Ga naar inhoud


Nieuwe ontvangers voor TV Vlaanderen en Telesat beschikbaar.


Sprietje

Aanbevolen berichten

Die situatie met de kabel is in Nederland niet anders.

Een opgezegd abonnement op een adres wordt jarenlang nog voorzien van signaal.

 

@Kabeltje 87

 

De kosten verschillen van geval tot geval. Een vrijstaand huis zal duurder zijn per aansluiting dan een flatgebouw met tig aansluitingen.

De bouwer van datzelfde flatgebouw krijgt geen vergunning om te bouwen als hij de woningen niet van de noodzakelijke nuts voorzieningen voorziet tijdens de bouw. Ik schreef het al eerder, maar blijkbaar wil men liever iets anders horen of geschreven zien, de prijs van de nuts voorzieningen zit verwerkt in de prijs van de woning.

Dat is handjeklap tussen bouwer en opdrachtgever, daar komt geen eindgebruiker aan te pas.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Kabeltje 87

 

De kosten verschillen van geval tot geval. Een vrijstaand huis zal duurder zijn per aansluiting dan een flatgebouw met tig aansluitingen.

De bouwer van datzelfde flatgebouw krijgt geen vergunning om te bouwen als hij de woningen niet van de noodzakelijke nuts voorzieningen voorziet tijdens de bouw. Ik schreef het al eerder, maar blijkbaar wil men liever iets anders horen of geschreven zien, de prijs van de nuts voorzieningen zit verwerkt in de prijs van de woning.

Dat is handjeklap tussen bouwer en opdrachtgever, daar komt geen eindgebruiker aan te pas.

 

Dan is dat misschien het geval bij de gevallen die U kent.  Ik ken nochtans recente kopers van appartementen die dat ook dachten, maar anders ervaarden.

De nutsvoorzieningen moeten voorbereid zijn.  Maar de actuele aansluiting moesten ze toch zelf regelen (en apart betalen).

 

Willy

 

PS:  de project ontwikkelaar wilde wss zo zijn prijs iets lager maken.  En vergat dit natuurlijk te vermelden.

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

En indien ze u niet afgesloten hebben en je kan een digibox bemachtigen van een TN klant die hem b.v. niet meer gebruikt maar nog altijd actief is of actief laten maken op die klant zijn naam, kan je zelfs digitaal kijken, gratis en voor niets. Toch mooi van TN niet? Lol.

Je zal enkel het basis pakket ontvangen, als die bij een andere klant staat ingeschreven, ook al heeft die extra betalende pakketten.

Na 5 dagen gaat die naar het basis pakket, en zal die continu zeuren over het interactief maken van de decoder.

Dat is het grote verschil bij TVV. Bij TVV, moet je per tv betalen, omdat ze niet kunnen controleren waar de kaart zich bevind (idem voor het tn product tv met een kaartje). Aangezien het analoog en basis digitaal pakket dezelfde prijs is, zal die decoder het basispakket weergeven op ieder actief kabelsignaal. Maar bij de kabelaar kunnen ze wel een sperfilter steken, maar TVV niet.

TVV, zou ook met hun nieuwe decoders kunnen controleren of ze thuis staan, en één abbo verrekenen per adres. Dat zou TVV al veel aantrekkelijker maken. Willen ze dat niet, dan neem je maar een ci+ of betaal je per decoder.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hoeven niet bij binnen te zijn om je af te sluiten, dat kunnen ze op straat in een van die kastjes van ze, heb ik al meermaals zien gebeuren.

 

Poosje geleden was er een dame in de wijk die al jaren gratis analoog keek, tot ze haar vriend eruit gooide, die ging dan doodleuk TN op de hoogte brengen van dit feit, met gevolg afgesloten binnen de week, en een gepeperde factuur er boven op, en niemand was binnen de woning geweest.

 

Die viel uit de lucht zeg,

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wel, en ik kom later met foto bewijs.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De Belgische situatie met betrekking tot het aanleggen van nutsvoorzieningen verschilt wezenlijk t.o.v. de Nederlandse.

Vandaar dat ik eerder, toen men stelde dat je voor satelliet een schotel moest plaatsen en voor kabel geen kosten had,ik dit punt aanstipte.

Dat heeft niets te maken met het wanhopig aanslepen van zaken, maar met de realiteit.

 

Deze hele discussie draait om het punt of je met een abonnement van 16 euro nog wat,  alle zenders op de kabel kunt zien uit je pakket.

Laat iedereen maar zijn eigen conclusie trekken, na 21 pagina's discussie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tn moet inderdaad niet binnenkomen om het signaal af te sluiten.

Dit gebeurd aan de paal, of aan het kastje bij de straat.

 

Ik heb nog ong. een half jaar gratis naar het analoge (en digitale) signaal kunnen kijken na het opzeggen van mijn abonnement.

Toen ging mijn buurvrouw naar het rusthuis en stond het huis leeg en mijn buurman schakelde terug over van Proximus naar telenet.

Anders had ik waarschijnlijk nog veel langer het signaal kunnen ontvangen.

 

Ik heb het nooit op Telenet staan gehad, maar als we alles eens goed bekijken moet ik toch toegeven dat Telenet toch beterkoop is dan TVV.

Zeker gezien de interessantere thema zenders en de Vlaamse versies van o.a. Discovery, NG....

Want op TVV gen vlaamse muziekzenders, geen platteland TV geen Njam en ga zo maar door.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook bij Proximus en Scarlet, als je enkel een schotel neemt voor TVV dan is het wat overkill, echter met de satelliet heb nog zoveel meer dat je kan binnenhalen, en daar ligt een wereld open.

Verder heb je state of the art ontvangers tot je beschikking die heel wat meer kunnen dan een TN of Proximus bakje.

Dit alles heeft zijn prijs, maar als je aan de opties begint bij TN of Proximus schiet de factuur ook pijlsnel omhoog.

 

Vele mensen beperken zich enkel tot kijken en wat opnemen, maar voor mij is dat onvoldoende, de mogelijkheden van hun kastjes laten ook te wensen over.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste jeevanhoof je ken er niets van ik heb tvv op tn heb je zenders dat tvv niet hebt en op tvv heb zenders dat tn niet heb en goedkoper is tn zeker niet ben daar weg  op gewoon bassis is tvv wel goedkoper maar als je filmnet wil dan moet je naar tn gaan maar je zult ervoor betalen ook kijk een goed naar de site van tvv welke zenders die je heb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel bij Proximus als bij Scarlet kan je films, series, sport en meer huren, zie hun site maar eens.

 

Bij TVV komt dat ook in zicht volgend jaar, streaming kan nu al.

 

Scarlet meldt:

Video op aanvraag

Geniet van een ruim aanbod aan films, series en concerten zonder je luie zetel te verlaten. Een film huren kan al vanaf 2,99 €

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wel, en ik kom later met foto bewijs.

Hieronder zie je 2 foto's, waar de aansluitpunten zitten van telenet voor het gebouw:

post-40019-0-30060200-1447093609.jpg

post-40019-0-64393500-1447093630.jpg

Deze ruimte zit in de algemene delen en is "enkel" toegankelijk voor huurders, eigenaar(s?) en de technieker. Telenet heeft van deze deur geen sleutel, en er hangt ook niet zoals in vele appartementen een sleutelkluis waar een loper inhangt, die bepaalde diensten van deze wel een sleutel heeft.

Ook een eventuele ex huurder, kan een sleutel hebben, als ze die vergeten af te geven hebben.

Als telenet hier een klant wilt afsluiten, dan moet er iemand van bovengenoemd (met uitzondering van een ex huurder) de voordeur openen. Is er niemand thuis, of doen ze niet open, dan zal telenet moeten terugkeren, tenzij ze het recht hebben, om de politie met slotenmaker erbij te halen.

Als ze gans het aansluitpunt buiten afsluiten, dan hebben ze een probleem, want dan kunnen betalende klanten geen gebruik meer maken van hun diensten.

En proximus/scarlet is momenteel de enige provider, die absoluut geen hardware van derden toelaat.

De evolutie zal uitwijzen, wat er verder zal gebeuren. En dat er nog veel zal gebeuren, das zeker, de economie moet toch draaien? :confused:  :grin:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Belgische situatie met betrekking tot het aanleggen van nutsvoorzieningen verschilt wezenlijk t.o.v. de Nederlandse.

Vandaar dat ik eerder, toen men stelde dat je voor satelliet een schotel moest plaatsen en voor kabel geen kosten had,ik dit punt aanstipte.

Dat heeft niets te maken met het wanhopig aanslepen van zaken, maar met de realiteit.

 

Deze hele discussie draait om het punt of je met een abonnement van 16 euro nog wat,  alle zenders op de kabel kunt zien uit je pakket.

Laat iedereen maar zijn eigen conclusie trekken, na 21 pagina's discussie.

 

De abonnement kosten zijn € 16,- en niet 16 euro nog wat want dan betaal je meer dan € 16,-- en dát is niet het geval.

 

Dat de nuts aansluitingen in Nederland en België verschillen zal ongetwijfeld zo zijn. Uitzonderingen bevestigen de regel ook in Nederland.

Waar het om draait is dat de kabel er ligt, daar kan je geen invloed op uitoefenen op een enkele uitzondering daargelaten. 

Als je geen gebruik maakt van de kabel en voor satelliet kiest betaal je nog steeds voor de nuts voorziening en maak je dubbele kosten.

Je betaald dan voor de kabelaansluiting en daarboven op betaal je voor de satelliet. Je betaald dan 2x voor je aansluiting.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie je dat in je glazen bol.?

Heb ik niet wel internet net als u,

 

Interactieve hd-ontvanger

Onze nieuwe hd-ontvanger is uitgerust met een RAM geheugen dat toelaat live programma's tot 30 minuten lang te pauzeren. Ook ons filmaanbod is beschikbaar op deze ontvanger. 

Ontdek een uitgebreid filmaanbod op aanvraag met elke week nieuwe premières en blockbusters. Betaal per film in onze videotheek of ga voor een onbeperkte toegang tot onze erotheek. 

De set omvat de ontvanger met kaart, antenne 64 cm, bevestiging, coax kabel en lnb.

In detail:

  • Kijk in high definition
  • Live pauzeren en terugspoelen tot 30 min
  • Toegang tot filmcatalogus
  • Ouderlijk toezicht voor 18+ kanalen
  • Programmagids
  • Verbruikt minder dan 1W in stand-by

In de doos:

  • MZ-101 interactieve hd-ontvanger met smartcard
  • Afstandsbediening met 2X AAA-batterij
  • Schotel met ontvangstkop DUO LNB Quad
  • Muurbeugel + Montagemateriaal
  • Coaxkabel van 20 m, HDMI -en SCART-kabel
  • Handleiding

m7-mz-101.jpg

Glazen bol dus overbodig, enkel de feiten even weergeven.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook bij Proximus en Scarlet, als je enkel een schotel neemt voor TVV dan is het wat overkill, echter met de satelliet heb nog zoveel meer dat je kan binnenhalen, en daar ligt een wereld open.

Verder heb je state of the art ontvangers tot je beschikking die heel wat meer kunnen dan een TN of Proximus bakje.

Dit alles heeft zijn prijs, maar als je aan de opties begint bij TN of Proximus schiet de factuur ook pijlsnel omhoog.

 

Vele mensen beperken zich enkel tot kijken en wat opnemen, maar voor mij is dat onvoldoende, de mogelijkheden van hun kastjes laten ook te wensen over.

Satellietkijkers hebben niet alleen bij Ultra HD, maar ook bij HD een streepje voor. Zo is de Franse nieuwszender BFM TV HD alleen via de satelliet in Nederland en Vlaanderen te bekijken.

 

Zie ook Totaal TV

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...