BB2000 Geplaatst: 20 oktober 2015 Geplaatst: 20 oktober 2015 Hallo allemaal, Vandaag heb ik de stoute schoenen aangetrokken en een schuin dak montage opstelling gekocht met als doel meer signaal op te pakken van de diverse satellieten. Op dit moment heb ik een installatie op basis van een Big Sat schotel icm 4 quadro Alps lnb's, op een tegelvoet opstelling met verhoogde mast. De afstand tot het huis van de buren is echter zo klein dat dit al jaren ten kostte gaat van het signaal. Met de schuin dak montage krijg ik vrij zicht wat absoluut tot een betere signaal sterkte zou moet leiden. Op dit moment heb ik toegang tot 13,19.2,23.5 en 28.2 in een vaste opstelling. Mijn vragen zijn echter de volgende; 1. Wat zou de toegevoegde waarde zijn om nog een 1 of meerdere LNB's (icm met diseq switchs) bij te plaatsen voor wat betreft zenders op de overige satellieten? 2. Welke satellieten raden jullie dan aan (FTA)? 3. Wat gaat dit betekenen ten aanzien van terugloop in signaal sterkte voor wat betreft de bovenstaande satellieten? Ik ben benieuwd naar jullie reacties/adviezen Mvg, Marcel Cable rules, only for fools...
Sprietje Geplaatst: 20 oktober 2015 Geplaatst: 20 oktober 2015 Beste BB2000Je schrijft dat je 4 quadro Alps lnb's hebt die je op een diseqc-switch hebt aangesloten. Dat kan niet.Of je hebt 4 quad-lnb's die je op vier diseqc-switches hebt aangesloten of je hebt 4 quattro-lnb's die op een multiswitch zijn aangesloten.Hoe zit het nu precies?
BB2000 Geplaatst: 20 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 20 oktober 2015 Hallo Sprietje, Bedankt voor je reactie. Ik doelde met de diseq switch niet op mijn quadro lnb's, deze zitten namelijk aan mijn Spaun multiswitch. Daar ik deze niet verder wil uitbreiden en misschien, wanneer het nog interresant is, 1 of meerdere lnb's zou kunnen bijplaatsen komen deze op een extra diseq switch Cable rules, only for fools...
Sprietje Geplaatst: 20 oktober 2015 Geplaatst: 20 oktober 2015 OK, dus je krijgt twee separate coaxkabels naar je satellietontvanger. Eén die komt van de multiswitch en straks één die van de diseqc-switch komt.Heeft je satellietontvanger twee satelliettuners?
BB2000 Geplaatst: 21 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2015 Hallo Sprietje, Ja dat klopt, heb oa een ET9000 twin tuner staan. Ik zou eventueel in de woonkamer waar de tuner staat de diseq switch voor de extra LNB's willen koppelen. Cable rules, only for fools...
Sprietje Geplaatst: 21 oktober 2015 Geplaatst: 21 oktober 2015 Beste BB2000Over de eerste twee vragen die je in bericht 1 stelde, ga ik je geen antwoord geven.De derde vraag:3. Wat gaat dit betekenen ten aanzien van terugloop in signaal sterkte voor wat betreft de bovenstaande satellieten?Hoe sterk je eventuele extra satellieten gaat ontvangen, kun je zien aan de footprint van de satelliet. Daarin staat aangegeven in welk gebied met welke veldsterkte je op jou locatie je de satelliet kunt ontvangen.Dat kun je o.a. zien op deze site: http://www.lyngsat.com/europe.html
BB2000 Geplaatst: 22 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2015 Sprietje, Bedankt voor je reactie. Ik ben bekent met de foodprints van de diverse satellieten, het gaat mij puur om een stuk praktijk ervaring. Naar mijn beleving zijn er genoeg ervarings deskundigen op dit forum die vast iets meer kan roepen over de toegevoegde waarde van de ontvangst van overige satellieten. Het gaat mij niet om het, maar zoveel mogelijk kunnen ontvangen, maar meer om de toegevoegde waarde van de FTA zenders. Zitten er bijvoorbeeld Engelstalige zenders op die niet al op de 13,19.2,23.5 en 28.2 zitten? Cable rules, only for fools...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen