enfield Geplaatst: 21 oktober 2015 Geplaatst: 21 oktober 2015 Welke signaalsterkte en kwaliteits signaal moet normaal gesproken aanwezig zijn bij schotelontvangst op een Samsung smart tv?
Gast Mimisiku Geplaatst: 21 oktober 2015 Geplaatst: 21 oktober 2015 Geen idee. Is puur suggestief. Per merk en tuner totaal verschillend. Met een 60cm tussen de 11 en 13dB Met een 80cm tussen de 14 en 16dB In mijn geval de waarden uit de DM8000 tuners
jeevanhoof Geplaatst: 21 oktober 2015 Geplaatst: 21 oktober 2015 hoi, hier met de VisoBigBisat op de DM8000 tussen de 73 en 85% op de VU Solo 2 tussen 95% en 100% Op de Philips tv 100% Dus het is moeilijk te vergelijken mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Sprietje Geplaatst: 21 oktober 2015 Geplaatst: 21 oktober 2015 Beste enfieldHeb je problemen op bepaalde zenders waarom je deze vraag stelt?De signaalkwaliteit hang ook sterk af op welke transponder je afstemt.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 22 oktober 2015 Geplaatst: 22 oktober 2015 Welke signaalsterkte en kwaliteits signaal moet normaal gesproken aanwezig zijn bij schotelontvangst op een Samsung smart tv? Je kunt bij een lage signaalsterkte toch een zeer goede signaalkwaliteit halen. De signaalkwaliteit is belangrijk. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
enfield Geplaatst: 22 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2015 Blijkbaar is dus het kwaliteitssignaal het belangrijkst. Deze is momenteel 80. De reden waarom ik dit vraag: na de laatste automatische software update van Samsung heb ik weer gedurende ongeveer 10 minuten een scrambled beeld. Na 10 minuten is het beeld weer normaal. Samsung zegt, dat het scrambled beeld ligt aan de ci module van CD. CD zegt, nee het ligt niet aan de ci module, maar uw kwaliteitssignaal is te laag. Nu, als een kwaliteitsignaal van 80 te laag is, dan weet ik het ook niet meer. Dit scrambled beeld is overigens alleen op de door CD gecodeerde kanalen. Kanaal 14 van CD b.v. werkt meteen normaal, geen enkel probleem. Vreemd, alles geprobeerd: waar zou het toch aan liggen...
Drs. IJzerbout Geplaatst: 22 oktober 2015 Geplaatst: 22 oktober 2015 CD zegt, nee het ligt niet aan de ci module, maar uw kwaliteitssignaal is te laag. Daaraan ligt het alvast niet. Misschien is het beter om de software update van je Samsung TV weer terug te brengen naar de vorige. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
enfield Geplaatst: 23 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2015 Hoe en waar vind ik de vorige software update van mijn Samsung TV? Geen idee..
HanW Geplaatst: 23 oktober 2015 Geplaatst: 23 oktober 2015 Het is ook maar de vraag of die update zich nog laat terugdraaien ]-[an - Utrecht. Xtrend ET7500 - Triax 88 voor 13 19.2 23.5 en 28. Ziggo - Humax 5200C en 5300C - Samsung UE43KS7500
enfield Geplaatst: 23 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2015 Dat vroeg ik mij dus ook af. Er is nergens "oude"/ vorige software te vinden.
Moderator ceesv Geplaatst: 23 oktober 2015 Moderator Geplaatst: 23 oktober 2015 Je kan doorgaans niet downgraden, of je zou het versienummer van de oude software moeten kunnen veranderen in een hoger nummer. Welk Canaldigitaal CI module gebruik je, de oude of degene met de witte sticker? Wanneer je de oude gebruikt en nu problemen hebt, heb je een goede kans dat de nieuwe wel goed werkt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
enfield Geplaatst: 24 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2015 Ik heb nog de oude ci module. De nieuwe geprobeerd (even geleend), maar die lost het probleem ook niet op. Ik wacht maar op de nieuwe update.
Jan Ambers Geplaatst: 24 oktober 2015 Geplaatst: 24 oktober 2015 Deze zomer was ik op een camping, en m'n gebuur had een NL okkasie camper gekocht met man schotel erop. Hij had een duitse satontv die nog niet geprogrammeerd was en nu... Ik heb op mijn ontv naar de frekwentie gekeken van ARD1-SD omdat die gemakkelijkst te ontvangen is, en dan met de on screen bargraph van zijn ontvanger op sterkste signaal gezocht. Redelijk vlug hadden we Astra19° gevonden, en hem dan een quickscan laten doen. De zenderlijst rolde snel over het scherm, en na opslaan bleef het beeld zwart: Signaalsterkte 75%, Kwaliteit 30%??? Een beetje aan de shapegmast gedraaid en plots 60% Kwaliteit en beeld??? 1/ Wat is die kwaliteit eigenlijk, bij de ene is het AGC, bij de andere BER bij de andere Kwaliteit??? Bij sommige ontvangers is er alleen signaalsterkte en blijft de 2de balk zwart??? en toch goed beeld! 2/ Op wat moet je uitrichten, sterkste kwaliteit of sterkste signaal?
Moderator ceesv Geplaatst: 24 oktober 2015 Moderator Geplaatst: 24 oktober 2015 Uitrichten doe je eerst op maximaal signaal en daarna op minimale BER, bij sommige ontvangers wordt dat weergegeven door de kwaliteitsindicator. Het kan dan gebeuren dat je signaal indicator omlaag gaat. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Jan Ambers Geplaatst: 24 oktober 2015 Geplaatst: 24 oktober 2015 Dus op max signaal balk en min BER (Kwaliteit)??? Bij mij was het juist op max kwaliteit
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen