Portuuno Geplaatst: 15 oktober 2015 Geplaatst: 15 oktober 2015 De vraag staat er eigenlijk al, maar geeft voor mij problemen om te doen. Hoe kun je Dreambox-edit installeren in Ubuntu 14.04 ?? Vriendelijk dank.
Jürgen Geplaatst: 15 oktober 2015 Geplaatst: 15 oktober 2015 Direct zal dat niet lukken want deze applicatie is sec voor Windows gemaakt. Via Wine kun je Dreamboxedit wel onder Ubuntu laten draaien. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Tonskidutch Geplaatst: 17 oktober 2015 Geplaatst: 17 oktober 2015 hier waar en hoe installeren als root / vandaar sudo Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
Portuuno Geplaatst: 17 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2015 (aangepast) Dank je zeer Tonski, ga zo eens proberen.. installeren als root / vandaar sudo begrijp ik nog niet zo. 17 oktober 2015 aangepast door Portuuno
Jürgen Geplaatst: 17 oktober 2015 Geplaatst: 17 oktober 2015 Ooh, jij gebruikt of wilt Ubntu gebruiken dan zou jij toch eigenlijk wel moeten weten wat SUDO is. Wat Tonski bedoeld is het volgende. Als jij Wine wilt installeren zou dit onder de account root moeten plaatsvinden waarbij je het commando sudo gaat gebruiken zoals in de via de link opgegeven handleiding is beschreven. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Portuuno Geplaatst: 17 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2015 Ja inderdaad Jurgen. Ga er zo mee aan de slag. Eerst mijn printer wireless zien te maken, dat lukt ook al niet..
carlo666 Geplaatst: 17 oktober 2015 Geplaatst: 17 oktober 2015 van dreamboxedit is ook een versie die je niet hoeft te installeren (without setup). Die versie kan je met wine gewoon gebruiken in ubuntu.
Portuuno Geplaatst: 17 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2015 Wine heb ik kunnen installeren. Ik zie een hele lijst progs etc. die je kunt installeren, maar dreambox staat er niet bij. (zou ook graag een externe ntfs hdd benaderen met Wine, is dit wel mogelijk?) Kan iemand mij helpen aub, totally noob in deze
Jürgen Geplaatst: 17 oktober 2015 Geplaatst: 17 oktober 2015 Ik denk dat het handiger is om verdere inhoudelijke Linux vragen in het Linux forum te stellen want daar is de kans groter om goede antwoorden te verkrijgen. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Oplossing Tonskidutch Geplaatst: 19 oktober 2015 Oplossing Geplaatst: 19 oktober 2015 dat kun je eigenlijk direkt vanuit Ubuntu klik voor uitleg je kunt ook NTFS disks mounten, met 4 optionele tools; Ntfsprogs Ntfs-3g het NTFS-Kernelmodule en Captive standaard een mount aanmaken in etc/fstab is echter beter overigens je kunt het uitvoerbare bestand dreamboxedit.exe gewoon in een mapje kopieren en op je Ubuntu desktop een shortcut naar maken dubbelklik dan start 'wine' de dreamboxedit op Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
Portuuno Geplaatst: 19 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 19 oktober 2015 Dank je wel Tonski, zal het zo uitproberen. Gisteren zag ik de site Wine Application Database. Maar hoe ik daar een prog uit kan starten? Zal veel moeten proberen denk ik.
Tonskidutch Geplaatst: 19 augustus 2020 Geplaatst: 19 augustus 2020 Op 19-10-2015 om 08:32, Tonskidutch zei: standaard een mount aanmaken in etc/fstab is echter beter dat was destijds op veel oudere enigma2 images betreffende mounts aanmaken nu gebruik je andere opties om een mount aan te maken ik schrijf het dus hier nog even voor die mensen die op dit oude topic terug komen en dat advies van destijds lezen Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen