Ga naar inhoud


Zoekgeraakt bij verhuizing?


Gast catw

Aanbevolen berichten


Bij de Sparkasse kost het 6,90 €

 

Sverige, je hebt in principe gelijk dat de DKB geen Gebühren berekend maar je kunt een online bank niet met een traditionele bank zoals de Sparkasse, Volksbank etc. vergelijken.

Ik ben iemand die bij een bank naar binnen wil lopen, bediend en aangesproken wil worden.

 

In de UAE heb ik een rekening bij Mashreq Bank, ben daar zeer tevreden over en ben daar Gold Customer. Overmaken van Duitsland naar de UAE is in beide richtingen niet duur.  http://www.mashreqbank.com/uae/en/index.aspx

 

Maar ga in Duitsland niet met een EC kaart geld pinnen bij een vreemde bank, wat dat is heel duur.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

IJzerbout, als je graag bij een bank naar binnen wil lopen, is het wat anders... maar dat heeft niets te maken met het kunnen afhandelen van al je transacties. Maar als je "naar binnen" wil kunnen kost het ook geld...

Ik prefereer altijd een bank waarbij ik alles van thuis kan doen. vroeger had je in NL de Postbank....  dat was ook mijn bank in Nederland. Ik hoefde nooit de deur uit.  Nu ga ik ook nooit naar een bank kantoor, ik regel altijd alles van thuis uit, of dat nu in Nederland, Duitsland of Zweden is.  Ik vind dat je een online bank echt wel kan vergelijken met een andere bank....  als ik een bepaalde handeling niet zou kunnen doen,  is het wat anders..... maar als ik eerlijk ben, heb ik nog niets meegemaakt wat niet kon. Ik heb er ook een beleggingsrekening en ook dat werkt super.

Ik koop ook altijd graag via internet, dan hoef ik ook niet naar een tv of radiozaak te rijden... en in de fysieke winkel is het meestal ook duurder, dus ja, ergens naar binnen willen gaan kost geld.

 

Bij de DKB betaal je niets voor een SEPA-Überweisung, inkasso of wat dan ook (als die reactie van jou een aantal postings eerder over de DKB ging, is dit niet correct... alles is gewoon gratis)... Met de Visa card haal je geld aan alle betaalautomaten, met de EC-Karte (maestro/Vpay) alleen bij de 'aangesloten' automaten gratis... maar je hebt je gratis Visa card waarmee je altijd gratis geld kan opnemen. Het is zelfs zo dat als de "vreemde" bankautomaat een Gebühr zou aanrekenen, je die kosten vergoed krijgt door de DKB (bij geld opnemen met visa card).

 

Het probleem in Nederland is dat hier blijkbaar geen online banken actief zijn....  ik zie nergens een bank die gewoon gratis is, zoals het hoort. Tips zijn welkom ;)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Jij zoekt een bank waar de medewerkers geen salaris verlangen aan het eind van de maand?

 

Gratis bestaat niet, je betaalt altijd voor diensten linksom of rechtsom.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe doen die banken het dan die zonder kosten een rekening en bankpassen aanbieden?

Mij maakt het niet uit of de medewerkers salaris krijgen of niet, dat is mijn zaak niet.... ik wil een rekening die mij niets kost voor het normale betalingsverkeer. Ik hoef geen dure paketten, ik hoef geen kantoor, is wil gewoon een basis rekening zoals ik bij de DKB en Handelsbanken in Zweden heb. Of zoals vroeger bij de Nederlandse Postbank...

Die banken verdienen heus ruim genoeg geld door andere activiteiten... "te" hoge koersopslag bij betalen met bankpas in andere valuta dan deze waarin de pas handelt, leningen waar flink aan verdiend wordt etc etc... gisteravond werd dat overigens bevestigd op het journaal, toen ik hoorde dan een bank als Nordea 9.7 Miljard Kronen winst realiseerde in het derde kwartaal van dit jaar...

Ik heb geen medelijden met de bankensector.

 

Als je speciale dingen wil zal je moeten betalen... maar dat moet nu ook al, zelfs contant geld storten is in Nederland al vrijwel niet meer mogelijk zonder dat er geld voor verlangd wordt...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...