Ga naar inhoud


Sky Germany start in 2016 met box pairing voor HD


digitaal kijker

Aanbevolen berichten


Zijn kaart is middels de update puls vannacht dus wel gepaired. je kunt dit trouwens heel simpel in oscam zien door te kijken wat  Payload (NDS) 0F 06 aangeeft.

 

Echter je had de puls kunnen tegenhouden., dat is aan jezelf.  Alleen wanneer de over-encryption op de ecm's van kracht wordt zal je ongepairde kaart niet meer werken.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

uren dat de kaart offline is

en bij boot op een sky zender gaat zappen

 

het is per kaartgroep geregeld en niet alle sky kaarten

 

Hoe kom je bij deze onzin? 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

welk deel van de reactie is onzin?

sorry

 

je kunt dit trouwens heel simpel in oscam zien door te kijken wat  Payload (NDS) 0F 06 aangeeft.

had ik even niet op de kijker

 

mijn argument iets ongenuanceerd was dat als je de kaart niet gebruikt en is niet online krijgt die ook geen emm's

aangepast door Tonskidutch

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Tonski een beetje in de war is met SkyITA waar vroeger nog iets anders mee speelde. 

  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik laat me graag verbeteren en lees dan jullie experten-kennis.

 

maar als debuurvrouw in post76 schrijft ;

dat ie nu wel nog beeld heeft met een sky receiver, terwijl het kaartje voorheen in een niet sky receiver zat, is er volgens mij

A ) geen pairing tussen receiver en kaart afgesloten.

want

B ) indien er een pairing plaats gevonden heeft is geen andere CI module of receiver Card reader in staat de kaart nog te gebruiken

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou volgens wat ik las op duitse fora, de kaart kunnen 'unpairen' als die gepaird zou zijn met een bv delta cam, en ja kan met diverse modules nog wel gewoon kijken in eender welke receiver...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tonksi

 

Dit is toch juist het ultieme bewijs dat de pairing juist wel actief is.  Hij werkt immers wel in een officiële skybox die nog als enige de mogelijkheid heeft om met de kaart te praten. Een andere receiver dan wel oscam spreekt nu niet meer de taal die de kaart verwacht.

 

Jij denkt wellicht om te pairen moet de kaart in de skybox hebben gezeten ten tijde van die update puls maar dat is niet waar.  SkyDE weet welke kaart (serial) en receiver id bij elkaar horen. Kortom ze sturen een emm (update puls) die de kaart verteld jij mag alleen nog reageren als het verkeer versleuteld is met key X die alleen bij deze sky receiver bekend is.

 

Eigenlijk moet je de "pairing"  dus onderscheiden in 2 fases.  Je hebt enerzijds het versleutelde kaartverkeer tussen kaart en skybox en anderzijds de over-encryptie die straks op de ECM's komt dus is het sprake van 2 versleutelingslagen.  Die over-encryptie is de echte uitdaging want de berekening daarvoor schijnt deels plaats te vinden in de firmware en voor een deel in de cpu. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tonksi

 

Dit is toch juist het ultieme bewijs dat de pairing juist wel actief is.  Hij werkt immers wel in een officiële skybox die nog als enige de mogelijkheid heeft om met de kaart te praten. Een andere receiver dan wel oscam spreekt nu niet meer de taal die de kaart verwacht.

dus de emm of schiet me lek nano's leggen vast dat enkel de officiele receiver praat nog met me

ik dacht elke compatibele Cam kan gepaired worden, mijn fout

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt een nano verzonden die de kaart in een verloofde toestand stuurt. Het accepteert dan enkel nog nano's die leiden tot het huwelijk.

Dat kan de officiele receiver zijn of een compatible ci module.

Elke nano die vraagt om een ecm te decoderen wordt geweigerd totdat het huwelijk bekrachtigd is.

Is het huwelijk eenmaal bekrachtigt dan communiceert de kaart voortaan enkel met de gehuwde partner.

Het is inmiddels mogelijk om de kaart weer te scheiden, dan begint het verhaal weer van voren af aan.

 

Er zal een moment komen dat de ecm streams door de provider aangepast worden.

Het kanaal zal dan enkel door een gepairde kaart gedecodeerd kunnen worden. Maagdelijke kaarten zullen weigeren deze kanalen te decoderen. Dan krijg je dezelfde situatie als bv in Engeland waar Sky SD kanalen nog wel decrypted kunnen worden met softcams maar de HD varianten niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...