Ga naar inhoud


Kan geen zenders laden TV-Vlaanderen op Samsung TV


Sateric

Aanbevolen berichten

Ik heb een Samsung Smart TV UE40D6530WSXXN. met CI module TV - Vlaanderen

Meer dan 3 jaar heb ik geen probleem gehad tot onlangs ik de zenders wilde updaten via zender menu .

Na het trachten te laden van zenders , geen zenders gevonden en vorige gewist.

Ik heb alle instellingen nagelopen , landkeuze : Belgie( ned) / antennebron CD TVV Telesat /HD kanalenlijst

Operator TV Vlaanderen / Astra 19,2 E diseqc 1/4 / Astra 23,5 E diseqc 2/4 ( duo lnb )

Bij laden zenders 3 sec - OK , maar geen zenders geladen.

TV al eens volledig gereset , geen resultaat . kabel,sateliet signaal is goed , gecontroleerd met externe decoder. Kan mij iemand mij hiermee helpen, alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


welkom sateric 

 

kijk even naar de lnb spanning  , of die wel goed staat ingesteld in het menu

aangepast door satencom

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de site van canaldigitaal heb ik iets gevonden wat betreft het laden van de zenders in een Samsung smart-tv.

https://apps.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/6_Klantenservice/Klantenservice/Downloads/CI-Module-gebruiken-met-Samsung-tv.pdf

Als dit niet lukt, kun je proberen de tv enkele minuten zonder stroom te zetten en daarna nogmaals te proberen.

 

Alvast succes!

Satfeeds-DX

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens een fastscan te doen op 23°E ipv 19°E.

Kijk ook eens of de lnb in/ uitschakelen aanstaat voor de 2 satellieten. 

 

Satfeeds-DX

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat kan je meten ,de F connector los draaien,en dan moet je ongeveer 14/18 V meten op de aan sluiting

doe het voorzichtig  maak geen kortsluiting

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor je meet, maak alles eerst spanningsloos. Een ongewilde kortsluiting kan je tunerblik onherroepelijk beschadigen.
Voordat je scande, had je nog beeld op (fta) zenders? bvb info kanaal tv vlaanderen 19,2°?

Of heb je gescand nadat je nergens nog beeld had?

Ik weet niet of dat misschien mogelijk was, maar gisteren was er een storing, kan het zijn, dat misschien daardoor de fastscan lijst tijdelijk onbeschikbaar was?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

In deze .pdf https://apps.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/6_Klantenservice/Klantenservice/Downloads/CI-Module-gebruiken-met-Samsung-tv.pdf staat vermeld dat je de cam er moet uitnemen bij scannen, ergens op de eerste blz .

aangepast door de mon

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allen,

Spanning naar lnb blijkt correct 17-18V,Alle verschillende setupinstructies getest , geen resultaat

Bij helpdesk Samsung gaven ze aan een update te doen, na download laatste firmware 1028, geeft tv aan geen

bruikbare update te vinden.

Volgens mij moet het dan wel een hardware probleem zijn.

Ik denk de kortste weg is een decoder aanschaffen.

Alvast bedankt allen voor meedenken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Allen,

 

Toch even feedback over de TV

 

Het probleem is bij Selectro(Samsung service)gevonden.

Blijkbaar was het sateliet signaal te zwak om de zenders te zoeken op de TV.

Ondanks het signaal wel via een aparte decoder te ontvangen was.

Dus het signaal moet echt wel voldoende sterk zijn. Enkel beeld wil nog

niets zeggen.

Ik hoop dat jullie er andere collega's nog eens mee kunnen helpen.

 

Groeten

 

Sateric

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...