Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik ben al een tijdje in bezit van een dreambox 8000 maar denk dat ik niet optimaal gebruik maak van de tuners.

Als ik een programma wilde opnemen, zei ie dat ie geen vrije tuner heeft. Deze heb ik nu met uitgebreid met 2 extra sattuners.

Mijn opstellingen:

2 schotels. 1 is gericht op 42 graden en een wavefrontier met 5 lnb's: 7,13, 19, 23 en 28 graden

deze heb ik aangesloten op een disecq 10/1 en met 1 kabel naar mijn dreambox. 

kabel gaat in tuner D

van lus van tuner D naar c

een ander lus van C naar A

Tuner B is intern doorgelekt (ingesteld)

Nu kan ik 1 programma opnemen en een ander bekijken, maar dit lijkt me niet de bedoeling met 4 sattuners.

wie o wie kan me helpen?????

instelling zoals op foto

post-73352-0-35379500-1445011382_thumb.jpg

post-73352-0-79750100-1445011994_thumb.jpg

aangepast door dre

Geplaatst:

Dat werkt dus niet! Iedere tuner moet zijn eigen kabel hebben. Dus de LNB's moeten een 5:1 Diseqc switch. Dus voor 4 tuners een eigen coax ingang...

Geplaatst:

Als je met 4 satellieten genoegen neemt wel ja.. En uiteraard voldoende uitgangen op iedere LNB...

• Moderator
Geplaatst:

Kan ik dit oplossen door een disecq ertussen te plaatsen met 4x een coax uitgang?

Nee, het werkt maar een kant op, 4 LNB' s op een 4/1 diseqc switch naar een tuner.

Andersom, 1 LNB naar 4 tuners d.m.v. een 4/1 Diseqc switch gaat niet werken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...