Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik ben zo stilletjes aan het (onbestaande) regenreserve op m'n Multytenne Twin (TVV Triple Sat) beu en overweeg de boel eens een upgrade te geven. Alleen weet ik niet goed naar wat, en wat mij dat wel niet zal kosten...

Waarop moet de setup voorzien zijn: Astra 1/2/3 (TV Vlaanderen abonnee; Oost-Vlaanderen) op een Twin PVR (Vu Solo 2), gemonteerd op een tegelvoet (huurhuis), laag bij de grond, in een hoekje van het terras (waar hij ook ietwat afgeschermd van de wind staat.)

Ik hoor veel goeds over de Visiosat Big Bisat, maar als ik eerlijk ben, vind ik die wel direct héél groot. Ik zie dat er ook een Visiosat Bi-sat G3C bestaat voor de 3 Astra's. Zou die nog steeds een merkbaar groter regenreserve hebben dan m'n Multytenne? Dat ik geen beeld heb bij wolkbreuken en onweersbuien, daar kan ik mee leven, maar ik zou toch graag nog naar wat méér dan de Britse zenders willen blijven kijken tijdens de occasionele regenbui...

Wat met de WaveFrontier T55?

Andere? 

En dan disecq switches en LNB's, daar ken ik nog minder van. Ik wil dus van 3 Twin LNB's naar een Twin tuner... Ik weet niet zeker welke switches ik daar dan voor nodig heb.

Iemand aankoopadvies?

Bedankt

aangepast door Q-BiC

Geplaatst:

Ik heb de indruk dat de prijs een belangrijke factor is.
Als je toch een flink wat grotere regenreserve wilt hebben en toch een bescheiden prijs, dan moet je eens denken aan een TV Vlaandere triple-lnb op een Triax 78. Dan heb je vier aansluitingen.
Een triple-lnb koop je in België voor €79,99 en een Triax 78 voor €29,99.

Geplaatst:

Prijs wou ik nog even buiten beschouwing laten, had graag eerst geweten wat de opties zijn en dan kijken of dat de prijs wel waard is. 

Maar ik veronderstel dat iets als 3 Inverto Black Ultra's die heel goed schijnen te zijn, met die Visiosat G3C (als die LNB's daar überhaupt op passen), een beugel en switches vlotjes boven de 200-250€ zal zweven?

Heb trouwens nog de originele Triax 64cm(?) liggen, maar ik veronderstel dat die te klein is voor die triple-lnb.

Maar jouw optie zou wel het eenvoudigst zijn (ingebouwde switch)... 

Geplaatst:

Heb trouwens nog de originele Triax 64cm(?) liggen, maar ik veronderstel dat die te klein is voor die triple-lnb.

Die is er zelfs voor ontworpen

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Je kunt geen drie Inverto Black Ultra lnb's op een Visiosat G3C monteren. Daar is geen ruimte voor.
Als je nog een Triax 64 hebt liggen, dan zul je merken dat die toch al wat meer regenreserve heeft dan de Technisat Multytenne. De triple-lnb is daar voor gemaakt dus kun je het eerst daar eens mee proberen. Dan ben je voor €80,- klaar. Je kunt dan later altijd nog voor een Triax 78 gaan als je nog wat meer regenreserve wilt hebben.
Drie Inverto lnb's kun je wel op een Triax 88 plaatsen.

Geplaatst:

Beste Q-BiC

Eigenlijk heb ik je één oplossing onthouden om de regenreserve van een TripleSat te vergroten.
Er was eens iemand die zei een oplossing te hebben. Hij monteerde een Triax 78 schotel achter zijn TripleSat en zei een flinke verbetering in het signaal te hebben, zie de twee bijlages.
Ik geloof echter niet in deze oplossing maar wel leuk om te zien.

post-60869-0-33388700-1445103052.png

post-60869-0-05470800-1445103073.jpg

Geplaatst:

Vreemde setup idd :P

Heb daarnet echter de Triple LNB besteld en de 64cm Triax op de zolder van m'n ouders gevonden. Zullen komend weekend zien wat dat geeft ivgm de Triplesat...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...