Ga naar inhoud


Nieuwe ontvangers voor TV Vlaanderen en Telesat beschikbaar.


Sprietje

Aanbevolen berichten

Ik begrijp, dat in de Belgische situatie je als huiseigenaar je kabelnet kabel aan moet bieden tot aan de rooilijn, die kosten moet je dan ook meerekenen.

 

Hoe het in Belgje gesteld is met de kabel aansluiting weet ik niet.

Ik vermoed niet veel anders dan in Nederland. Koop je een (nieuwbouw) woning is de prijs inbegrepen bij de prijs van de woning.

Net als gas/ elektra en of stadsverwarming en telefoonlijn.

Je moet er toch niet aan denken dat jan en alleman maar zelf installaties gaat aanleggen. De verzekerings premie voor eigen woning bezit exploderen dan en niet alleen de premie ben ik bang.

Voor huurwoningen is het van hetzelfde laken en pak.

 

De leidingen liggen er, ja zelfs een riolering.

Of je er gebruik van maakt is je eigen keus.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik begrijp, dat in de Belgische situatie je als huiseigenaar je kabelnet kabel aan moet bieden tot aan de rooilijn, die kosten moet je dan ook meerekenen.

Man, je bent precies nog wanhopiger dan die Tripleboy om het licht van de zon te ontkennen.

Wat ga je er nog allemaal bijsleuren?

Het autootje waarmee je naar de winkel rijdt om je ontvanger te gaan halen?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe het in Belgje gesteld is met de kabel aansluiting weet ik niet.

Ik vermoed niet veel anders dan in Nederland. Koop je een (nieuwbouw) woning is de prijs inbegrepen bij de prijs van de woning.

Net als gas/ elektra en of stadsverwarming en telefoonlijn.

Je moet er toch niet aan denken dat jan en alleman maar zelf installaties gaat aanleggen. De verzekerings premie voor eigen woning bezit exploderen dan en niet alleen de premie ben ik bang.

Voor huurwoningen is het van hetzelfde laken en pak.

 

De leidingen liggen er, ja zelfs een riolering.

Of je er gebruik van maakt is je eigen keus.

 

Als je in Belgie een nieuwbouw woning koopt moet je er rekening mee houden dat je zelf moet zorgen voor een gas- electriciteit- telefoon/internet/kabelaansluiting.  En die dus ook zullen gefactureerd worden.  Sommige firma's zullen wel de rompslomp voor U uitvoeren, maar U krijgt wel degelijk de rekening gepresenteerd.  (ze rekenen de kosten gewoon door).

 

Dat is de realiteit.

 

Willy

 

PS:  bij de aankoop van een bestaande woning, bestaan de nutsvoorzieningen meestal en is er verder geen probleem.

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een huis gehuurd zonder telefoonaansluiting dus geen koperparen in huis. Als ik afnam bij derden, dan moest ik alle kosten betalen om die binnen te trekken. Ging ik rechtstreeks bij hen, dan was dit 0€.

En iemand wilde dan kabel binentrekken, maar zag het niet zitten om daarvoor 1500€ neer te tellen, en dan had hij gelukkig de oplossing bij Tvv.

En ondanks, dat tvv niks goed doe, zie ik toch bij momenten mensen een schotel instaleren. Ik kan natuurlijk niet weten of het voor tvv is, een extra aanvulling, of mensen die vanuit hun land hun zenders willen volgen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Man, je bent precies nog wanhopiger dan die Tripleboy om het licht van de zon te ontkennen.

Wat ga je er nog allemaal bijsleuren?

Het autootje waarmee je naar de winkel rijdt om je ontvanger te gaan halen?

En waar haal jij de wijsheid vandaan dat je als enige al weet hoe Orca en de bijhorende Ontvangers en of Module gaan werken, laat staan welke mogelijkheden ze gaan bieden.

Dit zuig je zomaar uit je duim, dit is dure pure desinformatie die je rondstrooit.

 

Jij betaalt dus je 16€ elke maand en al de rest is bij jou zomaar uit lucht gevallen, activatie, installatie, huur of aankoop ontvanger en afschrijving van deze, bij jou is dat allemaal blijkbaar lucht.

Als hier bij iemand die bv al jaren analoog kijkt en beslist over te stappen op digitaal van TN, zal daar ook niet zomaar beeld verschijnen, daarvoor moet ook een technicus langs komen, en kassa dus.

Om digitaal kabel tv te zien, moet de kabel aangesloten zijn "zonder" sper filter, dit kan je niet zelf uitvoeren.

 

Zo had je in kort verleden ook al die wijsneuzen dat Sky in Duitsland verhaal over zou zijn op de Linux ontvangers, wat blijkt nu is dat de Recente Enigma Images daar vrolijk mee om kunnen gaan.

Immers de cardshare business shared nu al Sky-HD, daarvan werd ook gezegd dat het onmogelijk was.

 

Vergeet niet dat de TN boxen veel beperkingen inhouden, weinig mogelijkheden en Closed Source zijn, veel verbruiken, veel defecten hebben, je moet dan al geen diploma hebben om te weten dat je dergelijke spullen beter niet aanschaft, eenmaal uit garantie kan je ze zomaar weggooien.

 

Ervaren gebruikers geven dan ook de raad deze te huren, zodat ze bij defect kunnen omgeruild worden, ook ben je dan natuurlijk je opnames kwijt want zitten hopeloos vast in de box.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken heel dat verhaal, maar ik wil er nog maar eens mee aantonen hoe TVV zelf alle voordelen van haar technologie schrapt, en de klant met de nadelen zal overblijven.

Sharen binnenshuis, wat een oplossing was voor dit probleem, zal niet meer kunnen.

Mocht het wel nog kunnen, dan kun je je de vraag stellen waarom heel die nieuwe techologie dan wel nodig was.

We gaan er dus vanuit dat Smartwi, intern sharen niet meer kunnen voor de huis-, tuin- en keukengebruiker.

Dan heb je dus een situatie, dat precies omwille van die controle een TVV kijker op elke TV of elk toestel waar hij mee kijkt een abonnement mag nemen, en dan nog met de beperking dat hij maar één zender tegelijk kan decoderen.

Daarmee wordt TVV dan nog duurder dan het al is.

 

Als ze wel controle willen via de IP aansluiting, dan zit je met het probleem van de gebruikers die hun abonnement meenemen naar een andere locatie (de kampeerders, waar TheParasol zo trots mee uitpakte).

Kamperen zegt mij totaal niets, maar elk zijn meug.

Maar die gaan dan dus op hun vakantiebestemming aankomen, en vermits er een paar dagen geen contact geweest is, geen beeld...

Zoals steeds ga je veel te veel uit van je eigen veronderstellingen, die je dan als de waarheid hier probeert door te persen, gelukkig zijn er nog leden die het door hebben.

Stop dan eens met , ik ga er vanuit enz ......, breng feiten aan die onderbouwd zijn en bewezen.

Het slaat nergens op, en toekomst voorspellen is een zeer gewaagde activiteit waarvoor ik niet teken, laat staan het waardeer dat anderen zich hier mee bezig houden.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in Belgie een nieuwbouw woning koopt moet je er rekening mee houden dat je zelf moet zorgen voor een gas- electriciteit- telefoon/internet/kabelaansluiting.  En die dus ook zullen gefactureerd worden.  Sommige firma's zullen wel de rompslomp voor U uitvoeren, maar U krijgt wel degelijk de rekening gepresenteerd.  (ze rekenen de kosten gewoon door).

 

Dat is de realiteit.

 

Willy

 

PS:  bij de aankoop van een bestaande woning, bestaan de nutsvoorzieningen meestal en is er verder geen probleem.

 

Dat is in Nederland dus niet anders, de kosten zitten hier echter bij de bouw inbegrepen.

De utiliteit bouw kan je beter direct bij de nieuwbouw uit laten voeren, dan zijn de kosten van installatie nog betaalbaar.

Op een later tijdstip kan het alleen maar duurder worden.

De vuistregel is dat woningen zonder voorzieningen minder waard zijn.

Een flatwoning zonder kabel aansluiting én een schotelverbod maakt TV kijken er niet makkelijker op....

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

in belgie heeft 99% van de huizen kabel of telefoon

je neemt kabel tv = instellen is gratis abbo =182€ per jaar

je neemt internet = activatie 50€ abbo 27€ pm

je neemt digitale tv bij telenet = eenmalig aankoop 69.9€

en dat is alles

aangepast door dageraad

nooit te oud om te leren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een huis gehuurd zonder telefoonaansluiting dus geen koperparen in huis. Als ik afnam bij derden, dan moest ik alle kosten betalen om die binnen te trekken. Ging ik rechtstreeks bij hen, dan was dit 0€.

En iemand wilde dan kabel binentrekken, maar zag het niet zitten om daarvoor 1500€ neer te tellen, en dan had hij gelukkig de oplossing bij Tvv.

En ondanks, dat tvv niks goed doe, zie ik toch bij momenten mensen een schotel instaleren. Ik kan natuurlijk niet weten of het voor tvv is, een extra aanvulling, of mensen die vanuit hun land hun zenders willen volgen.

Je kunt het toch wel een beetje weten aan de manier waarop de schotel gericht staat.

23.5°E is toch een andere richting dan iemand die naar Turksat kijkt (42°E)​

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn geen gissingen, Tripleboy.

Zoek jij maar eens een CI(+) module waarmee je meerdere streams tegelijk kunt decoderen op meerdere transponders, en zoek dan eens een ontvanger die dat ondersteunt.

Maar goed, de TVV ontvangers, die zo beperkt zijn als wat, die gaan dat plots allemaal kunnen.

Blijf maar in je eigen verzinsels geloven.

De rest weet wel beter.

 

Die sperfilter is ook alleen als de vorige eigenaar de kabel heeft laten afsluiten.

Anders is het een kwestie van administratie.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stop eens met dingen te beweren die ik niet geplaatst heb, ik verzin dit allemaal niet, u beweert dat terwijl het er niet staat.

 

Telenet sluit bij verhuis of leegstand af.

 

Ik heb niet eens TVV  ontvangers, en beweer er ook niets over, daar kom jij te pas en te onpas mee af.

 

En u kan absoluut niet weten wat de Orca modules gaan inhouden, vermits TVV over dergelijke zaken nooit communiceert, wat de mulitiroom mogelijkheden zullen zijn is nog niets over bekend, elke uitspraak hierover is voorbarig en enkel speculatie.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mis, telenet gaat niet zomaar een filter plaatsen. Ik ken er die al 3 jaar analoog zien, zonder een cent te betalen.

Telenet heeft vorige eigenaars van de kabel tv overgenomen, en volgens mij weten ze niet waar wel een betalende klant is of niet. Had ik geen internet genomen, kijk ik net zoals de vorige huurder analoge tv zonder te betalen..

En wat betreft die schotel zal ik wel het verschil zien tussen astra3 en turksat op het oog, maar niet tussen astra en hotbird,waar ook inwijkelingen hun schotel op uitrichten.

Als hier iemand kabeltv opzegt, of telenet niet meer betaald, zal deze eerst iemand moeten thuis vinden om een sper filter te plaatsen. Telenet kan niet bij de aansluitdoos, waar we op aangesloten zijn. Of ze met politie en slotenmaker binnenmogen, dat weet ik niet.

Maar zolang men geen orca module in de hand heeft om te testen, zijn voorspellingen moeillijk. Maar ėėn ding is zeker. Van al hetgene we genoten hebben, kunnen ze niet meer afnemen, en van wat nu nog kan er goed van profiteren.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb eens proberen op te zoeken wat een kabel aansluiting kost.

Dit is niet zo eenvoudig te vinden.  Maar gratis zal het niet zijn:

 

De aftakkabel verbindt het dichtstbijzijnde Telenet-distributiepunt in je straat met de basisopstelling in je huis. Je moet de aftakkabel zelf voorzien en (laten) plaatsen. Hij moet uit 1 stuk bestaan.

Bepaal waar de Telenet-installateur je basisopstelling moet plaatsen

Houd er rekening mee dat:

  • de aftakkabel je huis binnenkomt op de plaats van de basisopstelling
  • de plaats niet vochtig mag zijn
  • dat er op de muur minstens 40 op 50 centimeter vrij is
  • er 3 geaarde stopcontacten voorzien zijn
Goed om te weten
  • De basisopstelling komt het best in een berging of garage, bij de meters voor elektriciteit, water en aardgas.
  • In een kruipkelder kunnen we geen basisopstelling plaatsen.
  • In een appartementencomplex wordt de basisopstelling altijd geplaatst in een afgesloten/private ruimte, nooit in een gemeenschappelijke ruimte.
    Voorzie een coaxkabel vanaf de plaats waar de aftakkabel het gebouw binnen komt tot aan de ruimte waar de basisopstelling moet komen (berging of andere).
Zie je grijze kastjes in je straat?
1433830596218.png

Ze staan op de scheiding met je buur, aan de stoeprand of enkele huizen verderop.

  • Meet de afstand van het dichtstbijzijnde kastje tot de plaats waar je Telenet-basisopstelling komt
  • Tel 3 meter bij die afstand. Dat is de lengte die je nodig hebt.
  • Het gedeelte van de kabel dat op je eigen terrein (bv: je voortuin) loopt, leg je:
    • in een buis van 40 mm doorsnede, op een diepte van minimum 60 cm.
    • tot aan de rand van je tuin én zo dicht mogelijk bij het distributiepunt.
  • Het resterende stuk dat naar het distributiepunt gaat, laat je in je voortuin liggen.
    • Telenet plaatst de aftakkabel op de openbare weg en zal, indien nodig, de graafwerken daarvoor uitvoeren. Dat gebeurt vóór onze installateur langskomt.
    • Bel ons minstens 6 weken vóór je je huis intrekt!

 

Geen enkele prijsopgave vermeld.  Maar ik ben ervan overtuigd dat e.e.a. niet gratis zal zijn.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

En indien ze u niet afgesloten hebben en je kan een digibox bemachtigen van een TN klant die hem b.v. niet meer gebruikt maar nog altijd actief is of actief laten maken op die klant zijn naam, kan je zelfs digitaal kijken, gratis en voor niets. Toch mooi van TN niet? Lol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...