Ga naar inhoud


Nieuwe ontvangers voor TV Vlaanderen en Telesat beschikbaar.


Sprietje

Aanbevolen berichten

Ja, vanaf € 23,67 voor zo een stuk hardware.

 

Ik bedoel te zeggen, dat je tv toestel dan wel of geschikt moet zijn voor digitale ontvangst, of dat je voor elke tv een kabel settop box zult moeten hebben.

Bij de gecodeerde digitale zenders zal je verder die zenders moeten decoderen.

Ja, zoals de meeste TV's tegenwoordig (CI+ slot en DVB-C tuner), koop je dus "TV met een kaartje" voor.

Vergelijk dat eens met de nieuwe Orca.

Daar ga je niet meer kunnen sharen, maar bij de kabel kun je wel met één abonnement 4 TV's gebruiken door meerdere settop boxen te kopen of meerdere CI+ modules.

Voor het basisabonnement heb je dan alle zenders op alle TV's.

Wil je extra zenders, dan ben je beter af met set top boxen, want als je die interactief maakt kun je op alle TV's naar die extra zenders kijken, ook met één abonnement.

Dat wil ik dan wel eens zien met die Orca.

Dat wordt 1 CI+ module per TV, en een abonnement per TV...

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, zoals de meeste TV's tegenwoordig (CI+ slot en DVB-C tuner), koop je dus "TV met een kaartje" voor.

Vergelijk dat eens met de nieuwe Orca.

Daar ga je niet meer kunnen sharen, maar bij de kabel kun je wel met één abonnement 4 TV's gebruiken door meerdere settop boxen te kopen of meerdere CI+ modules.

Voor het basisabonnement heb je dan alle zenders op alle TV's.

Wil je extra zenders, dan ben je beter af met set top boxen, want als je die interactief maakt kun je op alle TV's naar die extra zenders kijken, ook met één abonnement.

Dat wil ik dan wel eens zien met die Orca.

Dat wordt 1 CI+ module per TV, en een abonnement per TV...

Weer verkeerde vergelijkingen. Om digitaal kabel tv te zien, moet de kabel aangesloten zijn "zonder" sper filter. Iemand die analoog kijkt, en een ci+ leent van een telenet klant, kan kijken. Geef je een ci+ aan iemand, die niet is aangesloten, noppes beeld. Bij kabelsignaal, kan je de tv signalen sperren dmv een filter, de zogenaamde buisfilter. Bij satelliet gaat dit niet op, en is het logisch, dat je per module moet betalen. Maar de eerste digitale tv avonturen bij tn, moest je voor elke decoder per pakket betalen. Als M7 wil concureren tegen telenet en proximus, dan zouden ze de netwerkaansluiting kunnen gebruiken om te controleren of de ontvangers thuis staan. Staan ze op hun thuis basis, beeld, staan ze enkele dagen op een andere plaats geen beeld, waar een wil is, is een weg. En net als bij TN, Zou de klant wel of niet moeten kunnen kiezen tussen deze oplossing of niet.

Als ik mijn geactiveerde ci+ uitleen aan een analoge tn klant, is er niks loos, want analoge tv en digitale basis tv hebben dezelfde prijs. Bij tvv, zou dit niet gaan, omdat de andere dan gratis zou kijken en dat zou ten nadele zijn van tvv.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

De discussie gaat er juist over dat je voor die 16 euro zonder verdere investering naar alle zenders kunt kijken, waarbij je bij TVV een duurder abonnement nodig zou hebben.

 

 

 

Cees, ik hoef toch niet uit te leggen dat je zonder apparatuur niet kan kijken naar de zenders van je abonnement.

Of dit nu via kabel of satelliet is, apparatuur zal je moeten hebben én betalen.

Bij de kabel kost de decoder 99 eurotjes en een decoder van M7 is wat duurder en kost 125 eurotjes met daarbij nog kosten van schotel en monteren/aansluiten.

De kosten van de satelliet hardware zijn daarmee ongeveer het dubbele van de kabel apparatuur.

Om nu de kosten van apparatuur voor kabel wel mee te wegen in de prijs en de kosten van apparatuur voor satelliet niet mee te wegen is appels met peren vergelijken.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer verkeerde vergelijkingen. Om digitaal kabel tv te zien, moet de kabel aangesloten zijn "zonder" sper filter. Iemand die analoog kijkt, en een ci+ leent van een telenet klant, kan kijken. Geef je een ci+ aan iemand, die niet is aangesloten, noppes beeld. Bij kabelsignaal, kan je de tv signalen sperren dmv een filter, de zogenaamde buisfilter. Bij satelliet gaat dit niet op, en is het logisch, dat je per module moet betalen. Maar de eerste digitale tv avonturen bij tn, moest je voor elke decoder per pakket betalen. Als M7 wil concureren tegen telenet en proximus, dan zouden ze de netwerkaansluiting kunnen gebruiken om te controleren of de ontvangers thuis staan. Staan ze op hun thuis basis, beeld, staan ze enkele dagen op een andere plaats geen beeld, waar een wil is, is een weg. En net als bij TN, Zou de klant wel of niet moeten kunnen kiezen tussen deze oplossing of niet.

Als ik mijn geactiveerde ci+ uitleen aan een analoge tn klant, is er niks loos, want analoge tv en digitale basis tv hebben dezelfde prijs. Bij tvv, zou dit niet gaan, omdat de andere dan gratis zou kijken en dat zou ten nadele zijn van tvv.

Ik ken heel dat verhaal, maar ik wil er nog maar eens mee aantonen hoe TVV zelf alle voordelen van haar technologie schrapt, en de klant met de nadelen zal overblijven.

Sharen binnenshuis, wat een oplossing was voor dit probleem, zal niet meer kunnen.

Mocht het wel nog kunnen, dan kun je je de vraag stellen waarom heel die nieuwe techologie dan wel nodig was.

We gaan er dus vanuit dat Smartwi, intern sharen niet meer kunnen voor de huis-, tuin- en keukengebruiker.

Dan heb je dus een situatie, dat precies omwille van die controle een TVV kijker op elke TV of elk toestel waar hij mee kijkt een abonnement mag nemen, en dan nog met de beperking dat hij maar één zender tegelijk kan decoderen.

Daarmee wordt TVV dan nog duurder dan het al is.

 

Als ze wel controle willen via de IP aansluiting, dan zit je met het probleem van de gebruikers die hun abonnement meenemen naar een andere locatie (de kampeerders, waar TheParasol zo trots mee uitpakte).

Kamperen zegt mij totaal niets, maar elk zijn meug.

Maar die gaan dan dus op hun vakantiebestemming aankomen, en vermits er een paar dagen geen contact geweest is, geen beeld...

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel content mag in het buitenland niet bekeken worden.

Je buitenlands IP adres verraad dat je niet in je thuisland kijkt en dan heeft het geen zin om je decoder te verkassen.

Oke, er zijn trucjes om het IP adres aan te passen naar het land van herkomst maar dat zal niet voor iedereen gegeven zijn.

Bovendien ga je dan al snel het illegale pad op.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom schreef ik ook: "En net als bij TN, Zou de klant wel of niet moeten kunnen kiezen tussen deze oplossing of niet.".

En als we het over een iets wel zijn, dan is het, dat de bal ligt aan het kamp van TVV.

Maar het allermooiste zou zijn, dat de kabel wordt opengegooid, betaalbare prijzen voor doorgifte, en dat tvv, zich niet richt op een tak.

Voor kampers, zou het ideaal zijn, mocht tvv actief zijn op zowel kabel als satelliet, en een uhd ontvanger uitbrengen met een dvb-c en dvb-s tuner. Thuis alle voordelen van een abonnement, en als ze gaan kamperen, dan gewoon meenemen, en daar overschakelen op satelliet. Er zijn genoeg technische oplossingen, dat dan tijdelijk een kaart het abonnement geeft op de ontvanger die dvb-s ontvangt.

En wie toch beiden thuis geeft, geen toren van bakjes.

De technologie is er, enkel TVV moet het willen inzien en niet enkel €-tekens willen zien.

En ik heb al een oplossing gezien, dat er ėėn centraal punt is, en daar word naar elk toestel, zelfs mobiel mee bediend. Dus een soort server ontvanger waar 1 kaart nodig is, en waar zelfs een externe hdd aan kon hangen. Dacht zoiets gezien te hebben bij adb.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel content mag in het buitenland niet bekeken worden.

Je buitenlands IP adres verraad dat je niet in je thuisland kijkt en dan heeft het geen zin om je decoder te verkassen.

Oke, er zijn trucjes om het IP adres aan te passen naar het land van herkomst maar dat zal niet voor iedereen gegeven zijn.

Bovendien ga je dan al snel het illegale pad op.

Ok, maar dan betekent dat dat ze alle kijkers in het buitenland in de toekomst ook kwijt zijn?

Terwijl ik hier altijd te horen krijg dat ze geen klanten gaan verliezen, dat hun grootste groep in Spanje of Frankrijk zit.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom schreef ik ook: "En net als bij TN, Zou de klant wel of niet moeten kunnen kiezen tussen deze oplossing of niet.".

En als we het over een iets wel zijn, dan is het, dat de bal ligt aan het kamp van TVV.

Maar het allermooiste zou zijn, dat de kabel wordt opengegooid, betaalbare prijzen voor doorgifte, en dat tvv, zich niet richt op een tak.

Inderdaad, mag van mij gerust gebeuren.

Mobistar erop bijv. , en dan alle zenders die in beide basisabonnementen zitten, onversleuteld erop zetten.

Ik vrees alleen dat het bij dromen zal blijven.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, maar dan betekent dat dat ze alle kijkers in het buitenland in de toekomst ook kwijt zijn?

Terwijl ik hier altijd te horen krijg dat ze geen klanten gaan verliezen, dat hun grootste groep in Spanje of Frankrijk zit.

 

Hoeft niet, een klein uitgekleed pakket tegen een absurd hoge prijs kan voort bestaan.

Vakantiegangers nemen toch geen uitgebreid pakket voor een paar weken vakantie, die gaan wel wat anders doen dan Tv kijken en nemen genoegen met de publieke en een enkele commerciële zender.

Niet meer interessant om illegaal te sharen via illegale pay servers. Dus dat probleem is opgelost.

De overwinteraars en expats in zuid Europa kunnen geen kant op, die betalen toch wel als ze nog iets van TV willen zien van hun thuisland.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeft niet, een klein uitgekleed pakket tegen een absurd hoge prijs kan voort bestaan.

Vakantiegangers nemen toch geen uitgebreid pakket voor een paar weken vakantie, die gaan wel wat anders doen dan Tv kijken en nemen genoegen met de publieke en een enkele commerciële zender.

Niet meer interessant om illegaal te sharen via illegale pay servers. Dus dat probleem is opgelost.

De overwinteraars en expats in zuid Europa kunnen geen kant op, die betalen toch wel als ze nog iets van TV willen zien van hun thuisland.

Ik dacht dat dat eerder programma per programma geregeld werd?

En dat daarom een zender als BVN maar een heel beperkt programma uitzendt.

Een film zou al een probleem zijn, die zie je toch niet op BVN?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

BVN op de 19.2 kost ze verder niks. Maar het is zo gesteld als het 30 euro kost betalen ze 30 euro, als het 50 euro kost betalen ze 50 euro.

Als er 's avonds niet wat te loeren valt dan moet je verplicht met elkaar praten of spelletjes doen en das veel erger ;)

 

Er is tegenwoordig geen keuze meer uit een klein pakket maar je wordt verplicht direct minimaal 30 zenders af te nemen doordat Den Haag daar zich tegenaan heeft lopen te bemoeien.

Het beste was dat je per kanaal kunt abonneren en afrekenen. Technisch kan dat al maar daar werken ze niet aan mee want dan worden die pulp zenders in no time de nek omgedraaid. Ik gok zo dat die meuk zenders de providers een zak geld toeschuift ipv dat de provider de zenders betaald om het te mogen uitzenden.

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

BVN op de 19.2 kost ze verder niks. Maar het is zo gesteld als het 30 euro kost betalen ze 30 euro, als het 50 euro kost betalen ze 50 euro.

Als er 's avonds niet wat te loeren valt dan moet je verplicht met elkaar praten of spelletjes doen en das veel erger ;)

 

Er is tegenwoordig geen keuze meer uit een klein pakket maar je wordt verplicht direct minimaal 30 zenders af te nemen doordat Den Haag daar zich tegenaan heeft lopen te bemoeien.

Het beste was dat je per kanaal kunt abonneren en afrekenen. Technisch kan dat al maar daar werken ze niet aan mee want dan worden die pulp zenders in no time de nek omgedraaid. Ik gok zo dat die meuk zenders de providers een zak geld toeschuift ipv dat de provider de zenders betaald om het te mogen uitzenden.

Dat snap ik, maar mogen ze dat pakket dan verkopen in pakweg, Spanje ?

Zijn daar de rechten voor in orde, dan?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Cees, ik hoef toch niet uit te leggen dat je zonder apparatuur niet kan kijken naar de zenders van je abonnement.

Of dit nu via kabel of satelliet is, apparatuur zal je moeten hebben én betalen.

Bij de kabel kost de decoder 99 eurotjes en een decoder van M7 is wat duurder en kost 125 eurotjes met daarbij nog kosten van schotel en monteren/aansluiten.

De kosten van de satelliet hardware zijn daarmee ongeveer het dubbele van de kabel apparatuur.

Om nu de kosten van apparatuur voor kabel wel mee te wegen in de prijs en de kosten van apparatuur voor satelliet niet mee te wegen is appels met peren vergelijken.

Ik begrijp, dat in de Belgische situatie je als huiseigenaar je kabelnet kabel aan moet bieden tot aan de rooilijn, die kosten moet je dan ook meerekenen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt zzzzzz

BVN mag alleen eigen productie uitzenden.

 De rechten van uitzending liggen bij de publieke omroepen van België en Nederland.

Voor andere content, films en dergelijke moet er betaald worden.

 

@theparasol.

Wetgeving in Nederland gaat niet op voor België en daar gaat het nu over.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment vast nog niet, maar dat gaat toch wel gauw veranderen want de EU is daar al mee bezig dat die content providers straks niet meer per regio/land kunnen uitmelken. Abonnementen mogen sinds recent nu ook europa breed verkocht worden. Nog niet elke provider doet dat maar er zijn al stapjes gemaakt in de goede richting.

 

 


Wetgeving in Nederland gaat niet op voor België en daar gaat het nu over.

 

Is ook weer waar, even niet bij stilgestaan!

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...