Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo,

Deze keer een blik geworpen op een bestaande sat installatie, in het zuiden van Frankrijk.

Schoteltje van 60 cm (Visiosat ) ontvanger zender merk ( FTA vergeten te kijken naar het type, sorry )

Enkele LNB en schotelken naar 19,2° Oost gericht.

Bedoeling om, eventueel met schotel 78 cm Astra 1, 2, 3 en Hotbird binnen te halen.

Zou dat daar met een Triax van 78 cm en een 4 koppertje voor de genoemde richtingen de genoemde zaken zonder problemen te bekijken?

Even bewerken gedaan, met beter aangegeven locatie zal ik natuurlijk ook betere antwoorden krijgen.

Vandaar, de locatie is Chamborigaud, Frankrijk.

https://www.google.be/maps/@44.3032645,3.9758385,15.5z

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Geplaatst:

Ik denk niet dat je in Chamborigaud met een Triax 78 wat feitelijk maar een 70cm schotel is, de spotbeam van de Astra 28,2 kunt ontvangen, dus de BBC, ITV enz.

Geplaatst:

Ik denk niet dat je in Chamborigaud met een Triax 78 wat feitelijk maar een 70cm schotel is, de spotbeam van de Astra 28,2 kunt ontvangen, dus de BBC, ITV enz.

Hey Sprietje,

Aan welke maten denk jij dat er moet worden gedacht?

En, zou het doenbaar zijn de LNB's op 1 schotel te krijgen om DAAR het verhoopte te plukken?

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Beste Denisdaf

Je moet je bedenken dat bij de ontvangst van de Hotbird 13 t/m de Astra 28,2 de ontvangsthoek op de rail 20 graden is. Dat wil dus zeggen dat de lnb voor de Astra 28,2 oost 10 graden uit het midden komt te staan. Dat geeft een verlies van 1dB, zie bijlage.
Voor Chamborigaud heb je een schotel nodig van minimaal 90cm breed om de spotbeam van de Astra 28,2 te kunnen ontvangen als je lnb in het midden staat. Op een rail moet je minimaal een schotel van 100cm breed hebben, bijv. een Triax 110.

Deze vraag hoort trouwens niet thuis in de rubriek "zenderlijsten" maar in de rubriek "schotelpark".

post-60869-0-51876500-1445439438.png

aangepast door Sprietje

Sorry,

Ik had het niet in de gaten dat ik in een verkeerde rubriek zat.

Welke zouden de mogelijkheden en opstellingen dan moeten zijn met een Triax 110cm, en eventueel met een Visiosat 120 glasvezel?

Alvast weer bedankt

Misschien even een duwtje naar de juiste stek krijgen van een mod?

aangepast door Denisdaf

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...