Ga naar inhoud


Nieuwe ontvangers voor TV Vlaanderen en Telesat beschikbaar.


Sprietje

Aanbevolen berichten

Met de komst van de nieuwe apple tv 4, zijn er ook perspectieven mogelijk, als ze willen. ook komt er een gratis (met verplichte reclame) variant van stievie.

Er kan wat veranderen als ze willen, maar het probleem in België kennen we, waarom ze dat niet doen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij Telenet zijn de grote veranderingen, het steeds stijgende prijskaartje, terwijl daar geen vernieuwing tegenover staat, met de komst van Belgacom (¨Proximus) kwam er concurrentie, ook Scarlet kwam erbij met scherpe prijzen.

16€/maand zonder hardware, dat is minder dan TV Vlaanderen Basic (16,90€/maand).

Lijkt mij eerder dat het TVV is dat altijd maar duurder wordt.

 

Natuurlijk is er ProximusTV, en Scarlet is al jaaaren een dochterbedrijf van Proximus, en die leveren dus ook gewoon ProximusTV.

Let ook op als je cijfers vergelijkt : Proximus levert in heel België, Telenet enkel in Vlaanderen en een stukje van Brussel.

 

MobistarTV staat in de steigers, dus het is nog altijd niet beschikbaar.

 

Ik heb er geen problemen mee dat er een gezonde concurrentie is, maar veranderen om te veranderen lijkt mij niet verstandig.

Ik ben indertijd ook veranderd van energieleverancier, maar niet zomaar naar om het even wat, ik heb de prijzen vergeleken en de opties, en dan een keuze gemaakt.

TV Vlaanderen heb ik qua TV ook een tijdje gehad, maar dat was een grote ontgoocheling.

Jaren wachten op zenders die er bij Proximus of Telenet direct bijkwamen, heel de tijd zenders die verdwenen en dan kwam er weer iets totaal anders in de plaats, enz.

Over mijn Dreambox 8000 ben ik nog altijd even enthousiast als in het begin, en satelliet TV vind ik nog altijd zeer interessant, maar TVV vind ik maar niets.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

... en satelliet TV vind ik nog altijd zeer interessant, maar TVV vind ik maar niets.

 

Als je de drie klassieke zenders Classica, Mezzo en Brava wilt zien is er in Europa helaas verder geen keuze.

 

Ik zie die paar Nederlandstalige zenders (in HD) dan als bonus.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik kom even bij de ci die ze uitbrengen. Het is niet, omdat die een + is, dat ze onmiddelijk die gaan gebruiken. (Ik ken maar ėėn provider die een functie gebruikt).

Ik ken een persoon die 2 ci+ gebruikt. Ėėntje in zijn tv, en ėėntje in zijn recorder. Voordeel, hij betaalt maar ėėn keer abbo en is aan provider hardware kost 2X69€ kwijt. Nee,zelf geen dure aktivatiekost. Hij is best tevreden, en zegt ja, het is alsof we terug gekeerd zijn naar de jaren 80. Toen keken we tv, en konden max 1 zender per vcr opnemen.

Het is volgens mij nog te vroeg om te zeggen dat we met de nieuwe modules de linuxjes overboord moeten gooien.

Misschien gaan de firmwarebouwers hun tereinen verleggen, en ipv te bouwen aan steeds betere softcams, betere ondersteuning voor ci modules.

En als kijken en opnemen niet kan, is niet enkel de kijker de dupe, maar ook een content provider. En als ik moet kiezen tussen een programma van een zender die steeds hun programma onderbreekt, en de andere niet, is de keuze gauw gemaakt.

En aflevering gemist? Wacht tot in de zomermaanden, dan herhalen ze het toch.

En ik vermoed dat een kleine speler als tvv nu echt functies van de + niet zal gebruiken, als de 2 grootsten het nog niet doen. Natuurlijk kan dat tegen die tijd wel zo zijn, maar bepaalden gaan zich daarin keren, en bij bepaalde aanbieders, zouden de magazijnen bij hun verdelers propvol kunnen staan met hun recorders, als ze teveel beperkt worden. En er is nog altijd analoog.

Jammer dat je bij tvv per kaart moet betalen, maar een tv met een module en eventueel een vu met een module als recorder, zou ik nog mee kunnen leven, mocht het zo ver komen bij cd.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

En er is nog altijd analoog

Volgens geruchten zou de analoge kabel in 2016 in belgie afgebouwd worden tot helemaal niks meer analoog.

 

Dan is er nog enkel digitaal als optie

aangepast door digitaal kijker

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze schrijven hier maar van tvv dat en dit magere aanbod bij tn standaard heb je zelf zoveel zender niet als je het duurst van tvv neemt 22.50 heb je veel zenders en ik spreek nu niet van filmnet tn is hier heilig maar der prijzen zijn ook heilig van tn en belgacom

Link naar reactie
Delen op andere sites

16€/maand zonder hardware, dat is minder dan TV Vlaanderen Basic (16,90€/maand).

Lijkt mij eerder dat het TVV is dat altijd maar duurder wordt.

 

! Fout dat bevat enkel analoog signaal en de niet gecodeerde digitale kanalen , 5 a 6 zenders.

 Digitaal abo abo is vanaf 24,70 € per maand.

 Huur digicorder 8,7 € per maand

 Aankoop Digicorder 249 € per maand

 Aankoop Digibox 99 € per maand

 Aankoop CI+ Module 69 € per maand

 Activering 50 €

 Optie Play 10 € per maand

 Optie Play more 24,95 per maand

 Optie Play Sports Vanaf 16,45 per maand

 Installatie 99 €

 

Dus een full abo bij Telenet kost je dan 474,1 € om te starten

Maandelijks dok je dan 76,1 € af

En de vergeten we nog de vele opties die verborgen zitten, huur van films, Series......

 

Nou dan weer je het wel, en zeer goed opassen want er zitten vele addertjes onder het gras.

 

Natuurlijk is er ProximusTV, en Scarlet is al jaaaren een dochterbedrijf van Proximus, en die leveren dus ook gewoon ProximusTV.

Let ook op als je cijfers vergelijkt : Proximus levert in heel België, Telenet enkel in Vlaanderen en een stukje van Brussel.

 

MobistarTV staat in de steigers, dus het is nog altijd niet beschikbaar.

 

! Heb ik toch vermeld

 

Ik heb er geen problemen mee dat er een gezonde concurrentie is, maar veranderen om te veranderen lijkt mij niet verstandig.

Ik ben indertijd ook veranderd van energieleverancier, maar niet zomaar naar om het even wat, ik heb de prijzen vergeleken en de opties, en dan een keuze gemaakt.

TV Vlaanderen heb ik qua TV ook een tijdje gehad, maar dat was een grote ontgoocheling.

Jaren wachten op zenders die er bij Proximus of Telenet direct bijkwamen, heel de tijd zenders die verdwenen en dan kwam er weer iets totaal anders in de plaats, enz.

Over mijn Dreambox 8000 ben ik nog altijd even enthousiast als in het begin, en satelliet TV vind ik nog altijd zeer interessant, maar TVV vind ik maar niets.

 

Ook bij Telenet verdwijnen zeer regelmatig zenders, onlangs was het weer prijs.

 

http://community.telenet.be/t5/Kijken/zenders-die-komen-en-verdwijnen/td-p/6658

 

 

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

das juist tripelboy 16 per maand jeken er niets van telenet betaal je al 12 voor de kabel abbonement per maand 12 en 16 das al28 en bij tvv 22.50 voor al de zenders en dat abbonnement van 16 heb je zeker zoveel zenders niet je mag zeggen van tvv op gewone bassis van tv is het goedkoopst

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

16€/maand zonder hardware, dat is minder dan TV Vlaanderen Basic (16,90€/maand).

Lijkt mij eerder dat het TVV is dat altijd maar duurder wordt.

 

! Fout dat bevat enkel analoog signaal en de niet gecodeerde digitale kanalen , 5 a 6 zenders.

 

Ook bij Telenet verdwijnen zeer regelmatig zenders, onlangs was het weer prijs.

 

http://community.telenet.be/t5/Kijken/zenders-die-komen-en-verdwijnen/td-p/6658

 

 

 

Velen snappen de tarieven van Telenet blijkbaar nog altijd niet, maar voor 16 euro per maand heb je echt wel het basispakket digitale tv met +/- 75 TV-zenders, 45 digitale radiozenders (die tenminste in een beluisterbare kwaliteit zijn) en 10 non-stop Stingray (Music Choice)-muziekkanalen.

Telenet maakt geen onderheid tussen analoog en digitaal, het is immers hetzelfde signaal dat op de kabel wordt gezet. Wil je een digicorder bijhuren, wat niet verplicht is, dan kost je dat €8,70/maand. Vandaar die €24,70.

 

Over het feit dat er bij Telenet zenders verdwijnen, daar kan ik je in volgen, maar dat is alleen maar in de betaalpakketten. In de prijs van die extra pakketten (Play en Play More) kan je onbeperkt films en series opvragen, maar daar staat blijkbaar tegenover dat er bezuinigd wordt in betalende themakanalen.

 

Ik wil alleen een objectieve vergelijking 'proberen' mee te geven, en geef zelfs lassie gelijk: Mocht die onbeperkte film/series on demand je niet interesseren en vind je alleen een zo groot mogelijk zenderaanbod belangrijk, of heb je interesse in een specifieke themazender, dan komt Telenet wel een pak duurder uit. Dan is het inderdaad €16 (basis) + €24,95 (Play More). Die €24,95 vind ik nog altijd een correct bedrag voor wat het aanbiedt, mits je het goed kunt benutten.

aangepast door Amazor

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze schrijven hier maar van tvv dat en dit magere aanbod bij tn standaard heb je zelf zoveel zender niet als je het duurst van tvv neemt 22.50 heb je veel zenders en ik spreek nu niet van filmnet tn is hier heilig maar der prijzen zijn ook heilig van tn en belgacom

Het zijn altijd de andere die zo duur zijn, nietwaar?

Hier een persbericht van de lancering van TV Vlaanderen (juni 2006), toen kostte TV Vlaanderen in het basisabonnement 8,95€. (bron : http://www.interactieve-digitale-tv.be/product_info.php?products_id=327)

Net iets later (augustus 2006) verhoogde Telenet zijn prijzen naar 140,91€/jaar of 11.74€/maand, de prijs ervoor was dus 11.27€. (http://www.interactieve-digitale-tv.be/product_info.php?products_id=327)

 

Ondertussen kost Telenet 16€/maand, en TV Vlaanderen in het goedkoopste abonnement 12.90€/maand.

TV Vlaanderen is in die periode dus 44% duurder geworden, en tegelijk zijn heel wat interessante zenders naar duurdere pakketten geduwd.

Bij Telenet is dat 42%. Tegelijk zijn daar weinig zenders uit het basisabonnement naar een duurder abonnement verdwenen.

 

Het is dus een fabeltje dat TV Vlaanderen zoveel goedkoper is, de prijs is sneller gestegen dan bij de kabel, en niet alleen dat, er zijn ook heel wat zenders naar duurdere abonnementen geduwd, zodat je minder waar voor meer geld krijgt.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor die 16 € kan je nog steeds de digitale zenders niet decoderen, je hebt dan nog de huur of aankoop van een digibox of module nodig, wil je opnemen dan komt de dure digicorder in zicht, waarvan de kwaliteit ondermaats is en berucht is voor zijn vele defecten.

 

Het bedrag dat je noemt is enkel de huurprijs voor de kabel per maand, als voor bedrog gaat ben je aan het juiste adres.

 

Er zijn de laatste jaren al heel wat zenders uit het anologe aanbod verdwenen, deze sla je dus weer eens over.

 

Velen snappen inderdaad hun tarieven niet, en komen dan ook bedrogen uit, zoals uitgebreid blijkt uit het onderzoek van Test Aankoop.

 

http://www.test-aankoop.be/hightech/internet/nieuws/wij-bundelen-krachten-met-actiegroep-tegen-prijsverhogingen-telenet

 

http://www.test-aankoop.be/hightech/tv-s/nieuws/actie-telenet-mag-sd-box-niet-zomaar-afschaffen

 

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.2178576

 

http://www.hln.be/hln/nl/943/Consument/article/detail/2131990/2014/11/25/Test-Aankoop-kondigt-acties-aan-tegen-duurdere-Telenet-packs.dhtml

 

Geweldige acties dus, eerst een monopoly op de kabel bemachtigen door vele overnames, en het dan uitbuiten, en lak hebben aan je klanten.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn altijd de andere die zo duur zijn, nietwaar?

Hier een persbericht van de lancering van TV Vlaanderen (juni 2006), toen kostte TV Vlaanderen in het basisabonnement 8,95€. (bron : http://www.interactieve-digitale-tv.be/product_info.php?products_id=327)

Net iets later (augustus 2006) verhoogde Telenet zijn prijzen naar 140,91€/jaar of 11.74€/maand, de prijs ervoor was dus 11.27€. (http://www.interactieve-digitale-tv.be/product_info.php?products_id=327)

 

Ondertussen kost Telenet 16€/maand, en TV Vlaanderen in het goedkoopste abonnement 12.90€/maand.

TV Vlaanderen is in die periode dus 44% duurder geworden, en tegelijk zijn heel wat interessante zenders naar duurdere pakketten geduwd.

Bij Telenet is dat 42%. Tegelijk zijn daar weinig zenders uit het basisabonnement naar een duurder abonnement verdwenen.

 

Het is dus een fabeltje dat TV Vlaanderen zoveel goedkoper is, de prijs is sneller gestegen dan bij de kabel, en niet alleen dat, er zijn ook heel wat zenders naar duurdere abonnementen geduwd, zodat je minder waar voor meer geld krijgt.

Duidelijk dat u zich ook een oor laat aannaaien, bij TN komen zijn er altijd bijkomende kosten vooraleer je de beloofde zenders kan kijken (decoderen en opnemen).

En prijsverhogingen hebben al meermaals in het lopende jaar plaatsgevonden.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor die 16 € kan je nog steeds de digitale zenders niet decoderen, je hebt dan nog de huur of aankoop van een digibox of module nodig, wil je opnemen dan komt de dure digicorder in zicht, waarvan de kwaliteit ondermaats is en berucht is voor zijn vele defecten.

Met zo'n reactie begrijp ik dat je (als een van de weinigen waarschijnlijk) al je TV Vlaanderen-hardware gratis gekregen hebt, en zo te zien ook levenslang.

Met mijn Basic+-abonnenement kan ik mijn digitale zenders ook niet decoderen, heb ik al 2 decoders moeten kopen die trouwens toen een stuk duurder waren dan een Telenet Digicorder,

 

En als je analoog erbij haalt, zie ik dat ik al helemaal niet langer tijd hoef te spenderen op je reactie. Bij TV Vlaanderen heb ik dat niet...

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

16€/maand zonder hardware, dat is minder dan TV Vlaanderen Basic (16,90€/maand).

Lijkt mij eerder dat het TVV is dat altijd maar duurder wordt.

 

! Fout dat bevat enkel analoog signaal en de niet gecodeerde digitale kanalen , 5 a 6 zenders.

 Digitaal abo abo is vanaf 24,70 € per maand.

Zou je niet beter de waarheid vertellen, in plaats van de mensen te misleiden?

Je kunt wel degelijk voor 16€/maand digitale TV hebben.

Ik betaal iedere maand maar 16€/maand.

Reden : ik heb mijn HD digibox indertijd gekocht voor 99€.

Je kunt ook een HD digicorder kopen voor 249€, of een CI+ module voor 79€.

Dat jij prijzen van gekochte hardware zomaar samengooit bij je abonnementsprijs, is gewoon bedrog.

Of reken jij ook de prijs van je wagen bij een liter benzine?

 

En waarom zou je in vredesnaam alle mogelijke abonnementen moeten gaan nemen, en dat dan als de normale totaalprijs nemen?

Dat je bij TVV bij het duurste abonnement veel lager komt, is gewoon omdat ze veel minder in hun aanbod hebben.

Ga je bij CDS en neem je daar Film1 zul je ook al direct meer betalen.

 

Dus een full abo bij Telenet kost je dan 474,1 € om te starten

Maandelijks dok je dan 76,1 € af

En de vergeten we nog de vele opties die verborgen zitten, huur van films, Series......

 

 

Sinds wanneer is het huren van een film of een serie een verborgen kost?

Ik huur niets, dus ik betaal niets.

Misschien vind jij voeding ook een verborgen kost, dat je plots aan de kassa van de supermarkt staat en moet betalen voor je winkelkarretje.

Echt, zelden zo'n onnozele praat gehoord.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...