Ga naar inhoud


NPO treft voorbereidingen overstap HD via DVB-T2


Sprietje

Aanbevolen berichten


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

In België is het DVB-T net nog steeds in de lucht, alleen kan niemand er naar kijken.

Wat bedoel je daar mee? Ik kan ze toch gewoon ontvangen en kijken hoor.

Niet dat DVB-T hier in België een succes is denk ik... Ik denk dat niet dat iedereen weet dat het bestaat.

aangepast door Mylan1999
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Norkring heeft toch echt al zijn multiplexen op zwart gezet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

nou heel helder vind ik de berichten hier niet

en nu begin ik ook aan mijzelf te twijfelen

daar ik vroeger dacht dat DVB-T2 nagenoeg hetzelfde is als de LTE en G4

en dan spreken we niet over maar 400.000 klanten maar over ettelijke miljoenen.

affijn ik moet nog wat studeren

Het wel degelijk DVB-T2 dat Norkring blokkeert, je hoeft je niet bij te scholen hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 3 Vlaamse en 3 Waalse netten zijn hier goed te ontvangen hoor in DVB-T en ook de bijhorende nationale radio kanalen. Is DAB en DAB+ dat Norkring blokkeert.

en dit dan, of is er nieuwer nieuws

 

het is en blijft verwarrend

 

anyhow, Eutelsat straalt inmiddelt ook DVB-T uit voor diverse providers.

en als apple de mens nog meer interactief maakt hetgeen heel attractief lijkt en gaat lukken hebben we snelle signalen via satelliet en antennes nodig.

90

John Mayall

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Omdat jij het sterk vindt bestaat het dus niet?

Op 5 west zitten multistream transponders die DVB Newtec streams uitzenden als feed voor DVB-T

 

http://www.newtec.eu/technology/multistream

 

Stop toch eens met steeds maar weer zaken te beweren gebaseerd op je gevoel i.p.v. feiten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus, op de transponder zit een multistream met DVB-T streams.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Natuurlijk, het is gewoon een DVB-S stream, daarom is die ook niet met een DVB-S ontvanger te zien.

Sjaak heeft gelijk met zijn opmerking: Lijkt me stug dat een satelliet dvb-t uitzend, je zal waarschijnlijk (dvb-s) aanvoer voor dvb-t providers bedoelen

 

Niet dus.

 

Op die transponder zit gewoon een kant en klare  DVB-T transport stream (s), die als aanvoer gebruikt wordt voor het terrestiale DVB net.

Die stream gaat 1 op 1 de zenders in.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk, het is gewoon een DVB-S stream, daarom is die ook niet met een DVB-S ontvanger te zien.

Sjaak heeft gelijk met zijn opmerking: Lijkt me stug dat een satelliet dvb-t uitzend, je zal waarschijnlijk (dvb-s) aanvoer voor dvb-t providers bedoelen

 

Niet dus.

 

Op die transponder zit gewoon een kant en klare  DVB-T transport stream (s), die als aanvoer gebruikt wordt voor het terrestiale DVB net.

Die stream gaat 1 op 1 de zenders in.

 

 

Dat gaat toch storing op de aardse zenders veroorzaken?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

he ehm Sjaak(k)

de apollo 11.x had toch allemaal analoog terrestrisch

 

 

Also mounted along the top were a parabolic rendezvous radar antenna, a steerable parabolic S-band antenna, and 2 in-flight VHF antennas

 

of die nu uit de ruimte naar aarde zenden of van buurman naar buurman

 

en kan ik me nu vergissen omdat ik het in een andere context gelezen heb bij eutelsat diensten voor tooways?

 

hier nog even wat eutelsat zelf schrijft

 

Satelliten sind eine Schlüsseltechnologie für den Übergang vom analogen Antennenfernsehen zu DVB-T. Diese lassen sich rasch einsetzen, sind sehr kosteneffizient und eine optimale Lösung für das Verteilen von TV-Signalen an terrestrische DVB-T Netze. Zudem sind sie durch die Direktempfangsmöglichkeit allen Regionen eine ideale Ergänzung, in denen Haushalte wegen einer fehlenden terrestrischen Abdeckung keinen Zugang zu TV-Programmen haben.

 

ciao

90

John Mayall

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sjaak, een DVB-T stream is een stream met pakketjes, waarop meerdere zenders ondergebracht zijn welke met een DVB-T ontvanger te decoderen zijn .

Die zit niet op een frequentie, daar wordt hij voor transport opgezet.

 

De per satelliet getransporteerde DVB-T stream wordt op de grond op een UHF carrier gezet.

Het voordeel is dat je op de grond het signaal zonder verder bewerking door kunt zetten.

Je hoeft eerst geen zenders uit te splitsen en opnieuw op een multiplex te zetten.

 

En natuurlijk kan je met je DVB-T ontvanger niet het satelliet signaal ontvangen.

 

Zo worden er ook bijvoorbeeld internet streams op DVB-S satellieten uitgezonden.

 

Je kan ook een DVB-T stream transporteren op een glasvezel of andere breedbandige Data transport stream.

 

Voor de signaal aanvoer per satelliet t.b.v. aardse DVB-T zenders worden dus de verschillende programma's niet afzonderlijk per DVB-S norm per satelliet doorgegeven en op de grond samengevoegd, maar het complete DVB-T genormeerde signaal, de stream dus, gaat op een satelliet transponder en wordt op de grond op een UHF zender gemoduleerd.

 

Ik zou niet weten hoe ik het nog duidelijker moet uitleggen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...