Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

ik wil op het dak een schotel plaatsen, echter wil ik draadloos naar de ontvanger in de woonkamer. Ik heb al wel wat gevonden in het forum, maar dit was van wat jaren geleden. Nu we verder zijn in de techniek wil ik vragen hoever het er nu mee staat op dit gebied. Graag tips waar ik hier wat over kan vinden als het nu al wel mogelijk is.

Ik hoop op positieve reacties waar ik wat mee kan in mijn zoektocht.

Groeten Frank

Geplaatst:

Nou helemaal draadloos kan natuurlijk niet want de lnb moet ook van een voedingsspanning voorzien worden maar misschien heb je wat aan dit draadje: https://www.sat4all.com/forums/topic/349300-streamen-van-sat-signaal-naar-andere-locatie/

Voedingsspanning is geen probleem maar de coax naar beneden, vandaar. Ik wil uiteraard welk perfecte beeldkwaliteit, zelfs nog beter liefst dan mijn huidige ziggo wat al prima is en erbij blijft.

Geplaatst:

...En per definitie is er niets beter dan perfect (is al de overtreffende trap) :) Maar dit terzijde. Signaal van de LNB tussen de 975 Mhz en 2150 Mhz. Dit nog gegarneerd met 22kHz wordt een redelijke uitdaging om dat storingsvrij te verzenden. De vrie frequentieband van 2,4 en 5 Ghz zit ook redelijk vol dus als dat over een redelijke afstand moet werken zie ik dat heel somber in. Is 1 coax kabeltje dan zoveel extra moeite (je geeft aan dat voedingsspanning geen probleem zou zijn)? Een coax heb je ook in 7 mm variant. Dat is bijna net zo dik als een gewoon 230V snoer..

Geplaatst:

Maar Frank64, is er nu een oplossing bij die ik je aangedragen heb?

Hoi Sprietje,

ik zal eens kijken naar de dunne coax, maar blijf toch ook kijken naar de mogelijkheden van draadloos. De coax moet nog wel over 2 verdiepingen naar beneden en van voor naar achter in huis. Maar bedankt voor je reactie, en verdere tips zijn welkom.

Geplaatst:

Van de Devolo heb ik nog een filmpje waar de zaak getest wordt.
Wat ik in het eerder gestuurde filmpje niet kon vinden is of er ook met meerdere lnb's gewerkt kon worden voor de ontvangst van meerdere satellieten. In dit filmpje is echter te zien dat het systeem blijkbaar ook met diseqc 1.0 overweg kan. Dat is te zien bij de setup van het geheel, zie:

Devolo dLAN TV Sat 1300-HD Produkttest - Satelliten-TV Lösung ohne Kabel PRODUKTTEST

Geplaatst:

Van de Devolo heb ik nog een filmpje waar de zaak getest wordt.

Wat ik in het eerder gestuurde filmpje niet kon vinden is of er ook met meerdere lnb's gewerkt kon worden voor de ontvangst van meerdere satellieten. In dit filmpje is echter te zien dat het systeem blijkbaar ook met diseqc 1.0 overweg kan. Dat is te zien bij de setup van het geheel, zie:

Devolo dLAN TV Sat 1300-HD Produkttest - Satelliten-TV Lösung ohne Kabel PRODUKTTEST

Hoi Sprietje,

bedankt voor de links, hier kan ik heel veel mee. Dit is wat ik zoek.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen