen drank op, wel gegeten) Hollander met een Avatar crisis (dat is iets anders dan een midlife-crisis) best wel door een stapel verhuisdozen heen komen.

post-51681-0-97822700-1444915261.jpg

post-51681-0-17153400-1444915275.jpg

post-51681-0-33679600-1444915300.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites


Wees blij dat je in Duitsland woont, waar je een gratis bankrekening met alle pasjes kan krijgen.... heb ik daar ook. In NL kost dat bakken met geld... en dat is pas onredelijk.

 

Ik hoop dat je gauw internet thuis hebt... je mist het toch als je het niet hebt....  alternatief zou mobiel internet kunnen zijn, daar zijn ook prima prepaid opties voor bij de discounters in afwachting van vast internet.

 

succes!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die bank wil wel eerst een Bonitätsprüfung dien, en wanneer je nieuw naar Duitsland komt ben je nog iemand zonder historie.

Alternatief is een bak geld op die rekening storten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik heb zonder probleem een duitse bankrekening kunnen openen... zonder ooit in Duitsland gewoond te hebben.

En er hoefde ook geen bak geld gestort te worden... ben gewoon met 2000 euro begonnen.

Aanvankelijke voorwaarde was wel dat je niet rood kon staan... maar dat is iets wat je in principe toch nooit doet, omdat dit heel erg duur is.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wees blij dat je in Duitsland woont, waar je een gratis bankrekening met alle pasjes kan krijgen.... heb ik daar ook. In NL kost dat bakken met geld... en dat is pas onredelijk.

 

Ik hoop dat je gauw internet thuis hebt... je mist het toch als je het niet hebt....  alternatief zou mobiel internet kunnen zijn, daar zijn ook prima prepaid opties voor bij de discounters in afwachting van vast internet.

 

succes!

 

Huh....gratis bankrekening in Duitsland...?

Dat is nieuw voor mij. Een bankrekening kost "Kontoführungsgebühren". De goedkoopste is de Postbank. Die kost €uro 19,95 per 3 maanden. Die kan ik je aanbevelen want dan kun je gratis pinnen bij de Postbank en de CashGroup aangesloten banken.

Je hebt wel een adres nodig. dat adres hoeft niet in Duitsland te zijn. Je hoeft niet aangemeldt te zijn in Duitsland.

 

Deze banken zijn

 

Deutsche Bank

Commerzbank (Dresdner Bank)

Berliner Bank

Noris Bank

ComDirekt

Unicredit Bank

Bankhaus Neelmeyer

 

Wil je (tijdelijk) internet, dan zou ik je Edeka Mobil aanbevelen. Te verkrijgen in iedere Edeka, Treff3000, Penny markt. Je kunt dan telefoneren binnen Duitsland in alle netten voor 9ct per minuut.

Of neemt Smart Option 300: 300 minuten of 300 SMS Flatrate in alle Duitse netten en 300.000 kB www Flatrate (4G). Daarna gaat de snelheid terug naar 64kb/s. Telefoneren naar NL en de rest van de EU kost 19ct/min. En je kunt ook andere paketten boeken.

Kijk hier: www.edeka-mobil.de

 

Ik neem dat Edeka paket altijd als ik in Duitsland ben. En als ik in de UAE op mijn Duitse nummer wordt gebeld kost dat ook niet veel.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens bij de Deutsche Kreditbank (DKB)

Daar betaal je niets, krijgt een gratis maestro pas, krijgt een gratis Visa card waarmee je zonder kosten en wisselkoersopslag geld kan opnemen bij bancomaten. Je betaalt totaal geen Kontofürungsgebühren.  Ik ben al jaren klant bij die bank, en ben nog steeds grenzeloos tevreden.

Je hebt uiteraard een "adres" nodig bij de DKB, maar dat hoeft ook niet in Duitsland te zijn. Je kan je legitimeren via Postident op een Duits postkantoor, wat nodig is om een rekening te kunnen openen, maar als je niet naar D wil reizen kan het ook op een andere manier, maar die is omslachtiger...

 

post-39968-0-43812700-1445415463.jpg

 

 

Ik gebruik nu Congstar... ook 9 ct voor bellen naar vaste netten in EU... en ze gebruiken het net van Dt. Telekom. Dat is de reden dat ik Congstar heb, omdat ik in Haidmühle in het Beierse Woud vroeger geen dekking had met Vodafone of O2 wat de discounters gebruikten.

Nu is er een grote discounter met een nieuw pakket gekomen en dat ziet er ook goed uit... momenteel blijf ik bij Congstar...  enig klein nadeeltje is dat je eens per jaar MOET opwaarderen, en minimaal met 15 euro.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen enkele bank in Duitsland die gratis Kontogebühren berekend.

BANKEN IN DUITSLAND ZIJN NIET GRATIS !

 

Sverige, ik weet het echt. Mijn dochter werkt bij een bank in Duitsland (Sparkasse) en die geeft me echt goede raad.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja... uiteraard is DKB een online bank... maar waarom zou je een kantoor nodig hebben?

Ik niet in ieder geval, voor mij is het het belangrijkste om een gratis rekening met gratis bankpassen te hebben. Ik ga nooit langs bij een kantoor. 

Mijn advies is dus altijd om zo weinig mogelijk te betalen, en dan is de DKB een erg goede bank, die geen voorwaarden stelt.

Maar ik geef toe dat ze geen kantorennet hebben.... dus als je graag naar een bankkantoor toe gaat, dan kan het niet, maar ik zie geen toegevoegde waarde aan een 'kantoor'.  ik heb dit in ieder geval de afgelopen 35 jaar niet nodig gehad...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even snel gekeken. Ja de Kontoführungsgebühren zijn inderdaad zonder kosten, maar iedere andere handeling, SEPA  Überweisung etc. kost een Gebühr. Dus dan toch liever bij de Postbank of iets dergelijks want dan betaal je wel een 3 maandelijkse Gebühr maar de rest van het normale betalingsverkeer is gratis, zonder limiet.

 

Sverige, als je in Duitsland woont en werkt, dan heb je een bank nodig. Of dit nou online is of niet. Het is niet gratis, bij welke bank dan ook. Tenzij je mooi in Zweden zit en verder geen betalingsverkeer hebt met je bank in Duitsland. Maar daar koop je niets voor als je dagelijkse leven in Duitsland plaats vind.

Daar moeten rekeningen betaald worden, huur, stroom, gas en weet ik veel. Misschien wil je een dispo krediet, een hypotheek of een andere lening of een verzekering zoals dat nou eenmaal is en gaat bij een huisbank.

 

Ik heb een EC kaart en Giro kaart bij de postbank en die kosten ook niets, behalve als ik vreemd ga bij een niet CashGroup bank wat betreft het pinnen.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...