Ga naar inhoud


outlook 2003 probleem


boudeman

Aanbevolen berichten

Mijn vrouw gebruikte tot volle tevredenheid Outlook 2003 tot vandaag. Vandaag komt er echter bij ophalen mail een foutmelding "server name you entered cannot be found on the network". Bij "test account" loopt echter alles goed; servers worden gevonden en reageren. Opstelling van een nieuw account levert zelfde foutmelding. Bij tijdelijk opheffen van de Firewall blijft de fout ook.

 

Deze fout valt op dezelfde dag als onze overgang naar snel vdsl internet. Ik ga langzamerhand van een verband uit. Zou het bejaarde Outlook 2003 het moderne tempo niet meer kunnen bijbenen?

Op mijn PC heb ik geen problemen met Thunderbird. Ik wacht nog even op jullie respons. Daarna wordt het misschien tijd mijn vrouw te laten wennen aan Thunderbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik dezelfde versie van Outlook... hier is het de 2002, maar dat is dezelfde als 2003 in de Nederlandse versie. Het hoort bij "MS Office XP".

Ik heb hier ook VDSL 30 down en 2.7 up.... en daar heeft het dus niets mee te maken.

 

Hier werkt het allemaal prima. Ik heb er 9 mail accounts in zitten en meestal werkt alles goed. Soms krijg je wel eens een foutmelding, maar de volgende keer dat hij de mail checkt gaat dan alles weer goed.

 

post-39968-0-00434300-1445261205.jpg

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dat het mis gaat met "incoming mail" ?

Zet er legacy voor, bijvoorbeeld: legacy.pop.mail.yahoo.com

 

Ik gebruik outlook 2007 en had een dergelijk probleem.

 

Het betreft een gmail account.

Het gaat inderdaad mis met de incoming mail. Uitgaande mail gaat probleemloos.

De legacy truc blijkt niet te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een nieuw account (mijn eigen niet gmail account) tijdelijk op Outlook geinstalleerd. Dat blijkt te werken.

Probleem lijkt dus niet het snelle internet of Outlook zelf te zijn, maar heeft iets te maken met gmail. De instellingen van gmail hebben jaren goed gewerkt en zijn niet veranderd. Maar een ander account aanmaken op Outlook met gmail blijft dezelfde foutmelding opleveren voor de incoming mail. Wij zoeken verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt er op neer dat je je pc nu beperkt tot een IP adres in de stijl van '120.123.65.120', daar waar IP v6 een grotere range en andere notering omvat.

Maar goed, op termijn zal je beter wel eens upgraden...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...