Ga naar inhoud


VTI 9.0 vanaf vandaag beschikbaar


Jürgen

Aanbevolen berichten

Clemens heeft hiervoor ff mn crashlog voorgelegd aan het VTi team, en wisten me te vertellen dat het door een skinprobleem kwam.

Het probleem is nu opgelost, ik had een skin van 8.2.3 manueel in de box gezet omdat deze niet meer in de skinfeed zat van VTi, daardoor kon ik mn hdd niet meer selecteren door de Duo2 skin of de dark beauty skin omdat deze niet compatibel zijn met de versie 9.0.

Vu+ Ultimo4K

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Tja bij pli zitten dit soort bugs er gewoon niet in dus hoeven ze het ook niet op te lossen. :P

 

 

Nee, die heeft weer andere.  :(

 

Met originele Vu+ software géén probleem, ook niet met VTi en over wat heb ik het?,

verbinding met internet problemen.

Dit komt nog regelmatig voor, als je tenminste andere fora leest, zie je dit regelmatig voorbij komen.

Bovendien, zo heb ik toch eens gelezen, werkt VTi nauw samen met Vu+ en dat is alleen maar een extra voordeel.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals ik het nu zie bij de kollega met VU+

werkt VTI 9.0 perfect nadat we de standaard AtileHD skin weer hebben geinstalleerd

andere Skins lopen achter daar ze niet door het VTI team worden gemaakt maar enkel worden aangeboden via de feed

 

kijk voor de informatie over de aangepaste skins op het Vuplus-support forum

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

vti 9 hier ook zonder problemen geinstalleerd. En gewoon een backup terug gezet, en tot nog toe maar 1 ding gezien en dat is dat af en toe een tuner niet wordt vrij gegeven. Dan wordt het systeem niet in deep standby gezet en als je meerdere opnames hebt draaien krijg je de melding no free tuner. Een reboot lost dat dan weer op.

 

In de webinterface staat dan het rode bolletje zonder dat er echt een opname loopt. Ook in de skin kan je zien dat alle tuners bezet zijn terwijl het aantal opnames niet overeen komt. Overigens had ik dit fenomeen ook met 8.2.3, en ik heb zelfs eens een verse installatie gedaan maar dat heeft het niet opgelost.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

...Ook in de skin kan je zien dat alle tuners bezet zijn terwijl het aantal opnames niet overeen komt. Overigens had ik dit fenomeen ook met 8.2.3, en ik heb zelfs eens een verse installatie gedaan maar dat heeft het niet opgelost.

 

Klopt, zo af en toe had ik met 8.2.x dit probleem ook met één van mijn SOLO2 dus is niet niet specifiek voor 9.0.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gisteren de Solo 4K in gebruik genomen.

VTi9.0 geinstalleerd.

Bij de fastscan werken de zenders van Canaldigitaal Astra 2 niet, tuner wordt niet herkend, terwijl een satelliet scan van de Solo 4 wel de zenders laat zien.

Alleen staat bij de zelfgescande zenders 24,4 graden, bij CD 28,2 graden, bugje?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het zijn mijn eerste schreden met  Linux en alles wat daar bij komt kijken.

Maar her en der wat onderwerpen doorlezend toch alles binnen een paar uur aan de gang gekregen, de updates komen ook per dag binnen, 9.0 is nog jong.

Misschien kijkt er toch eens iemand waarom op de Solo 28,2 weergegeven wordt als 28,4. wanneer je Astra 2 , 28,2 als tuner configuratie hebrt en ook Astra 2 scant.

Of kan ik met een editor zelf de XML aanpassen?

 

Fastscan is bij deze ontvanger handig omdat er in de stream, geen zenderlijsten zitten en je bij eerste gebruik snel een en ander aan de gang kan helpen.

In een later verloop kan je dan zelf met eigen of andere lijsten aan de gang.

 

In dit geval kostte het mij even wat hoofdbrekens omdat alle andere fastscan satellieten wel werkten, alleen Astra 2 niet.

Je eindigt dan bij het zoeken op een gegeven moment op het dak, omdat Spaun switches en Vu soms niet weerken.

In het geval Van de Solo 4K werken de uncommited en committed switchen van spaun prima, maar was het de VTi software

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

fastscan is ook overgewaardeerd :D  schrijf ik al jaren

Ik weet niet wat jij met 'overgewaardeerd' precies bedoeld maar bij een verse VTI installatie, dus zonder gebruik te maken van een Back-up' is Fastscan zoals Ceesv ook al schreef toch wel bijzonder handig en eigenlijk in deze fase onmisbaar.

Kijk, vroeger had jij in de VTI feed nog een zenderlijst geplaatst, weliswaar niet geheel actueel maar voor de erste installatie wel bruikbaar.

Bij OpenPli heb je dat probleem niet omdat daar in de feed een euze is uit verschillende zenderlijsten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ceesv,

op m'n linux en ook apple pc kan ik elke xml openen met "kwrite" en "coda" 1 op 1 editeren op de VU+ zelf

op een windows Pc heb je een gratis xml notepad

ook met dreamboxedit kun je aan de slag via ftp editor

en last but not least the DCC_E2 . exe kan de xml editen.

 

het probleempje over de naamswijziging is al enkele maanden oud bij de settings betreffende de satellite.xml

 

Jürgen,

ceesv heeft een VTI image op zijn 4k draaien

er is geen openpli voor deze nieuwe VU+

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Fastscan is bij een eerste installatie gewoon heel handig.

 

Ook heeft het voordelen wanneer je langdurig in het buitenland zit en transponder parameters veranderen zoals binnenkort bij CD aanstaande is.

Huisgenoten kunnen dan even de fastscan lijst nemen en toch kijken.

 

Nu gaan mensen die zo een nieuwe ontvanger hebben de mist in en zoeken naar hun foutieve configuratie terwijl het een bug in de software/xml list is.

 

Ik zal vanavond de uitdaging eens even aangaan en kijken of ik het lek boven water kan krijgen.

Via de openweb interface kan je al veel sleutelen aan de software terwijl de ontvanger gewoon voor de familie beschikbaar blijft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is nog niet aan gezet. Als je wilt updaten zul je de usb stick methode moeten hanteren of wachten totdat men dit inschakelt. Dit is denk ik gedaan om bandbreedte te besparen en om de servers niet te overbelasten.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...