Ga naar inhoud


iCloud sync bladwijzers Safari lukt niet


Jürgen

Aanbevolen berichten

Tot nu toe had ik op zowel de MacBook Pro als op de iPad Air 2 in Safari dezelfde van oorspronkelijk Google Chrome afkomstige (geïmporteerde) bladwijzers.

Enige tijd geleden heb ik op beide apparaten iCloud in gebruik genomen en de optie aangevinkt dat de Safari bladwijzers via iCloud gesynchroniseerd moesten worden.

Eerlijk gezegd heb ik voordien nooit gecontroleerd of de synchronisatie wel goed verliep maar waarschijnlijk wel want anders was het mij wel opgevallen.

 

Vanmorgen heb ik op de iPad in Safari een aantal bladwijzers verwijderd en toen ik zoeven naar de Safari bladwijzers op de MacBook keek waren de op de iPad verwijderde bladwijzers nog steeds op de MacBook beschikbaar.

Dus schijnbaar functioneert de synchronisatie van de bladwijzers tussen die 2 apparaten niet helemaal.

De rest van de synchronisatie via iCloud zoals o.a. Agenda functioneert prima.

 

Betreft het soms een Instelling die ik over het hoofd zie of duurt het soms een hele tijd voordat de synchronisatie is voltooid?

Beide apparaten zijn voorzien van de laatste updates (geen Beta).

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ondervind geen problemen.

Nadat ik op 1 van mijn toestelen de bladwijzer volgorde aanpas zie ik die ook wijzigen op de anderen toestellen na ongeveer 10 seconden.

 

Hier ook alle up-to-date (geen beta)

aangepast door Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nul problemos hier tussen 3 apparaten

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo behoort het ook te zijn dus er zal wel ergens een instelling niet goed staan maar welke.

Ga vanavond op beide apparaten nog eens minutieus de instellingen controleren maar dat had ik eigenlijk al gedaan.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de reden of oorzaak was weet ik niet maar gisteren kreeg ik het niet voorelkaar om de bladwijzer te synchroniseren.

Wie schetst mijn verbazing toen ik vanmorgen constateerde dat de bladwijzer wel gesynchroniseerd waren.

Ook een nieuw aangebrachte wijziging wordt nu onmiddellijk uitgevoerd.

 

Waarschijnlijk is gisteren om de een of andere reden de synchronisatie vertraagd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...