Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ben in het bezit van twee vu boxen. één ervan staat in ons vakantie huis. Nu zou het mooi zijn als ik vandaar (het vakantie huis) een thuis opgenomen programma kan afspelen. Weet iemand of dit mogelijk is?

Zijn er specifieke poorten die ik open moet zetten zodat ik  de HD kan benaderen?

Geplaatst:

Technisch prima mogelijk VERMITS je een goede (lees stabiele) internetverbinding hebt. Tenminste 6Mbit voor fatsoenlijke overdracht. Uiteraard een veilige VPN verbinding van je eigen huis naar je vakantiehuis..

Geplaatst:

meestal gaat dat niet realtime, juist wegens de verschillen in upload en download per locatie.

een lijst met opnames genereren op je receiver van een externe HDD in WAN duurt eeuwig.

denke eens aan ondedrive; veel veiliger en niks poorten openen...

met elk hotmail.com of outlook mail account heb je al gratis een onedrive capaciteit...

dan kun je de opnames in je onedrive zetten thuis en elders afroepen, door ze te downloaden.

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

• Moderator
Geplaatst:

wat Mimisiku zegt. Als je voldoende bandbreedte hebt tussen thuis en vakantiehuis en niet te veel latency zal dat best lukken. Maar 6 mbit is aan de magere kant. Ik zat in engeland bij familie gewoon op mijn laptop te testen, daar hadden ze een 10 mbit adsl en ik een 1000 mbit glas, maar storingsvrij kijken ging niet echt. Toen heb ik het programma wat ik wilde kijken maar gedownload en gekeken.

Wat tonski zegt kan natuurlijk ook, maar dat kost aardig wat tijd om ze eerst in onedrive te zetten en daarna weer uit onedrive te halen. Dan is denk ik een externe disk handiger, dan hoef je maar 1x te wachten, en dat is bij het er naartoe kopieren.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

al eens gedacht aan een USB HDD ? Gewoon copieren en op lokatie bekijken.In IRL gaat dat dan wel niet lukken.Een poortje open zetten is leuk voor de hackers.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

externe usb schijf of stick is idd de beste oplossing. vaak kan je deze ook direct op de tv aansluiten waardoor je helemaal geen vu o.i.d. nodig hebt. Je kan natuurlijk ook de vu van thuis gewoon meenemen......

System Administrator (niet van deze site)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...