Moderator ceesv Geplaatst: 15 oktober 2015 Moderator Geplaatst: 15 oktober 2015 Ik zoek een manier om voor presentatie doeleinden in een intern netwerk een grote 85" UHD (smart) tv van beeld te voorzien. Hierbij zou je datgene wat je op je pc scherm ziet ook op de grootbeeld tv zichtbaar moeten zijn, waarbij de verbinding via een lan plaatsvindt. Wie heeft er tips? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
sattv4iedereen Geplaatst: 15 oktober 2015 Geplaatst: 15 oktober 2015 Ceesv, ik heb hier dat ik vga door lan netwerken kan sturen, zou dit ook met andere bronnen kunnen? Hdmi --> lan en lan --> hdmi? Ik heb vga stereo audio --> lan en lan --> vga en stereo audio. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Gast Mimisiku Geplaatst: 16 oktober 2015 Geplaatst: 16 oktober 2015 Als het een Samsung betreft kan dit via 3 manieren: Samsung Screen Mirror (je kunt dat via ieder willekeurig Android appje doen) Samsung AllShare (via een PC/Laptop) Via de DNLA service (bijvoorbeeld van een sat-ontvanger naar de TV). Alleen moet je het bestand dan wel in 'toonbaar' formaat op de HDD van je box bewaren (of via een NAS verbinding).. Heb met andere TV merken geen ervaring (want die bezit ik niet). Bovenstaande zaken allemaal een keer geprobeerd bij mij thuis..
jerpsx Geplaatst: 16 oktober 2015 Geplaatst: 16 oktober 2015 Wat moet het scherm precies laten zien? Een slideshow met wat tekst en plaatjes, of een dikke UHD video die laat zien wat het scherm kan? De mirror mode van de Apple TV werkt ook goed. Gebruik het hier regelmatig en het werkt altijd meteen (zonder ooit wat in hoeven te stellen, zodra de apparaten op hetzelfde netwerk zitten verschijnt de optie en werkt het). Je zit dan dus alleen wel aan een Apple vast, maar het fijne van Apple vind ik dat het altijd gewoon werkt. Met Windows/Android systemen lukt mij dat nooit zo. Maar misschien is het handig om eerst te weten wat precies de bedoeling is
sattv4iedereen Geplaatst: 16 oktober 2015 Geplaatst: 16 oktober 2015 Waarschijnlijk zal het hier de bedoeling zijn om UHD materiaal te laten zien, en dat kan een apple tv nog niet. Misschien hun apple tv4 of 5 als die er ooit komt. En apple tv, zou ook wel eens het netwerk durven te verliezen. @ mimisiku, kan dit met echt UHD beeldmateriaal met die apps? Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Gast Mimisiku Geplaatst: 16 oktober 2015 Geplaatst: 16 oktober 2015 Geen idee, ik heb geen UHD TV, maar waarom niet? HEVC heeft 50% minder bandbreedte nodig dan H.264. Met een fatsoenlijke LAN snelheid mag dat geen belemmering zijn...
Moderator ceesv Geplaatst: 16 oktober 2015 Auteur Moderator Geplaatst: 16 oktober 2015 De bedoeling is datgene wat je op je laptop of desktop computer ziet ook op de grootbeeld te zien is voor de overige aanwezigen. Er is gigabit lan aanwezig en de 85" kan bekabeld aangesloten worden op het interne netwerk. Streamen van (UHD) video is niet primair de bedoeling. De oplossing met de Samsung applicaties voor PC en Android heeft het voordeel dat je dan kan inloggen met een willekeurige laptop, van degene die de presentatie moet doen. Heeft er iemand ervaring met de PC Anywhere programma's? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Questions Geplaatst: 28 oktober 2015 Geplaatst: 28 oktober 2015 (aangepast) Is het een must om via ethernet/wifi te werken? Indien niet, dan is de HDMI aansluiting wellicht een optie. 28 oktober 2015 aangepast door Questions
sattv4iedereen Geplaatst: 29 oktober 2015 Geplaatst: 29 oktober 2015 Om computers te bedienen op afstand, gebruik ik teamviewer. je hebt een prive versie en een versie voor professionele doeleinden. Je kan ook teamviewer gebruiken vanaf smartphone en tablet, zowel ios als android. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
sjaxo Geplaatst: 13 december 2015 Geplaatst: 13 december 2015 Multicast op je pc of andere bron in je netwerk installeren. ..dan kun je het beeld gewoon casten naar je 85 inch smarttv
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen