Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ben wat aan het knoeien met de snelheid van mijn internet verbinding. Ik gebruik een 56k6 inbel modem met XP. Verder heb ik zo'n internet versneller draaien van webroot software. Die rommelt wat in je registry. Merk er echter weinig van.

Nu heb ik net zo'n site bekeken waarmee je de snelheid van je verbinding kan testen door een bestandje te downloaden. Daar kwam 4,5 Kb/s uit. Dat kan natuurlijk best kloppen als je weet dat de inbelverbinding nu verbonden is met 44,0 kbps.

Wat ik nu niet snap is dat Windows Taakbeheer onder tabblad netwerk aangeeft dat ik met 44 kBBps ben verbonden en dat het netwerkgebruik niet boven de 25% uit komt. Wat betekent dit en wat zou ik kunnen doen om dat te verbeteren (als dat al mogelijk is)?

Thnx

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Ik snap het ff niet...?

Wat heeft je netwerk met je inbelverbinding te maken?

Voor een 56k modem zou je met een optimale vebinding ongeveer 56:8= 7KBps

kunnen halen (1 KBps = 8 Kbps).

Helaas bestaat er geen optimale analoge verbinding omdat je afhankelijk bent van verschillende faktoren als; kwaliteit van je telefoonlijn, gebruikte apparatuur van de telefoon maatschappij, het aantal aansluitingen in huis, switches etc...

Ik denk dat je aardig goed zit tussen de 44 en 50Kbps

There are 10 kinds of people in the world.

Those who understand binary numbers and those who don't.

Geplaatst:

Onder XP heeft taakbeheer een tabblad "Netwerk". Dat toont een grafiekje van mijn netwerkbelasting en een grafiekje van mijn inbelverbinding belasting. Twee onder elkaar dus. De belasting van mijn inbelverbinding komt zelden aan de 100% maar is meestal stabiel op 25%.

Wat ik daar dan van begrijp is de ik wel een verbinding heb van 44kbps maar dat daar maar in 25% van de tijd pakketjes doorkomen en dat er dus 75% van de tijd niets gebeurd. Klopt dat?

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

@ Psychosammie

Kan perfect waar zijn ... eerst even nachecken welke verbinding windows in het begin weergeeft, indien het zo is dat je geen "volle" verbinding hebt (v90+) als uw modem het aankan, dan moet je dringend nachecken of uw tel. kabeltje van goede kwaliteit is, niet te lang is en niet te veel storing op uw lijn is om een zo goed mogelijke connectie te hebben. (gebruik ook niet te veel tussenstukken en convertors)

Het kan natuurlijk ook bij uw provider liggen ...

Succes ...

Greetz

Pinneke

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen